
Ο Υφυπουργός Μεταφορών και βουλευτής Ανατολικής Αττικής, Βασίλης Οικονόμου, μιλά στη «Φωνή» για τα κρίσιμα ζητήματα που αφορούν το χαρτοφυλάκιό του, την τραγωδία των Τεμπών, καθώς και τα έργα και τις παρεμβάσεις που υλοποιούνται στην Ανατολική Αττική.
Συνέντευξη στη Άρτεμις Γκούρλια
-Η υπόθεση της τραγωδίας των Τεμπών μονοπωλεί το ενδιαφέρον της ελληνικής κοινωνίας. Η κυβέρνηση μιλά για πολιτική εργαλειοποίηση από τη μεριά των κομμάτων της Αντιπολίτευσης, που χρησιμοποιεί διαρκώς τη λέξη «συγκάλυψη». Ποια είναι η δική σας γνώμη;
Είναι ξεκάθαρο πως η αντιπολίτευση εργαλειοποιεί την τραγωδία έχοντας ως στόχο την αποσταθεροποίηση της χώρας. Εμείς αυτό που λέμε από την πρώτη στιγμή είναι <<όλα στο φως>>. Η Δικαιοσύνη είναι η μοναδική που μπορεί να δώσει απαντήσεις για κάθε πτυχή του δυστυχήματος και αυτό είναι κάτι που αναγνωρίσαμε από την πρώτη στιγμή, διευκολύνοντας το έργο της. Οι κατηγορίες της αντιπολίτευσης περί συγκάλυψης είναι στον αέρα. Δεν μας έχουν πει ποιον συγκαλύπτουμε, γιατί τον συγκαλύπτουμε και τι ακριβώς συγκαλύπτουμε. Είναι τραγικό να εκμεταλλεύονται τον ανθρώπινο πόνο με τέτοιο τρόπο για να αποκομίσουν κομματικά οφέλη.
-Η Νέα Δημοκρατία έχει υποστεί σημαντική πτώση στις δημοσκοπήσεις το τελευταίο διάστημα. Πώς εξηγείτε αυτή την τάση και ποια θεωρείτε ότι είναι τα κύρια ζητήματα που έχουν αποξενώσει τους ψηφοφόρους; Υπάρχει σχέδιο ανασυγκρότησης;
Αυτή την περίοδο, οι έρευνες έρχονται την ώρα που η αντιπολίτευση έχει τοξικοποιήσει τον πολιτικό λόγο και εργαλειοποιεί την τραγωδία των Τεμπών ελλείψει πολιτικού αφηγήματος και κυρίως προγράμματος διακυβέρνησης της χώρας. Πράγματι, οι δημοσκοπήσεις δείχνουν μία σχετική απόσταση των ποσοστών μας από αυτά που συγκεντρώσαμε στις εκλογές. Από την άλλη καταδεικνύουν την πολιτική υπεροχή της Νέας Δημοκρατίας, κάτι το οποίο δεν έχει ξανά συμβεί στα χρονικά δεύτερης τετραετίας. Τα παραπάνω σε καμία περίπτωση δεν μας οδηγούν σε εφησυχασμό. Δική μας δουλειά είναι να συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε απερίσπαστα το πρόγραμμα για το οποίο μας επέλεξαν οι πολίτες το 2023. Για αυτό θα κριθούμε το 2027 όταν και θα γίνουν
εκλογές, όπως έχει πει και ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.
-Η δημιουργία της Συγκοινωνιακής Αστυνομίας είναι γεγονός. Ποια είναι τα συγκεκριμένα καθήκοντα και οι στόχοι αυτής της νέας υπηρεσίας; Πιστεύετε ότι θα βοηθήσει ουσιαστικά στην εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού προς τις δημόσιες συγκοινωνίες;
Είναι ξεκάθαρο για την κυβέρνηση πως οι δημόσιες συγκοινωνίες, που αποτελούν δημόσια περιουσία, πρέπει να προστατεύονται. Υπάρχουν πολίτες που αποφεύγουν να χρησιμοποιήσουν τα λεωφορεία, τον προαστιακό ή τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο λόγω παραβατικών συμπεριφορών. Αυτό θέλουμε να σταματήσει και να ενισχύσουμε την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού στα μέσα μεταφοράς με την παρουσία της ΕΛΑΣ. Περίπου 130 αστυνομικοί τοποθετούνται σε λεωφορεία και τρένα του προαστιακού στη Δυτική Αθήνα. Βασικός μας στόχος είναι η προστασία όχι μόνο των επιβατών, αλλά και των οδηγών προκειμένου να έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς φόβο. Το κράτος είναι παρόν.
