Κανονικά συνεχίζονται οι συζητήσεις ανάμεσα στην Ελλάδα και το Βρετανικό Μουσείο για μια «σύμπραξη για τον Παρθενώνα» όπως δηλώνει εκπρόσωπός του στη σκιά της απρέπειας Σούνακ που ακύρωσε τη συνάντηση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη μετά τη συνέντευξη του Έλληνα πρωθυπουργού στο BBC στο οποίο έκανε ειδική αναφορά στο θέμα της επιστροφής των Γλυπτών.
«Η θέση του Βρετανικού Μουσείου παραμένει αμετάβλητη. Οι συζητήσεις με την Ελλάδα σχετικά με μια “σύμπραξη για τον Παρθενώνα” συνεχίζονται και είναι εποικοδομητικές» είπε εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου στα ΝΕΑ.
«Πιστεύουμε ότι μια μακροχρόνια συνεργασία αυτού του είδους θα πετύχει τη σωστή ισορροπία έτσι ώστε αφενός να μοιραζόμαστε τα σπουδαιότερα αντικείμενά μας με κοινά σε όλο τον κόσμο και αφετέρου να διαφυλάξουμε την ακεραιότητα της μοναδικής συλλογής που διαθέτουμε στο Μουσείο» πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.
Η θέση του Τζορτζ Όζμπορν
Υπενθυμίζεται ότι στα μέσα Νοεμβρίου ο πρόεδρος των διαχειριστών του Βρετανικού Μουσείου Τζορτζ Όζμπορν είχε εκφράσει την ελπίδα ότι το μουσείο μπορεί να «καταλήξει σε μια συμφωνία με την Ελλάδα» που θα προβλέπει την προσωρινή επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα με αντάλλαγμα αρχαιότητες που δεν έχουν εκτεθεί ποτέ στο Ηνωμένο Βασίλειο.
«Μπορεί να μην τα καταφέρουμε, αλλά πιστεύουμε ότι αξίζει να προσπαθήσουμε» είχε πει ο Όζμπορν μιλώντας στο ετήσιο δείπνο των διαχειριστών του μουσείου στη γκαλερί Duveen, όπου βρίσκονται και τα Γλυπτά.
«Ελπίζω ότι μπορούμε να καταλήξουμε σε συμφωνία με την Ελλάδα» συνέχισε ο Όζμπορν, λέγοντας ότι στόχος της συμφωνίας είναι να επιτρέψει «να δούμε αυτά τα σπουδαία γλυπτά στην Αθήνα, καθώς και στο Λονδίνο», καθώς «θα επιτρέψει σε άλλους θησαυρούς από την Ελλάδα να τους δούμε εδώ στο Βρετανικό Μουσείο.
Ο Όζμπορν είχε σκιαγραφήσει και το πλαίσιο της συμφωνίας λέγοντας ότι «ως διαχειριστές επιδιώκουμε μια συνεργασία με τους Έλληνες φίλους μας που δεν απαιτεί από κανέναν να παραιτηθεί από τις διεκδικήσεις του, δεν ζητά αλλαγές σε νόμους που δεν είναι δικοί μας».
Σε αυτό το πλαίσιο εξήγησε ότι η συμφωνία βρίσκει «έναν πρακτικό, ρεαλιστικό και ορθολογικό τρόπο να προχωρήσουμε».
Παράλληλα, είπε ότι τα γλυπτά ήταν πάντα «αμφιλεγόμενα», προσθέτοντας ότι «δεν πρέπει να αποφεύγουμε αυτή τη διαμάχη. Νομίζω ότι πολύ συχνά σκεφτήκαμε να σιωπήσουμε, αν δεν μιλήσουμε για πράγματα που είναι δύσκολα, τότε κανείς άλλος δεν θα το κάνει».