Τραγωδία στα Τέμπη: Ατελείωτος θρήνος σε όλη την Ελλάδα – Αυξάνονται οι νεκροί

Πρωτοφανής εθνική τραγωδία για την Ελλάδα, καθώς ο αριθμός των νεκρών από τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη έφτασε στους 57 ενώ αναμένεται να αυξηθεί τις επόμενες ώρες. Η επιχείρηση στα συντρίμμια των αμαξοστοιχιών συνεχίζεται από τις ομάδες της ΕΜΑΚ και τις δυνάμεις της πυροσβεστικής, την ώρα που εκτυλίσσεται ένας θρήνος στα νοσοκομεία της Λάρισας. Εκεί, συγγενείς θυμάτων αλλά και αγνοούμενων έχουν δώσει δείγματα DNA έτσι ώστε να γίνει ταυτοποίηση με σορούς που έχουν φτάσει στο νοσοκομείο.

Οι άνθρωποι διατηρούν τις ελπίδες τους για την ανεύρεση των αγαπημένων τους προσώπων, πλην όμως όσο κυλούν οι ώρες οι ελπίδες αυτές εξανεμίζονται. Παράλληλα, στην επιφάνεια έρχονται ολοένα και περισσότερες μαρτυρίες επιζώντων για τα δραματικά λεπτά μέσα στην αμαξοστοιχία που μετατράπηκε σε κινούμενο φέρετρο για τους συνανθρώπους μας.

Ο ΟΣΕ μετά από δύο ημέρες «αφωνίας» εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση, ενώ «τρέχουν» οι διαδικασίες της απόδοσης ευθυνών για το τραγικό δυστύχημα.

Νωρίτερα, ο Γιώργος Γεραπετρίτης, που ανέλαβε υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, μετά την παραίτηση του Κώστα Αχ. Καραμανλή, στην τελετή παραλαβής – παράδοσης, ανέφερε: «Ζητώ συγγνώμη από όλους».

Στο μεταξύ, ο σταθμάρχης ζήτησε και έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί το Σάββατο, με τον δικηγόρο του να δηλώνει: «Έχει αναλάβει το μερίδιο των ευθυνών του». Στο μεταξύ, επιταχύνει την έρευνα για τα Τέμπη ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος.

Ανείπωτη θλίψη για τις 20χρονες δίδυμες και την ξαδέρφη τους – «Δεν θα γίνουν κηδείες»

Στη θλίψη έχει βυθιστεί η Καλαμπάκα με τον χαμό των τριών κοριτσιών, της Θώμης, της Χρύσας και της Αναστασίας, από τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη. Οι 20χρονες δίδυμες και η 19χρονη ξαδέρφη τους, είχαν πάει στην Καλαμπάκα για να δουν τους γονείς τους και στη συνέχεια επιβιβάστηκαν στη μοιραία αμαξοστοιχία με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, όπου σπουδάζουν.

Οι νεαρές φοιτήτριες αποφάσισαν το τριήμερο της Αποκριάς να το περάσουν μαζί με τις οικογένειες τους στον τόπο καταγωγής τους. Το βράδυ της Τρίτης, που γυρνούσαν με το τρένο στη Θεσσαλονίκη, η μητέρα τους πληροφορήθηκε από το διαδίκτυο για το δυστύχημα. Οι οικογένειες βρέθηκαν από το πρώτο λεπτό στο νοσοκομείο τη Λάρισας και έδωσαν δείγμα DNA.

Σύμφωνα με πληροφορίες, έγινε η ταυτοποίηση των σορών των τριών κοριτσιών, ωστόσο δεν είναι γνωστό εάν έλαβαν το επίσημο έγγραφο στα χέρια τους οι οικογένειές τους.

Τις οικογένειες των κοριτσιών έχει αναλάβει ο ποινικολόγος Αλέξης Κούγιας, μαζί με άλλες οικογένειες θυμάτων που ζητούν δικαίωση για την τραγωδία που τους βρήκε.

Σε δήλωσή του για τα θύματα ο δικηγόρος είπε χαρακτηριστικά: «Οι οικογένειες δεν θα κάνουν κηδείες. Είναι εξαϋλωμένα τα παιδιά.» Μάλιστα, αποκάλυψε πως οι γονείς των κοριτσιών αντί για τάφους θα ανεγείρουν μία εκκλησία στην περιοχή.

Ο κ. Κούγιας θα εκπροσωπήσει συγγενείς 6 θυμάτων, όπως έχει ανακοινώσει μέχρι τώρα.

Η ανακοίνωση του δικηγορικού γραφείου του Αλέξη Κούγια:

«Οι συγγενείς άλλων 6 θυμάτων, 4 θανόντων και 2 θήλεων αδελφών από την Κρήτη με σοβαρότατα εγκαύματα, επέλεξαν τον επικεφαλής του γραφείου μας κο Αλέξιο Κούγια για την υποστήριξη της κατηγορίας εις βάρος του ήδη κατηγορουμένου σταθμάρχη του σιδηροδρομικού σταθμού Λαρίσης, αλλά και εις βάρος όλων όσων κατά τη διάρκεια της ανακρίσεως διαπιστωθεί ότι έχουν ποινικές ευθύνες, τόσο για τους θανάτους όσο και για όλες τις σωματικές βλάβες, αλλά και την ηθική βλάβη μη τραυματισμένων επιβατών που επέζησαν και δεν τραυματιστήκαν.

Όπως είναι γνωστό, ο ήδη κατηγορούμενος σταθμάρχης θα απολογηθεί το Σαββάτο 4/3/2023 και αμέσως μετά ο κος Κούγιας θα εμφανιστεί είτε αυτοπροσώπως , είτε συνοδευόμενος από τους συγγενείς των θυμάτων, ώστε να δηλώσει και τυπικά την υποστήριξη της κατηγορίας υπέρ των συγγενών των θυμάτων που έχασαν τη ζωή τους, και υπέρ των τραυματισθέντων που επεβίωσαν.

Την ίδια ημέρα θα λάβει και αντίγραφα της ήδη σχηματισθείσης δικογραφίας, συμπεριλαμβανόμενης και της απολογίας του κατηγορουμένου, ώστε ακολούθως να επιλέξει τις επόμενες διαδικαστικές πράξεις και τα πρόσωπα, εναντίον των οποίων θα στραφούν οι εντολείς του, τόσο σε ποινικό, όσο και σε αστικό επίπεδο».

