O Δημήτρης Κανέλλης, ο δημιουργός του πιο viral group στο Facebook, το Thank you, next μας εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα του, αν τελικά τα ‘’ζητήματα καρδιάς ‘’ μας απασχολούν περισσότερο και πόσο εύκολα πλέον εκθέτουμε την προσωπική μας ζωή.
Συνέντευξη στην Άρτεμις Γκούρλια
Μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο, καταφέρατε να γίνετε ένα από τα πιο viral group με περισσότερα από 430.000 μέλη στο Facebook. Το περίμενες αυτό όταν δημιουργούσες το group; Πώς γεννήθηκε η ιδέα του ”thank you,next”;
Νομίζω κανείς δεν περιμένει την στιγμή που γίνεται κάτι μεγάλο. Κάτι viral που λένε και στο χωριό μου.
Απλά τυχαίνει. Ακόμα και πολλοί που λέγανε “φαινότανε θα πάει καλά” δε νομίζω πως περιμένανε ένα γκρουπ στο Facebook με ιστορίες ερωτικής απογοήτευσης να πλησίαζε το μισό εκατομμύριο χρήστες.
Η ιδέα του γκρουπ δημιουργήθηκε από ένα άλλο γκρουπ: το Τμήμα Προσωπικού Δράματος. Αφού, λοιπόν, είχαμε ένα μέρος να γράφουμε τα δράματα των επαγγελματικών, σκέφτηκα πως χρειάζεται κι ένα μέρος στο Internet να γράφουμε τα δράματα των ερωτικών!
Πιστεύεις ότι πλέον ,και ειδικά σε περίοδο πανδημίας και καραντίνας, το Facebook και ειδικά το δικό σας group, αποτελεί ένας είδος ψυχοθεραπείας για τα μέλη του;
Εννοείται αυτό. Και όχι μόνο το Facebook αλλά κι άλλα πράγματα. Υπάρχουν πολλοί χρήστες που μας στέλνουν μηνύματα για το πόσο τους έχει βοηθήσει με την καραντίνα το γκρουπ και πως τους βοηθάει να περνάνε ευχάριστα την ημέρα τους. Πολλοί κιόλας μιλάνε και τηλεφωνικά μεταξύ τους σχολιάζοντας ιστορίες!
Γενικώς, στο group διαβάζεις ιστορίες που είτε ταυτίζεσαι είτε σε προβληματίζουν. Οπότε σίγουρα αυτό λειτουργεί θετικά στην περίοδο που διανύουμε, καθώς είμαστε όλοι λίγο φορτισμένοι.
Είναι τελικά τα ”ζητήματα καρδιάς”, αυτά που πάντα, ό,τι και να συμβεί θα μας επηρεάζουν πιο πολύ; Μέσα από τις ιστορίες που κι εσύ διαβάζεις καθημερινά, έχεις μια εικόνα για τα προβλήματα των ανθρώπινων σχέσεων στις μέρες μας;
Πιστεύω τόσο τα ερωτικά όσο και τα επαγγελματικά παίζουν ένα τεράστιο ρόλο στην ζωή μας και πως αυτή θα διαμορφωθεί. Το μεγαλύτερο κομμάτι που επηρεάζουν είναι το ψυχολογικό. Αν για παράδειγμα μιλάς με κάποιον άνθρωπο ή βγείτε ραντεβού και πάει καλά, σίγουρα νιώθεις πολύ ευχάριστα.
Μέσα από τις ιστορίες της ομάδας, φαίνεται πως ο κόσμος αντιμετωπίζει πολύ δύσκολα τις ανθρώπινες σχέσεις. Στις περισσότερες ιστορίες βλέπουμε πως κυριαρχεί ο εγωισμός και μια τακτική όλοι να επιβληθούν στον άλλον. Κάτι που είναι αρκετά δυσάρεστο καθώς δεν οδηγεί στους ανθρώπους ούτε να βρουν κάποιον να έχουν δίπλα τους αλλά στην συνέχεια αυτός ο εγωισμός περνάει και σ ’άλλους τομείς όπως ο επαγγελματικός.
Ακόμα κι αν οι ιστορίες δεν μπορούν να περνούν από ανιχνευτή αλήθειας, ποιες είναι οι ιστορίες που σε έχουν αγγίξει πιο πολύ αυτούς τους μήνες της λειτουργίας του group;
Υπάρχουν ιστορίες εντός του γκρουπ που μιλάνε για απώλεια. Για πραγματική απώλεια. Άνθρωποι που χάσανε κάποιον στα ξαφνικά και χάθηκε όλος ο κόσμος τους.
Αυτές τις ιστορίες τις διαβάζεις μ ’έναν κόμπο στο στομάχι. Όταν έχεις συνηθίσει να διαβάζεις χιουμοριστικές ιστορίες και ξαφνικά διαβάζεις μια τέτοια ιστορία επαναφέρεσαι στην πραγματικότητα και αρχίζεις να αναθεωρείς κάποια πράγματα που θεωρούσες δεδομένα.
.Είναι πιο εύκολο θεωρείς για κάποιον να εκτεθεί, έστω και επώνυμα, μέσω του group, προκειμένου να ΄΄μαζέψει΄΄, περισσότερα likes και σχόλια; Είναι συνώνυμο της εποχής που διανύουμε, η αποδοχή μέσω των Social media, ακόμα και αν εκθέτουμε την προσωπική μας ζωή σε τέτοιο βαθμό;
Κακά τα ψέματα, υπάρχουν πολλές ιστορίες μέσα στην ομάδα που φαίνονται σαν να μην έχουν συμβεί. Ποτέ δεν θα μάθουμε αν όντως είναι έτσι ή όχι καθώς ο καθένας έχει διαφορετικό τρόπο αφήγησης και κάποια πράγματα ίσως τα μετατρέπει σε πιο υπερβολικά απ’ ’ότι είναι. Ωστόσο, είναι ξεκάθαρα πως κάποιοι χρήστες γράφουν με σκοπό να κερδίσουν δημοσιότητα μέσα από την ομάδα. Το οποίο στο τέλος της ημέρας δεν θεωρώ πως είναι κάτι κακό. Αν αυτό τους κάνει να νιώσουν καλύτερα γιατί όχι;
Τέλος, τι άλλο ετοιμάζεις για το προσεχές μέλλον; Πιστεύεις ότι το ”Τhank you ,next” ή αντίστοιχες ομάδες, κάποια στιγμή φτάνουν σε κορεσμό;
Νομίζω όλα τα πράγματα στην ζωή κάνουν τον κύκλο τους ανάλογα την επικαιρότητα. Έτσι και το Thank You, Next τώρα με το lockdown μπορεί να φαίνεται σαν κάτι που θα υπάρχει για πάντα αλλά δεν είναι έτσι. Ειδικά οι ομάδες και η επικαιρότητα στα Social media καταναλώνεται σε πολύ γρηγορότερους ρυθμούς απ’ ότι σε άλλα μέσα. Οπότε ο κορεσμός είναι αναπόφευκτος. Το θέμα είναι φυσικά να το ευχαριστηθούμε όσο κρατήσει και να βοηθήσουμε τον κόσμο να μοιραστεί αυτά που θέλει με σκοπό να περάσουμε καλά.