Ισχυρό χαρακτηρίζεται το επενδυτικό ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε επίσημα για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου.
Στον σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ φάκελο υπέβαλαν κατά τη λήξη της σχετικής προθεσμίας την Πέμπτη το απόγευμα οκτώ επενδυτικά σχήματα. Αφού αξιολογηθούν ως προς τα νομιμοποιητικά τους έγγραφα θα προκριθούν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού που προβλέπει την οριστικοποίηση της σύμβασης παραχώρησης και την υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών.
Με βάση όσα έγιναν γνωστά ενδιαφέρον εκδήλωσαν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Ιντερκατ, η κοινοπραξία μεταξύ της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και της Jet Plan Shipping, η κοινοπραξία της GPH Cruise Port Finance με την Promarine, η κοινοπραξία της Olympic Marine με την MSC Cruises, η Gulftainer Company, η IOTC Investments και η Israel Shipyards Industries.
Η εταιρεία Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου έχει το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων του Λιμένα Λαυρίου, μέσω Σύμβασης Παραχώρησης που έχει συνάψει με το Ελληνικό Δημόσιο με διάρκεια 60 ετών από την έναρξη ισχύος της (ισχύει μέχρι το έτος 2062). Ενδέχεται, όμως, να παραταθεί και, εφόσον ληφθεί σχετική απόφαση, θα ανακοινωθεί πριν από τη δημοσίευση της Πρόσκλησης για την Υποβολή Προσφορών από τους επενδυτές που θα προκριθούν στη B΄ Φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Το ΤΑΙΠΕΔ έχει προκηρύξει τον σχετικό διαγωνισμό στις αρχές Μαρτίου και προχωράει ήδη την ωρίμανση μια σειράς μελετών και αδειοδοτήσεων για τον εξηλεκτρισμό του λιμανιού και την τροφοδοσία του με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, για τη μεγέθυνση των υποδομών του ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί ένα επιπλέον επιβατηγό πλοίο και για την τοποθέτηση πλωτών προβλητών στον χώρο της μαρίνας. Οι πλωτές προβλήτες θα προσθέσουν τουλάχιστον 100 επιπλέον θέσεις σκαφών ανεβάζοντας τη συνολική δυναμικότητα του τουριστικού λιμένα σε πάνω από 220 θέσεις. Η διαδικασία αυτή αναμένεται να αυξήσει την αποτίμηση του λιμανιού και να προσελκύσει υψηλότερες δεσμευτικές οικονομικές προσφορές.
Το ΤΑΙΠΕΔ επέλεξε να διαθέσει ποσοστό 50% συν μία μετοχή, σε αντιδιαστολή με τα υπόλοιπα λιμάνια όπου παραχωρήθηκε σχεδόν παντού το 67%. Ο λόγος είναι ότι εκτιμά πως με τις επενδύσεις που θα κάνει ο ιδιώτης θα δημιουργηθούν υπεραξίες τις οποίες κατόπιν θα μπορέσει να καρπωθεί για λογαριασμό του Δημοσίου. Εκτός αν κάποιος εκ των επενδυτών-υποψήφιων επενδυτών καταβάλει τώρα το τίμημα που αντιστοιχεί στις προβλεπόμενες υπεραξίες, εξηγούν χρηματοοικονομικές πηγές.
Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, που αφορούν τη χρήση του 2022, ο κύκλος εργασιών του ΟΛΛ διαμορφώθηκε σε 6.096.494,41 ευρώ και εμφανίζεται αυξημένος 47,8% έναντι του 2021, κάτι φυσιολογικό λόγω της πανδημίας κατά τα έτη 2020–2021. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στην ίδια χρήση σε 2.226.022,61 ευρώ.
«Ο λιμένας του Λαυρίου αποτελεί το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Αττικής και, λόγω της εγγύτητάς του με δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος αλλά και τα λιμάνια του Πειραιά και της Ραφήνας, προσφέρεται ιδιαίτερα για τουριστική ανάπτυξη, με δραστηριότητες όπως η κρουαζιέρα και ο ελλιμενισμός σκαφών αναψυχής», αναφέρει χαρακτηριστικά το ΤΑΙΠΕΔ.
Πηγή: kathimerini.gr