Τέμπη: «Είμαι εδώ και περιμένω…» – Η σπαρακτική ανάρτηση της συντρόφου του 29χρονου μηχανοδηγού

Άγνωστος παραμένει ο ακριβής αριθμός των αγνοούμενων, ενώ η αγωνία για τις οικογένειές τους κορυφώνεται όσο περνούν οι ώρες. Στο μεταξύ οι διασώστες και τα συνεργεία προσπαθούν με αμείωτο ρυθμό να εντοπίσουν ότι έχει απομείνει στα βαγόνια του μοιραίου τρένου στα Τέμπη. Οι νεκροί έχουν φτάσει τους 57.

Οι περισσότεροι αγνοούμενοι είναι φοιτητές, παιδιά περίπου 20 χρονών που επέστρεφαν στη Θεσσαλονίκη όπου σπούδαζαν μετά το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας. Ανάμεσά τους είναι και ο 29χρονος Νίκος Ναλμπάντης. Ο 29χρονος είναι μηχανοδηγός του ΟΣΕ εδώ και δύο χρόνια.

«Το παιδί δεν ξέρουμε τι γίνεται, απλά περιμένουμε, είμαστε σε αναμονή, δεν μπορέσαμε να βρούμε κάτι για το παιδί και δεν ξέρουμε αν θα μας το φέρουν, μήπως μας φέρουν και στάχτες», είπε ο θείος του.

Η σύντροφός του είναι συντετριμμένη από αυτό που συνέβη και δεν μπορεί να πιστέψει ότι ο άνθρωπός της έχει χαθεί.

Σε μια σπαρακτική ανάρτηση που έκανε στο Facebook λέει το τελευταίο αντίο στον 29χρονο.

«Αχ ψυχή μου, σε περιμένω εδώ να γυρίσεις. Να κάνουμε τα όνειρα μας πραγματικότητα. Είμαι εδώ και περιμένω… Να με προσέχεις από εκεί ψηλά. Σ’ΑΓΑΠΩ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ», έγραψε.

Από κάτω φίλοι και γνωστοί έσπευσαν να στείλουν τα συλλυπητήριά τους και να γράψουν δυο κουβέντες για να δώσουν κουράγιο στους δικούς του.

 

Τέμπη: Πώς τυλίχθηκε στις φλόγες το βαγόνι κυλικείο

Οι αρμόδιες αρχές ερευνούν τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη και τι προκάλεσε την έκρηξη στο βαγόνι.

Πολλά είναι τα αναπάντητα ερωτήματα που έχουν προκύψει από τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη, που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους και άφησε δεκάδες τραυματίες.

Μετά τη σύγκρουση το βαγόνι κυλικείο τυλίχθηκε στις φλόγες, ενώ σημειώνεται ότι η θερμοκρασία μέσα στις λαμαρίνες ξεπέρασε τους 1000 βαθμούς Κελσίου. Οι περισσότερες σοροί απανθρακώθηκαν με αποτέλεσμα η ταυτοποίησή τους να μπορεί να γίνει μόνο μέσω DNA.

Οι αρμόδιες αρχές ερευνούν τα αίτια της τραγωδίας και τι προκάλεσε την έκρηξη στο βαγόνι. Όπως φαίνεται και στο βίντεο ντοκουμέντο, τη μοιραία στιγμή της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών φαίνεται μία έντονη λάμψη και στη συνέχεια ακολούθησε η έκρηξη, με τα πρώτα βαγόνια του επιβατικού να τυλίγονται στις φλόγες.

Ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής δήλωσε πως διεξάγεται έρευνα για τα αίτια που οδήγησαν στην έκρηξη, καθώς αυτή δεν εξηγείται μόνο από τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών ή από ανάφλεξη καυσίμων.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, υπάρχουν πληροφορίες της Πυροσβεστικής που αναφέρουν πως βρέθηκαν δύο άθικτες φιάλες υγραερίου στο σημείο του δυστυχήματος.

Επομένως, είναι πολύ πιθανό να προκάλεσαν την έκρηξη.

Ο πρόεδρος Ένωσης Αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος, Κώστας Τσίγκας, έκανε λόγο για δύσκολες συνθήκες στον τόπο του δυστυχήματος.

«Οι διαδικασίες δεν σταμάτησαν και ολοκληρώνονται αυτή την ώρα. Όντως προκλήθηκε πυρκαγιά. Θα διερευνηθούν τα αίτια. Οι πιθανότητες είναι πάρα πολλές, αυτό πρέπει να μας το πουν οι αρμόδιοι», είπε στο MEGA.

Σχετικά με τις φιάλες υγραερίου, ο κ. Τσίγκας ανέφερε ότι επιτρέπονται υπό προϋποθέσεις και ύστερα από αδειοδότησης της αρμόδιας αρχής, στην προκειμένη περίπτωση του υπουργείου Μεταφορών.

Η σύμβαση 717 του ΟΣΕ

Όπως αποκάλυψε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος στο MEGA, το 2014 υπογράφηκε σύμβαση με τίτλο «Αναδιάταξη του συστήματος τηλεδιοίκησης».

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, τα συστήματα τηλε-ειδοποίησης υπήρχαν ήδη, ενώ η σύμβαση 717 αφορούσε στην αναβάθμιση αυτών των συστημάτων. Το πρόγραμμα αυτό ήταν επιδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και είχε κόστος 43 εκατ. ευρώ, με στόχο να παραδοθεί το πρόγραμμα το 2016.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν δύο εταιρείες, ωστόσο τα προβλήματα ξεκίνησαν από νωρίς με παραβιάσεις προθεσμιών.

Το τμήμα Λάρισα – Πλατύ, όπου σημειώθηκε το τραγικό δυστύχημα, το είχε αναλάβει μία από τις εταιρείες, η οποία όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια, δεν είχε την απαραίτητη τεχνογνωσία.

Επίσης, υπήρξαν προβλήματα που αφορούσαν κάποια ανταλλακτικά, τα οποία κατασκεύαζε μία καναδική εταιρεία, η ίδια που παρέχει ανταλλακτικά και έχει κατασκευάσει τα πυροσβεστικά αεροπλάνα Canadair.

Το συγκλονιστικό βίντεο του CNN Turk – «Μοιραζόμαστε τον πόνο σας»

Συγκινητικά μηνύματα και βίντεο από το CNN Turk, το οποίο αναφέρει ότι στέκεται στο πλευρό της Ελλάδας και μοιράζεται τον πόνο της εθνικής τραγωδίας στα Τέμπη.

