Αν ζεις στην Αθήνα και αγαπάς τη μουσική πιθανότατα έχεις αναμνήσεις από κάποιο Rockwave Festival. Οι πιο παλιοί από τα θρυλικά λάιβ στη Φρεαττύδα με Νικ Κέιβ και Portishead και οι νεότεροι από το Terra Vibe της Μαλακάσας με τεράστια ονόματα όπως οι Metallica, o Μoby, οι Iron Maiden και οι Arctic Monkeys να παίζουν τις μουσικές τους πλάι στο δάσος. Με κατασκήνωση και πηγαινέλα ανάμεσα στις δύο σκηνές, με τόνους μπίρας και ατελείωτο χορό. Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια το φεστιβάλ έλειψε. Λίγο η διοργανώτρια Didi Music που διασπάστηκε, λίγο η υποχρεωτική παύση της πανδημίας, το Rockwave έχει την τελευταία τετραετία υπάρξει μόνο αποσπασματικά και δίχως πραγματικά μεγάλες συναυλίες στο ενεργητικό του.
«Φέτος, στόχος είναι το φεστιβάλ να κάνει δυναμικό come-back στην ελληνική συναυλιακή πραγματικότητα. Γι’ αυτό και εκτείνεται σε τέσσερις μέρες με μεγάλα ονόματα, τόσο της παγκόσμιας όσο και της εγχώριας σκηνής, από διαφορετικά μουσικά είδη», μας λέει ο επικεφαλής της διοργάνωσης, Νίκος Λώρης. Πράγματι μια ματιά στα κεντρικά ονόματα κάθε ημέρας τον επαληθεύει: ένας τεράστιος ποπ σταρ όπως ο Ρόμπι Γουίλιαμς (1/7), οι θρύλοι του κλασικού ροκ Deep Purple (7/7), οι ηλεκτρισμένοι μπλουζίστες The Black Keys και οι Ελληνες Villagers of Ioannina City (9/7), οι οποίοι με το μοναδικό ιδίωμά τους έχουν αποκτήσει πιστό κοινό τα τελευταία χρόνια.
Με το Release Festival επίσης σε εξέλιξη καθώς και άλλες ανεξάρτητες συναυλίες (π.χ. Guns N’ Roses), το ερώτημα που επανέρχεται είναι αν μπορεί το ελληνικό κοινό να στηρίξει τόσο πολλές μεγάλες (και ακριβές) εκδηλώσεις. «Κατά τη γνώμη μου όχι. Η Ελλάδα είναι ούτως ή άλλως μια μικρή πληθυσμιακά χώρα, η οποία αντιμετωπίζει και οικονομικές δυσχέρειες εδώ και πολύ καιρό. Εμείς παίρνουμε υπ’ όψιν τη δύσκολη οικονομική συγκυρία και κρατάμε τις τιμές κατά το δυνατόν χαμηλά.
Το ίδιο έγινε και με τη συναυλία του Αντρέα Μποτσέλι (σ.σ. η Χlalala του κ. Λώρη τη διοργανώνει) στο ΟΑΚΑ, όπου συζητήσαμε μαζί του και συμφωνήσαμε να έχουμε εισιτήρια κατά πολύ φθηνότερα από άλλες εμφανίσεις του. Επίσης, είναι σημαντικό ότι ξεκινήσαμε την προπώληση πολύ νωρίς σε μια περίοδο που “παίζαμε” ουσιαστικά μόνοι μας», σημειώνει ο ίδιος, δηλώνοντας ευχαριστημένος από τη μέχρι τώρα εξέλιξη της προπώλησης. Στην περίπτωση του Ρόμπι Γουίλιαμς παρατηρείται και το φαινόμενο του συναυλιακού τουρισμού. «Περιμένουμε αρκετές χιλιάδες επισκέπτες από το εξωτερικό, κυρίως από γειτονικές χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης», καταλήγει ο Νίκος Λώρης.
Από την άλλη, τα δύο τελευταία χρόνια βλέπουμε το ελληνικό κοινό να γεμίζει ολόκληρα ποδοσφαιρικά γήπεδα για συναυλίες εγχώριων καλλιτεχνών, όπως του ΛΕΞ στη Νέα Σμύρνη ή η προχθεσινή του Θανάση Παπακωνσταντίνου στη Ριζούπολη. Ο παλμός και η ένταση που υπάρχει σε αυτά τα λάιβ είναι συχνά πολλαπλάσια σε σχέση με τις φεστιβαλικές εμφανίσεις ακόμα και μεγάλων ονομάτων του εξωτερικού.
«Είναι σίγουρα θετικό ότι υπάρχει αυτή η διέξοδος για τον κόσμο, ώστε να πάει σε μια συναυλία με μικρό αντίτιμο. Παρ’ όλα αυτά το τεχνικό κομμάτι σε ένα γήπεδο σπάνια είναι επαρκές. Απαιτούνται πανάκριβα μηχανήματα και παραγωγή. Κι εμείς πάντως φέτος έχουμε κορυφαία ελληνικά σχήματα (VIC, 1000Mods), τα οποία μάλιστα σπάνια παίζουν σε τόσο άρτιες συνθήκες».
Περισσότερες πληροφορίες για το πλήρες πρόγραμμα του Rockwave Festival 2023 και τα εισιτήρια μπορούν να αναζητηθούν στο rockwavefestival.gr.
Πηγή: kathimerini.gr