– Στις ημερίδες για τον Νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη της χώρας, παρουσιάστηκαν σχέδια εκσυγχρονισμού των μεταφορών. Ποιες είναι οι βασικές μεταρρυθμίσεις που θα δούμε στην πράξη τους επόμενους μήνες και πώς σκοπεύετε να βελτιώσετε τη διασύνδεση αστικών και περιφερειακών συγκοινωνιών;
Με τον νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη αποσκοπούμε στην δημιουργία ενός νέου συστήματος μεταφορών στην Αττική, έχοντας ως επίκεντρο τις Δημόσιες Συγκοινωνίες, με ξεκάθαρες λύσεις για τα επόμενα 20 χρόνια. Ο νέος χάρτης θα αποτελεί ένα ένα ολιστικό σχέδιο για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής όλων των πολιτών. Ο Νέος Συγκοινωνιακός Χάρτης οδηγεί στην αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού δικτύου της Αττικής και εδράζεται σε πέντε κεντρικούς άξονες: 1. τη βιώσιμη κινητικότητα, 2. την προσβασιμότητα, 3. τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών 4. και την προστασία του περιβάλλοντος, 5. την θέσπιση της αστικής συγκοινωνίας για όλη την Αττική, δημιουργώντας τη νέα, σύγχρονη πραγματικότητα που αξίζουν και δικαιούνται οι πολίτες.
-Η επέκταση της γραμμής του Μετρό προς τις Αχαρνές αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά έργα για την περιοχή. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται αυτή τη στιγμή, ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε, και πότε αναμένεται να μπει σε τροχιά υλοποίησης;
Έχουμε ανακοινώσει την χάραξη της Γραμμής 2 από το Ίλιον προς τις Αχαρνές με την παρουσία μου, ως Υφυπουργού Μεταφορών, μαζί με τον Υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., Νικόλαο Κουρέτα. Πρόκειται για τον σχεδιασμό της χάραξης, που περιέχει εκτός του Δήμου Αχαρνών, το Καματερό και το Ζεφύρι από τον Δήμο Άνω Λιοσίων. Ήδη ολοκληρώνονται οι τοπογραφικές μελέτες και μένει να μπει στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα της επέκτασης της Γραμμής 2 και το Μενίδι μας. Το συγκεκριμένο έργο θα αλλάξει την ζωή των κατοίκων και θα ενισχύσει περαιτέρω την τοπική οικονομία, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες ανάπτυξης. Με την ευκαιρία αυτή θέλω να ευχαριστήσω την Ελληνικό Μετρό Α.Ε. και τον κ.Κουρέτα που αποδέχθηκε την εισήγησή μου και την πρόταση του Δήμου Αχαρνών να επεκταθεί η Γραμμή 2 προς τον Δήμο Αχαρνών.
-Η Ανατολική Αττική αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υποδομών στις δημόσιες συγκοινωνίες. Ποια συγκεκριμένα μέτρα προγραμματίζετε για να βελτιώσετε τη συχνότητα και την ποιότητα των συγκοινωνιών στην περιοχή;
Σίγουρα, ένα βασικό θέμα που προβάλλουν και μας μεταφέρουν διαχρονικά οι πολίτες της Ανατολικής Αττικής ήταν αυτό της συγκοινωνίας. Από την πρώτη στιγμή θέσαμε ως ξεκάθαρο στόχο να δοθούν στην κυκλοφορία άμεσα καινούρια λεωφορεία τα οποία θα εξυπηρετούν όλους τους συμπολίτες μας με αξιόπιστα και συχνότερα δρομολόγια. Είναι ήδη σε τροχιά σχεδίασης με όραμα για σύγχρονες, λειτουργικές και αξιόπιστες συγκοινωνίες προς όλους τους πολίτες ο Νέος Συγκοινωνιακός Χάρτης της Αττικής, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2025. Το Μετρό, το Τράμ, το τρόλεϊ, ο προαστιακός και το λεωφορείο πρέπει να αποτελούν μία λειτουργική σύνδεση μέσων για την εξυπηρέτηση των πολιτών, όχι μόνο στην Ανατολική Αττική αλλά και σε ολόκληρη την Αττική. Αναντίρρητα, πρόκειται για ιδιαίτερα σημαντικά έργα, τα οποία θα υλοποιήσουμε όσο το δυνατόν ταχύτερα. Η Ανατολική Αττική, όπως και όλη χώρα, βρίσκεται στο κέντρο των δράσεών μας για να προχωρήσουμε σε σημαντικές αναβαθμίσεις. Τέσσερις εμβληματικές πολιτικές έχουμε σχεδιάσει για την Ανατολική Αττική και είναι σε εξέλιξη:
α) Πολύ σύντομα καταφέραμε να φτάσουμε τα 138 νέα λεωφορεία στην Ανατολική Αττική, τα οποία ήδη κυκλοφορούν τους τελευταίους 6 μήνες αλλάζοντας πλήρως την εικόνα της περιαστικής Δημόσιας Συγκοινωνίας. Στόχος μας είναι μέχρι τον Μάρτιο να έχουμε και τα 171 νέα λεωφορεία για την Ανατολική Αττική και τα 40 νέα λεωφορεία για την Δυτική Αττική.