Η τραγωδία στα Τέμπη έχει συγκλονίσει όλο τον πλανήτη. Από κάθε γωνιά της γης καταφτάνουν μηνύματα για συλλυπητήρια και συμπαράσταση στην Ελλάδα, με την Τουρκία να μην αποτελεί εξαίρεση. Ο ίδιος ο Ταγίπ Ερντογάν έστειλε συλλυπητήρια μηνύματα στον Κυριάκο Μητσοτάκη και την Κατερίνα Σακελλαροπούλου, ενώ το ίδιο έκαναν και Τούρκοι υπουργοί, σε μια μορφή «ανταπόδοσης» της στήριξης για όσα έκανε η Ελλάδα για την Τουρκία μετά τον καταστροφικό σεισμό της 6ης Φεβρουαρίου.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Τύπος της Τουρκίας, με το CNN Turk να αναρτά μηνύματα συμπαράστασης αλλά και συγκινητικά βίντεο, αναφέροντας πως στέκεται στο πλευρό των Ελλήνων.

«Στεκόμαστε δίπλα στον αδελφό λαό της Ελλάδας, μοιραζόμαστε τον πόνο σας», αναφέρει χαρακτηριστικά το άρθρο που βρίσκεται στην αρχική σελίδα της ιστοσελίδας του CNN Turk, ενώ διαρκώς τόσο στα social media όσο και στα δελτία του καναλιού προβάλλονται βίντεο με όλες τις εξελίξεις από την τραγωδία στα Τέμπη.

 

«Η γειτονική Ελλάδα αναρρώνει από το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της. Ευχόμαστε συλλυπητήρια στους 46 ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους και υπομονή στους οικείους τους. Σε αυτή τη θλιβερή μέρα, στεκόμαστε δίπλα στον αδελφό λαό της Ελλάδας. Μοιραζόμαστε τον πόνο σας», αναφέρει το άρθρο που δημοσιεύτηκε το μεσημέρι της Πέμπτης (2/3) στο CNN Turk.

Συλλυπητήριο μήνυμα Μπάιντεν για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη

Ο Αμερικανός πρόεδρος με ανάρτηση στο Twitter ευχήθηκε ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες από το φονικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Τα ειλικρινή του συλλυπητήρια εξέφρασε μέσω Twitter ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που έχει προκαλέσει τον θάνατο τουλάχιστον 57 ανθρώπων.

«Εκ μέρους του Αμερικανικού λαού, η Τζιλ (Μπάιντεν) κι εγώ στέλνουμε τα πιο ειλικρινή μας συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων που έχασαν τη ζωή τους στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα», αναφέρει ο Τζο Μπάιντεν.

«Ευχόμαστε ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες», καταλήγει ο Αμερικανός πρόεδρος.

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Οι αγνοούμενοι της τραγωδίας

Άγνωστος είναι ο αριθμός των επιβαινόντων στο μοιραίο τρένο που συγκρούστηκε στα Τέμπη. Αρκετοί είναι ακόμη οι αγνοούμενοι και εκείνοι που δεν έχουν ταυτοποιηθεί. Συντετριμμένες οι οικογένειες που δεν έχουν καμία ενημέρωση για το τι απέγιναν τα παιδιά τους.

Κορυφώνεται η αγωνία για τους αγνοούμενους καθώς περνούν οι ώρες, ενώ η επιχείρηση εντοπισμού θυμάτων στα Τέμπη συνεχίζεται. Οι άνδρες της ΕΜΑΚ και οι εθελοντές διασώστες προσπαθούν με αμείωτο ρυθμό να εντοπίσουν ότι έχει απομείνει στα βαγόνια του μοιραίου τρένου. Οι νεκροί έχουν φτάσει τους 57.

Οι περισσότεροι αγνοούμενοι είναι φοιτητές, παιδιά περίπου 20 χρονών που επέστρεφαν στη Θεσσαλονίκη όπου σπούδαζαν μετά το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας. Ανάμεσά τους και δύο παιδιά από την Κύπρο.

Ψάχνουν την 24χρονη Αναστασία, τον 23χρονο Κυπριανό, τον 23χρονο Ντένη, τον Άγγελο, την Ιφιγένεια, την Ελένη, την Αγάπη, την Ελπίδα.

Συγκλονίζουν οι γονείς των αγνοούμενων

«Έντεκα παρά 20 μίλησα μαζί της εγώ η ίδια», είπε η μητέρα αγνοούμενης. Σχεδόν 36 ώρες μετά το πολύνεκρο δυστύχημα ψάχνει την ελπίδα μέσα στα λιωμένα σίδερα. Την ελπίδα που έχασε μια άλλη μητέρα έξω από το νεκροτομείο.

Τρεις ξαδέλφες έχασαν τη ζωή τους στο πρώτο τους ταξίδι με το τρένο. Οι 20χρονες δίδυμες, Θώμη και Χρύσα, και η ξαδέρφη τους, Αναστασία, σπούδαζαν Ιατρική και Αισθητική εδώ και λίγο διάστημα στην Θεσσαλονίκη. Το τριήμερο της Αποκριάς αποφάσισαν να το περάσουν μαζί με τις οικογένειες τους στον τόπο καταγωγής τους, το Καστράκι Καλαμπάκας.

Μια γυναίκα έχασε και τον άντρα της και το παιδί της. «Ζήτησα τον 40χρονο άντρα μου και τον 5χρονο γιο μου και μου έφεραν στάχτες και αποκαΐδια», είπε χαρακτηριστικά.

Η γυναίκα με το ζόρι κρατιέται όρθια μη μπορώντας να πιστέψει αυτό που συνέβη. «Είμαι με τα ηρεμιστικά. 40 χρονών έφυγε ο σύζυγός μου και 5 χρονών το παιδί μου. Βγαίνουν κάποιοι βουλευτές και μας λένε συλλυπητήρια. Να μου πούνε τι; Θα μου φέρουν πίσω το παιδί μου και τον άντρα μου; Στάχτες πήρα και αποκαΐδια, δε μου έδωσαν τίποτα. Τι; Να αναγνωρίσω μια στάχτη; Δεν μπορώ να κηδέψω τον άντρα μου και το παιδί μου».

Ένας άλλος πατέρας θεωρεί πλέον ότι η μοναδική του ελπίδα να ζει το παιδί του είναι να βρίσκεται διασωληνωμένο και χωρίς τις αισθήσεις του σε κάποιο νοσοκομείο.

«Έχω ψάξει όλα τα νοσοκομεία, όλα, όλα, όλα. Παντού αγνοούμενη, παντού αγνοούμενη. Δώσαμε DNA και περιμένουμε το καθοριστικό τηλεφώνημα. Η μόνη μας ελπίδα είναι να είναι αναίσθητη, διασωληνωμένη, να μην της έχει μιλήσει κανένας», αναφέρει.

Η κόρη του, η 23χρονη Ιφιγένεια Μήτσκα από τα Γιαννιτσά, είχε φύγει για το τριήμερο με τον σύντροφο της. Όταν οι πυροσβέστες απεγκλώβισαν τον νεαρό, εκείνος ούρλιαζε για την κοπέλα του που βρισκόταν ακόμα μέσα στα χαλάσματα.

«Ήταν με τον φίλο της, ο οποίος βγήκε σώος, έχει κάποια τραύματα βέβαια το παιδί και το μόνο που μας είπε είναι ότι είπε στον πυροσβέστη την ώρα που τον έβγαζε: “Την κοπέλα μου, την κοπέλα μου”», είπε ο πατέρας της.

Η Ιφιγένεια φορούσε μία φόρμα μαύρη, μία λευκή μπλούζα και λευκά παπούτσια.

«Πάει το παιδάκι μου, είμαι σίγουρη. Πάει»

Η μητέρα του 30χρονου Βάιου Βλάχου από την Καρδίτσα έμαθε για την τραγωδία από τους γονείς της κοπέλας του γιου της. Είναι η γυναίκα που κατέρρευσε στην αγκαλιά του Αλέξη Τσίπρα.

Ο 30χρονος επέστρεφε με την κοπέλα του από ολιγοήμερες διακοπές. Φέρεται να είπαν «ας πάρουμε το τραίνο για οικονομία και μεγαλύτερη ασφάλεια». «Ένας από τους διασώστες βρήκε την κοπέλα του αδερφού μου, η οποία ήταν εκτοξευμένη έξω από το τραίνο. Με πολλά χτυπήματα και ήταν και μαζί με το σκυλάκι της», δήλωσε ο αδερφός του αγνοούμενου.

Η πολυτραυματίας Δάφνη κατάφερε να ψελλίσει στον πυροσβέστη που την βρήκε μόνο το τηλέφωνο της μητέρας της. «Τη βοηθά και ευτυχώς η κοπέλα είχε τις αισθήσεις της και μπορούσε γιατί είχε πολλά σοβαρά κατάγματα. Έδωσε το νούμερο της μητέρας της και ο διασώστης να είναι καλά ο άνθρωπος πήρε τηλέφωνο τη μητέρα κι έτσι μάθαμε κι εμείς ότι έχει συμβεί κάτι», ανέφερε ο Βαγγέλης Βλάχος.

Μέχρι και σήμερα η κοπέλα παλεύει για τη ζωή της στην εντατική όσο ο σύντροφος της ακόμα αναζητείται μέσα στα συντρίμμια.

«Είμαστε στη φάση που περιμένουμε. Έχει δώσει δείγμα αίματος η μητέρα μου και περιμένουμε κάποια αναγνώριση DNA άμα βγει κι όταν θα βγει», είπε ο αδερφός του.

«Δεν έλαβε ποτέ το μήνυμα “μαμά έφτασα”

Δείγμα DNA κλήθηκε να δώσει και η μητέρα της 22χρονης Αγάπης Τσακλίδου. Η νεαρή κοπέλα είναι φοιτήτρια στο 5ο έτος ως τοπογράφος στην Θεσσαλονίκη. Είχε ταξιδέψει μέχρι την Αθήνα για να περάσει λίγες μέρες ξεγνοιασιάς.

«Έφυγε από την Αθήνα 7:20 περίπου και θα έφτανε 11:30 στην Θεσσαλονίκη. Με πήρε κάποια στιγμή τηλέφωνο, δεν θυμάμαι τι ώρα ήταν. Είχαν στάση για ένα τέταρτο στα Φάρσαλα γιατί είχε συμβεί μια βλάβη, κάτι έγινε. Αυτά, δεν μίλησα ξανά μαζί της», είπε η μητέρα αγνοούμενης.

Μάλιστα, όπως ανέφερε, «καθυστέρησε να έρθει το τραίνο και αρχίσαμε τα τηλέφωνα και καταλήξαμε στο νοσοκομείο της Λάρισας τέσσερις το πρωί».

Στην ίδια κατάσταση είναι και η οικογένεια του 29χρονου Νίκου Ναλμπάντη, ο οποίος επίσης αγνοείται. Ο 29χρονος είναι μηχανοδηγός του ΟΣΕ εδώ και δύο χρόνια.

«Το παιδί δεν ξέρουμε τι γίνεται, απλά περιμένουμε, είμαστε σε αναμονή, δεν μπορέσαμε να βρούμε κάτι για το παιδί και δεν ξέρουμε αν θα μας το φέρουν, μήπως μας φέρουν και στάχτες», είπε ο θείος του.

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Ο λόγος που ο αριθμός των επιβατών παραμένει άγνωστος

Άγνωστος παραμένει δύο σχεδόν 24ωρα μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ο αριθμός των επιβαινόντων στο τρένο, την ώρα που η επικεφαλής της ιατροδικαστικής υπηρεσίας κάνει λόγο για 57 νεκρούς.

Τους 57 έχουν φτάσει οι νεκροί του δυστυχήματος στα Τέμπη, σύμφωνα και με την επικεφαλής της ιατροδικαστικής υπηρεσίας Λάρισας, Ρουμπίνης Λεονταρή. Ο απολογισμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί τις επόμενες ώρες.

Άγνωστος όμως παραμένει ο αριθμός των επιβαινόντων στο τρένο. Γιατί; Σύμφωνα με όσα αναφέρει ρεπορτάζ της κρατικής τηλεόρασης, το τρένο θα έπρεπε να έχει φτάσει στον σταθμό στις 22:11. Λόγω καθυστερήσεων όμως έφτασε στις 23:05. Αυτό που ανησυχεί τις αρχές είναι μήπως υπήρχαν άτομα που επιβιβάστηκαν στο τρένο δίχως να έχουν κόψει εισιτήριο από τα εκδοτήρια.

Αυτό άλλωστε αποτελεί μια παγιωμένη τακτική στα τρένα, με τα εκδοτήρια να μην δέχονται να εκδίδουν εισιτήρια 10 λεπτά πριν ξεκινήσει η αμαξοστοιχία. Αν λοιπόν κάποιος επιβιβαστεί χωρίς εισιτήριο μπορεί να το αγοράσει το εισιτήριο πάνω στο τρένο.