β) Επέκταση της αστικής συγκοινωνίας σε όλη την Αττική! Το επόμενο διάστημα τα μπλε λεωφορεία θα κυκλοφορούν παντού! Ήδη έχει επεκταθεί η αστική συγκοινωνία στον Δήμο Μαραθώνα και στον Δήμο Μαρκοπούλου, έχουμε προγραμματίσει στις 6 Μαρτίου την επίσημη σύνδεση με τον Δήμο Σαρωνικού, στις 20 Μαρτίου με τον Δήμο Ραφήνας και θα ολοκληρώσουμε με τους Δήμους Μεγαρέων, Ωρωπού και Λαυρεωτικής εντάσσοντας στον νέο σχεδιασμό μας όλη την Αττική.
γ) Επανασχεδιασμός της Γραμμής 2 του Μετρό με επέκτασή της στους Δήμους Αγ.Αναργύρων – Καματερού, Φυλής (Ζεφύρι) – Αχαρνών καλύπτοντας τον σχεδιασμό ανάπτυξης του Μετρό στην Αττική, με νέους κρίσιμους Δήμους της Δυτικής Αθήνας και της Ανατολικής Αττικής.
δ) Ασφαλή λειτουργία των δημοσίων συγκοινωνιών (λεωφορεία, προαστιακός). Η ίδρυση της Συγκοινωνιακής Αστυνομίας θα εξασφαλίσει την ασφαλή κυκλοφορία των μέσων και την χρήση τους από τους συμπολίτες μας που θέλουν να μετακινηθούν για τις δουλειές τους, τις σπουδές τους ή την διασκέδασή τους. Ήδη τα πρώτα δείγματα γραφής είναι ενθαρρυντικά και η αποδοχή από τους πολίτες είναι μεγάλη και θα συνεχίσουμε με αποφασιστικότητα.
– Η Ανατολική Αττική έδωσε στη Νέα Δημοκρατία ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά στις προηγούμενες εκλογές. Τι πιστεύετε ότι καθόρισε αυτή την υποστήριξη, και με δεδομένες τις τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις, ποια βήματα θα κάνετε για να διασφαλίσετε τη διατήρηση αυτής της στήριξης στις επόμενες εκλογές;
Βασικός μας στόχος είναι να συνεχίσουμε να λύνουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες στην καθημερινότητά τους. Η υλοποίηση του προγράμματός μας είναι ο νούμερο ένα στόχος για να συνεχίσουμε σε τροχιά ανάπτυξης για όλους, σε όλα τα επίπεδα. Σίγουρα, η Ανατολική Αττική βρέθηκε στο επίκεντρο για την περαιτέρω ενίσχυσή της και σε αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσουμε να κινούμαστε. Σας ανέφερα παραπάνω τους 4 άξονες πολιτικής του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την Περιφέρειά μας.
-Mετά από τόσα χρόνια που εκλέγεστε βουλευτής της περιοχής, ποια είναι πιστεύετε τα σημαντικότερα ζητήματα που ακόμα δεν έχουν καταφέρει να επιλυθούν;
Η Ανατολική Αττική αντιμετωπίζει χρόνια προβλήματα όπως το αποχετευτικό και το οδικό δίκτυο, την έλλειψη υποδομών (βλέπε Νοσοκομείο), τις απαρχαιωμένες συγκοινωνίες και την μη επαρκή αστυνόμευση. Σήμερα, τα προβλήματα αυτά συνεχίζουν να υπάρχουν αλλά όχι με την ίδια ένταση που υπήρχαν τα τελευταία χρόνια καθώς έχουν γίνει μεγάλες προσπάθειες βελτίωσης των συνθηκών. Πολλά από τα προβλήματα χρήζουν της προσοχής της τοπικής αυτοδιοίκησης και της Περιφέρειας, ενώ άλλα είναι ζητήματα της κεντρικής εξουσίας. Όπως γνωρίζετε, δεν υπάρχει ένα νομαρχιακό νοσοκομείο στην περιοχή. Είναι ένα διαχρονικό κενό που πρέπει επιτέλους το κεντρικό κράτος να αντιμετωπίσει. Στα θέματα της ασφάλειας, σε συνεργασία με τον κ. Χρυσοχοΐδη έχουμε κάνει πολλές συζητήσεις και βήματα ως προς την ενίσχυση της και την βελτίωση των συνθηκών ασφάλειας των πολιτών της περιοχής, ενώ ειδικά στις συγκοινωνίες, βλέπετε αυτά τα θετικά αποτελέσματα με την ίδρυση της Συγκοινωνιακής Αστυνομίας και την εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας στους συμπολίτες μας στην αστική συγκοινωνία ειδικά στο Μενίδι και στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο.
-Σας ευχαριστώ πολύ.
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Η Φωνή της Ανατολικής Αττικής