Αυτό δεν συμβαίνει μαζικά, καθώς όποιος επιλέξει αυτό τον «δρόμο» επιβαρύνεται με 10 ευρώ «πέναλτι». Το πόσοι και ποιοι επιβαβάστηκαν τα τελευταία δέκα λεπτά πριν την αναχώρηση πάντως είναι άγνωστο. Και αυτό δεν ισχύει μονάχα για τον σταθμό της Λάρισας, καθώς είχαν προηγηθεί εφτά στάσεις μέχρι το τρένο να φτάσει από την Αθήνα στη Λάρισα.

Τέμπη: «Το συμβάν οφείλεται σε σχεδιαστικό λάθος – Η ευθύνη του σχεδιασμού ανήκει στη ΡΑΣ»

Πολλά τα αναπάντητα ερωτήματα για τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη. Ο Μηχανολόγος Μηχανικός και πραγματογνώμονας Χρήστος Γκλαβόπουλος μιλάει για τις ευθύνες των αρμοδίων.

Τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη αναζητούν όλοι, καθώς τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν είναι πολλά.

Ο σταθμάρχης της Λάρισας που «ξέχασε» να γυρίσει το κλειδί και άφησε τα τρένα να κινούνται στην ίδια γραμμή, στην αντίθετη κατεύθυνση, οδηγήθηκε σήμερα (2/3) στον εισαγγελέα και πήρε προθεσμία για να απολογηθεί. Υπενθυμίζεται ότι ο ίδιος παραδέχεται το λάθος του.

Από την άλλη πλευρά, όμως, οι ευθύνες που πρέπει να αποδοθούν για την τραγωδία δεν βαραίνουν μόνο τον σταθμάρχη αλλά και όλες τις αρμόδιες αρχές που ελέγχουν τη λειτουργία των σιδηροδρόμων.

Όπως τόνισε ο Μηχανολόγος Μηχανικός και πραγματογνώμονας Χρήστος Γκλαβόπουλος, για το συμβάν έχει μεγάλη ευθύνη και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

«Προσπαθώ να συνέλθω και αισθάνομαι πολύ άσχημα που μιλάω για αυτά τα θέματα. Δεν είναι απλά ένα ανθρώπινο λάθος. Είναι ένα προβλέψιμο ανθρώπινο λάθος και πρέπει να ερευνηθεί γιατί δεν έγινε κάτι να αποφευχθεί. Το συμβάν οφείλεται σε σχεδιαστικό λάθος. Η ευθύνη του σχεδιασμού ανήκει στη ΡΑΣ», τόνισε.

Σημειώνεται ότι η ΡΑΣ είχε υποβάλει μια έκθεση το 2021 σχετικά με τα προβλήματα στους σιδηρόδρομους, ενώ μετά το τραγικό δυστύχημα διέταξε αυτεπάγγελτη έρευνα για τη συμμόρφωση με τα Συστήματα Διαχείρισης Ασφάλειας.

Ωστόσο, ο κ. Γκλαβόπουλος επισημαίνει ότι πέρα από αυτές τις ενέργειες «θα πρέπει να βγουν μπροστά και να δώσουν τις απαντήσεις που πρέπει. Η πρόεδρος πρέπει να πιεστεί να βγει και να δώσει απαντήσεις. Η ΡΑΣ έχει την εποπτεία των σιδηροδρόμων και σε αυτή αναφέρονται όλα τα προβλήματα», ανέφερε.

Μάλιστα, είπε ότι για να πειστεί πλέον ο κόσμος για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων «μπορεί η πρόεδρος της ΡΑΣ να ανέβει σε ένα τρένο και να κάνει τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη 5 φορές για να μας πείσει και μετά να ανέβει και ο πρωθυπουργός».

Σε κλήση του τηλεοπτικού σταθμού STAR, η πρόεδρος της ΡΑΣ Ιωάννα Τσιαπαρίκου αρνήθηκε να απαντήσει.

Τέμπη: «Μισή ώρα πριν τη σύγκρουση πήγε στο κυλικείο, δεν έχω ελπίδα»

Γροθιά στο στομάχι είναι η μαρτυρία ενός πατέρα που ψάχνει τον γιό του στα συντρίμμια των τρένων στα Τέμπη.

«Δεν έχω ελπίδα, δεν πιστεύω σε θαύματα» είπε μιλώντας στον ΑΝΤ1 και λυγίζοντας πατέρας που ο γιος του αγνοείται μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη. «Μισή ώρα πριν τη σύγκρουση πήγε στο κυλικείο να πάρει νερό και από τότε τον ψάχνουμε» ανέφερε χαρακτηριστικά

«Μας πήρε τηλέφωνο μισή ώρα πριν το ατύχημα. Είναι φοιτητής και πήγε στην Αθήνα για τριήμερο. Η φίλη του με την οποία ήταν μαζί μας είπε πως μισή ώρα πριν τη σύγκρουση πήγε στο κυλικείο να πάρει νερό και από τότε τον ψάχνουμε» ανέφερε ο πατέρας του αγνοούμενα.

«Δεν έχω ελπίδα και δεν πιστεύω σε θαύματα, περιμένω μόνο τα αποτελέσματα από το DNA, είναι ένας πόνος που δεν είναι διαχειρίσιμος, μόνο ένας γονιός ξέρει πως είναι. Ευτυχώς έχω ακόμη ένα παιδί και θα ζήσω για αυτό».

Συγκλονιστικές εικόνες από το ΓΝΛ – Έβαλαν μαύρα πανιά στα κάγκελα για τη μεταφορά των νεκρών

Συγκλονιστικές όσο και τραγικές στιγμές εκτυλίσσονται στο Γενικό Νοσοκομείο της Λάρισας και στο χώρο όπου βρίσκεται η Ιατροδικαστική Υπηρεσία.

Τα κάγκελα του περιβάλλοντος χώρου, έχουν «ντυθεί» με μαύρα πανιά, ώστε να αποφευχθεί η καταγραφή των τραγικών στιγμών που λαμβάνουν χώρο εντός του προαύλιου χώρου του κτηρίου.

Στο σημείο έχει φτάσει νταλίκα – ψυγείο για τη συντήρηση των σορών, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες οι σοροί δεν χωρούν πλέον στο νοσοκομείο.

Οι ώρες στο Γενικό Νοσοκομείο είναι πολύ δύσκολες, με την ταυτοποίηση των σορών και την απόδοση στους συγγενείς.

Συνεχίζεται η επιχείρηση των ΕΜΑΚ στον τόπο της τραγωδίας

Σε εξέλιξη είναι οι έρευνες εντοπισμού θυμάτων στο 3ο βαγόνι του μοιραίου τρένου στα Τέμπη, το οποίο είναι και το τελευταίο που ψάχνουν οι διασώστες. Οι νεκροί έχουν φτάσει τους 57, ενώ από τις σορούς που βρέθηκαν ελάχιστες είναι αυτές που μπορούν να αναγνωριστούν εύκολα.

Οι διασώστες συνεχίζουν ακάθεκτοι την προσπάθεια να ανασύρουν όσες περισσότερες σορούς μπορούν να εντοπίσουν στα απομεινάρια του τρένου. Την ίδια ώρα στο σημείο έφτασαν επιπλέον γερανοί και εκσκαφείς για να βοηθήσουν στην επιχείρηση. Τα συνεργεία με χειρουργικές κινήσεις προσπαθούν να απομακρύνουν τα κομμάτια άμορφης μάζας των σιδερικών από τα βαγόνια. Στο σημείο βρίσκονται και εμπειρογνώμονες που επιβλέπουν την επιχείρηση ώστε να μην χαθεί κανένα στοιχείο. Στο σημείο επιχειρούν αυτή την ώρα 72 πυροσβέστες, εκ των οποίων 4 ομάδες της ΕΜΑΚ, 28 οχήματα, 4 γερανοφόρα.

Όπως σημείωσε και η προϊσταμένη της ιατροδικαστικής υπηρεσίας Λάρισας, Ρουμπίνη Λεονταρή, στο νοσοκομείο της Λάρισας μεταφέρθηκαν σήμερα (2/3) 14 απανθρακωμένες σοροί, ενώ άλλες 7 είχαν μεταφερθεί χθες. Παράλληλα, αναφέρεται ότι υπάρχουν πάνω από 10 σακούλες με ανθρώπινα μέλη από τα οποία λαμβάνονται δείγματα DNA προκειμένου να ταυτοποιηθούν.

Το πιο τραγικό, ωστόσο, είναι ότι αρκετοί άνθρωποι που ήταν στο τρένο δεν θα βρεθούν ποτέ καθώς από τις υψηλές θερμοκρασίες, που προκλήθηκαν από τη φωτιά μετά τη σύγκρουση, οι σοροί τους εξαϋλώθηκαν. Σημειώνεται ότι η θερμοκρασία στο βαγόνι που έπιασε φωτιά ξεπέρασε τους 1000 βαθμούς Κελσίου.

 

Κομισιόν: Οι ελληνικές αρχές αρμόδιες να διερευνήσουν το τραγικό δυστύχημα

Αρμοδιότητα των εθνικών αρχών είναι να διερευνήσουν υπό ποιες συνθήκες έγινε το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, τονίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ερωτηθείς σχετικά, ο εκπρόσωπος της Επιτροπής, αρμόδιος για θέματα μεταφορών, Ανταλμπέρ Γιανς, απάντησε: «Δεν θα είμαστε σε θέση να πούμε υπό ποιες συνθήκες θα μπορούσε να είχε αποτραπεί το δυστύχημα. Αυτό είναι το καθήκον των ερευνών που πρέπει να διεξαχθούν τώρα και αυτό είναι αρμοδιότητα των εθνικών αρχών. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων είναι διαθέσιμος κατόπιν αιτήματος για να υποστηρίξει τις εθνικές αρχές εάν το ζητήσουν. Ωστόσο, η πρωταρχική ευθύνη ανήκει στις εθνικές αρχές».

Όσον αφορά τη διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας που κίνησε η Επιτροπή το Δεκέμβριο του 2020 και την απόφαση της Επιτροπής, στις 15 Φεβρουαρίου 2023, να παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ο ίδιος εκπρόσωπος τύπου εξήγησε ότι η απόφαση αυτή σχετίζεται με τη μη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής ρυθμιστικής αρχής σιδηροδρόμων και του διαχειριστή σιδηροδρομικών υποδομών (ΟΣΕ).

«Η σύναψη και δημοσίευση μιας τέτοιας συμφωνίας αποτελεί απαίτηση βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Αυτή η συμφωνία είναι πολύ σημαντική για τη διαφάνεια των επερχόμενων έργων στο δίκτυο των σιδηροδρομικών υποδομών. Είναι σημαντικό για τη διαφάνεια όσον αφορά τη χρήση των δημόσιων πόρων και αυτό δεν είναι κάτι που σχετίζεται ειδικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων», ξεκαθάρισε ο εκπρόσωπος της Επιτροπής.

«Δεν εξετάζουμε τις συμβάσεις έργων, αλλά τη μεταφορά της ευρωπαϊκής νομοθεσίας στο εθνικό δίκαιο», εξήγησε από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της Επιτροπής, Ερίκ Μαμέρ.

Συγκεκριμένα, ο Ανταλμπέρ Γιανς εξήγησε ότι η διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας αφορά τη μη πλήρη συμμόρφωση των εθνικών αρχών με την Οδηγία για τον ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο, η οποία χρονολογείται από το 2012 και η οποία περιέχει συγκεκριμένες υποχρεώσεις.

Σύμφωνα με την Οδηγία για τον ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο, όλα τα κράτη-μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός.

Τέλος, ο εκπρόσωπος της Επιτροπής σημείωσε ότι η ΕΕ στηρίζει με κοινοτικούς πόρους την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι από το 2014 η ΕΕ έχει χρηματοδοτήσει 16 έργα μεταφορών στην Ελλάδα, με περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ, το 90% των οποίων αφορούν τις σιδηροδρομικές μεταφορές. Στο πλαίσιο του Μηχανισμού Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης, τρία έργα αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υποδομών προβλέπεται να χρηματοδοτηθούν με 130 εκατ. ευρώ.

Αύριο, Παρασκευή, τα πρώτα αποτελέσματα της ταυτοποίησης των θυμάτων μέσω DNA

Αύριο, Παρασκευή (02/03) αναμένεται να βγουν τα περισσότερα αποτελέσματα της διαδικασίας ταυτοποίησης με τη μέθοδο του DNA για τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, όπως δήλωσε η αναπληρώτρια υπουργός υγείας Μίνα Γκάγκα, στον ΣΚΑΪ 100,3.

Πρόκειται για μια αργή και επίπονη διαδικασία, τόνισε η κυρία Γκάγκα προσθέτωντας ότι «ακόμη ανασύρονται νεκροί από το τρένο». Συνολικά οι αγνοούμενοι που έχουν δηλωθεί από τις οικογένειές τους ανέρχονται σε 54 ανέφερε στη συνέχεια.

Εξήγησε επίσης, ότι η διαδικασία ταυτοποίησης με τη μέθοδο του DNA είναι αργή και επίπονη και ανέφερε τα περισσότερα αποτελέσματα θα έχουν βγει αύριο.

Σχετικά με τους τραυματίες, σημείωσε ότι συνολικά στα νοσοκομεία διακομίστηκαν περίπου 80 εκ των οποίων οι 6 νοσηλεύονται σε σοβαρή κατάσταση σε Μονάδες Εντατικής θεραπείας.

Η απόφαση είναι να μην δουν οι συγγενείς τους νεκρούς

«Η απόφαση είναι να μην δουν, να μην έρθουν σε επαφή οι συγγενείς με τους ανθρώπους που δεν ζουν πια, για να είναι λιγότερο ψυχοφθόρο για εκείνους» τόνισε παράλληλα μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ η κυρία Γκάγκα.

Επίσης, εξέφρασε τις ευχαριστίες της στο προσωπικό των νοσοκομείων όπου διακομίστηκαν τραυματίες, καθώς και στον κόσμο που ανταποκρίθηκε στην έκτακτη έκκληση για συλλογή αίματος.

Αγωνιούν οι γονείς των Κύπριων φοιτητών

Πρόκειται για τον Κυπριανό Παπαϊωάννου και την Αναστασία Αδαμίδου. Ο Κυπριανός Παπαϊωάννου, ηλικίας 23 ετών, φοιτά στη Νομική Σχολή του ΑΠΘ. Ο 23χρονος φοιτητής βρισκόταν στο βαγόνι 2 και επέστρεφε στη Θεσσαλονίκη με την κοπέλα του.

Η Αναστασία Αδαμίδου, 24 ετών, κατάγεται από την Πάφο και σπουδάζει στην Οδοντιατρική Σχολή του ΑΠΘ. Πληροφορίες αναφέρουν πως η 24χρονη πρόλαβε στο παρά πέντε το μοιραίο τρένο, ενώ οι γονείς της προσπάθησαν να επικοινωνήσουν μαζί της γύρω στις 23:00 το βράδυ, όμως η κοπέλα δεν απάντησε στην κλήση τους. Έκτοτε δεν κατάφεραν να επικοινωνήσουν μαζί της.

Οι γονείς των δύο φοιτητών έχουν δώσει DNA, ενώ δεν έχουν λάβει καμία ενημέρωση μέχρι στιγμής για την τύχη των παιδιών τους.

Συγκλονίζει κόρη αγνοούμενου: «Του έκλεισα το τελευταίο εισιτήριο για το πρώτο βαγόνι»

Τον δικό τους Γολγοθά σηκώνουν οι συγγενείς των αγνοουμένων και των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, την ώρα που ο τραγικός απολογισμός ανεβαίνει συνεχώς.

H κόρη ενός 67χρονου αγνοούμενου ζει ένα δράμα καθώς δεν μπορεί με τίποτα να εντοπίσει τον πατέρα της. Είπε μάλιστα πως η ίδια του έκλεισε το τελευταίο εισιτήριο για πρώτο βαγόνι. Μίλησε μαζί του τελευταία φορά στις 10:15 λίγο πριν τη σφοδρή σύγκρουση των δύο τρένων. Έκτοτε δεν έχει νέα από τον πατέρα της και όσο περνούν οι ώρες οι ελπίδες της στερεύουν.

Θυμάται πως έμαθε τυχαία από τη θεία της, την αδερφή του πατέρα της για τη σύγκρουση το πρωί της Τετάρτης 1 Μαρτίου. Συνεχίζει να ελπίζει, έχει ψάξει στα νοσοκομεία, έχει δώσει κατάθεση και γενετικό υλικό, όμως δεν έχει κανένα νέο από τον πατέρα της και λέει απαρηγόρητη «αυτό που δεν αντέχω είναι που μέχρι τώρα δεν έχω κανένα νέο… να βρω κάτι… κάτι… ό,τι κι αν είναι αυτό».

Οι συγγενείς των αγνοούμενων αναμένουν να ολοκληρωθεί τις επόμενες ώρες η διαδικασία της ταυτοποίησης, ίσως το πιο δύσκολο κομμάτι της τελευταίας πράξης της εθνικής τραγωδίας, που βύθισε στο πένθος δεκάδες οικογένειες και όλη τη χώρα.

«Γροθιά στο στομάχι» η μαρτυρία διασώστη – «Δεν αναζητούμε πλέον σορούς αλλά ανθρώπινα μέλη»

Στο πένθος έχει βυθιστεί το πανελλήνιο εξαιτίας της εθνικής τραγωδίας στα Τέμπη όπου δεκάδες νεαροί άνθρωποι, κυρίως νέοι και φοιτητές, έχασαν τη ζωή τους όταν το επιβατικό τρένο στο οποίο επέβαιναν συγκρούστηκε με εμπορική αμαξοστοιχία.

Οι άνθρωποι που έζησαν από κοντά τον θρήνο και την οσμή του θανάτου είναι οι άνδρες των σωστικών συνεργείων, που κλήθηκαν εκτός από το να σώσουν επιζώντες, να ανασύρουν σορούς και σε κάποιες περιπτώσεις ό,τι απέμεινε από αυτές.

Ένας από αυτούς είναι ο Σωτήρης Παπαμαρκάκης, μέλος της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης Μαγνησίας, ο οποίος λίγο μετά τις έρευνες στο βαγόνι 3 και στη συνέχεια στο δεύτερο που ήταν το κυλικείο, και την ανάσυρση επτά ακόμα σορών του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, ραγίζει καρδιές με τα λόγια του.

«Ελπίζω σήμερα να αποδοθούν οι σοροί στους συγγενείς τους και να ησυχάσουν κι αυτοί».

«Το δυστύχημα είναι ότι δεν μπορούμε να πούμε πόσους βρήκαμε γιατί όπως αντιλαμβάνεσθε πλέον αναζητούμε μέλη, όχι πια ανθρώπους, προκειμένου να προχωρήσουν οι υπηρεσίες της ταυτοποίησης μέσω της διαδικασίας DNA» ανέφερε συγκλονισμένος ο κ. Παπαμαρκάκης.

«Χωρίς τα βαριά μηχανήματα δεν θα γινόταν τίποτα. Ήταν αρκετά άτομα στο κυλικείο. Θέλω να πιστεύω ότι σήμερα θα ολοκληρωθεί η διαδικασία και θα αποδοθούν στους οικείους τώρα πια οι άτυχοι επιβάτες, προκειμένου και αυτοί να αποδώσουν τις δέουσες τιμές και για να ησυχάσουν και οι οικογένειες» συνεχίζει.

«Μιλάμε για ανθρώπους της διπλανής μας πόρτας, κανείς δεν θυμίζει Ράμπο. Άνθρωποι της διπλανής πόρτας που δεν διστάζουν να χωθούν κάτω, να αιωρούνται από πάνω σίδερα, για να βγάλουν έξω ένα νεκρό έτσι; Σκεφτείτε το αυτό, σκεφτείτε το τι προσδοκά να κάνει, για να τον αποδώσουν στην οικογένειά του» τόνισε ο εθελοντής διασώστης για την τραγωδία στα Τέμπη.

 

Διπλό το λάθος του σταθμάρχη – «Θα μπορούσε να δει ότι έβαλε το τρένο σε λάθος γραμμή»

Ένα νέο στοιχείο σχετικά με τις ενέργειες του σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος διώκεται σε βαθμό κακουργήματος ως υπεύθυνος για το πολύνεκρο δυστύχμα στα Τέμπη, παραθέτει ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

Ο ίδιος εξήγησε πως ο 59χρονος ναι μεν έκανε το λάθος να δώσει εντολή στο μηχανοδηγό του Intercity να μετακινήσει την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια ράγα με την εμπορική, ωστόσο είχε την ευκαιρία να «διορθώσει» το παραπάνω σφάλμα.

«Η Λάρισα έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης. Αυτό σημαίνει ότι σε κάποια απόσταση πριν τον σταθμό και σε κάποια μετά τον σταθμό, έχουμε φωτοσήματα κλπ που δείχνουν την παρουσία του τρένου», διευκρίνισε ο κ. Τερεζάκης.

Συγκεκριμένα όπως είπε ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, «για 5,5χλμ αφού έφυγε από τη Λάρισα, θα μπορούσε να είχε δει ότι έβαλε το τρένο σε λάθος γραμμή και να το σταματήσει».

«Το γιατί ο σταθμάρχης δεν μπόρεσε να παρακολουθήσει το τρένο σε όλη του τη διαδρομή, είναι θέμα που ερευνάται από τον ανακριτή και τους εμπειρογνώμονες», εξήγησε έπειτα.

Το γεγονός αυτό δεν αναιρεί βέβαια ότι τα τεχνικά συστήματα που θα μπορούσαν να περιορίσουν τις συνέπειες ενός ανθρώπινου λάθους, ουσιαστικά δεν λειτούργησαν ποτέ«Μέχρι το 2010, 2011, 2012 υπήρχε τηλεδιοίκηση στον ΟΣΕ από το Κιάτο μέχρι το αεροδρόμιο και από την Αθήνα έως την Θεσσαλονίκη και τον Προμαχώνα. Σταδιακά, από το 2010 και μετά, έπεσε το σύστημα για διάφορους λόγους και δεν επανήλθε», ανέφερε σχετικά ο Παναγιώτης Τερεζάκης.

Όσο για την εμπειρία του σταθμάρχη στη συγκεκριμένη θέση ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ είπε: «Μέχρι να πάει στη Λάρισα, είχε περάσει έναν χρόνο εκπαίδευση, αλλά δεν είχε άλλη προϋπηρεσία ως σταθμάρχης. Ήταν στην Λάρισα περίπου έναν μήνα και για ένα διάστημα ήταν μαζί με άλλον σταθμάρχη στην βάρδια».

Μιλώντας για το τι ισχύει από την πλευρά του μηχανοδηγού αναφέρει ότι «θα μπορούσε να ζητήσει μια επιπλέον διευκρίνηση αλλά δεν είναι υποχρέωση του μηχανοδηγού. Δεν είναι στο πρωτόκολλο αυτό».

Θεσσαλονίκη: Έβαψαν με μαύρη και κόκκινη μπογιά βαγόνια της Hellenic Train

Στις 2 τα ξημερώματα, ομάδα ατόμων έβαψε σχεδόν όλη την επιφάνεια τρένου του προαστιακού της Hellenic Train στον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης.

Όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες του thestival.gr, τα άτομα έβαψαν με μαύρη και κόκκινη μπογιά τα βαγόνια του τρένου από την πλευρά της αποβάθρας.

«Αν έχεις φύγει συγγνώμη και σ’ αγαπώ» – Ραγίζει καρδιές γράμμα προς αγνοούμενο επιβάτη

Από χθες το απόγευμα στο πλαίσιο συγκέντρωσης διαμαρτυρίας και μέχρι σήμερα πολίτες, νεαρά παιδιά με δάκρυα στα μάτια και μέλη σωματείων, σπεύδουν να αφήσουν ένα λουλούδι ή ένα κερί, στη θέση αυτών που στο ίδιο ακριβώς σημείο τούς περίμεναν το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου οι αγαπημένοι τους αλλά δεν γύρισαν ποτέ.

Η ατμόσφαιρα εντός του κτιρίου του ΟΣΕ είναι πένθιμη και κατανυκτική, δεδομένου επίσης του ότι έχουν ανασταλεί όλα τα δρομολόγια και δεν κυκλοφορούν επιβάτες.

Ανάμεσα στα λουλούδια και στα σημειώματα που εύχονται «καλό παράδεισο, εις μνήμην όσων χάθηκαν άδικα» και «ο κύριος ας αναπαύσει τις ψυχές τους» ξεχωρίζει ένα μικρό γράμμα. Το έγραψε οικείο πρόσωπο ενός εκ των επιβατών που ακόμη δεν έχει εντοπιστεί και ούτε έχει δώσει στίγματα ζωής.

Στο γράμμα γράφει: «Ελπίζω να βρεθείς και να είσαι καλά. Εύχομαι όλοι όσοι είστε εκεί ψηλά να είστε ήρεμοι και γαλήνιοι. Να ξέρεις πως αν τελικά έχεις φύγει συγγνώμη για όλα και πως σ’ αγαπώ πολύ. Όλοι σε αγαπάμε και ευχόμαστε να είσαι καλά όπου κι αν είσαι».

Recommended For You

About the Author: efoni