Πώς προσπάθησε ο μηχανοδηγός να προλάβει την τραγωδία στα Τέμπη

Ωρες αγωνίας φαίνεται πως έζησε ο Γιώργος Κουτσούμπας, ο μηχανοδηγός του μοιραίου τρένου που συγκρούστηκε μετωπικά με εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη, με αποτέλεσμα 57 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ρεπορτάζ του Mega, ο μηχανοδηγός επί 17 λεπτά πάλευε να επικοινωνήσει με κάποιον για να ενημερωθεί για την πορεία του εμπορικού τρένου.

Ειδικότερα, ο μηχανοδηγός φέρεται να καλούσε, επί 17 αγωνιώδη λεπτά, επίμονα τον σταθμάρχη της Λάρισας χωρίς να παίρνει απάντηση. Παράλληλα, φέρεται να τηλεφωνούσε στη σειρά στους συναδέλφους του, τους μηχανοδηγούς που βρίσκονταν συνήθως στο τιμόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας προς Αθήνα, για να επιβεβαιώσει την υποψία του, ότι το τρένο με τα εμπορεύματα ερχόταν κατά πάνω του.

«Στην αρχή, όταν κατάλαβε ο Γιώργος (ο μηχανοδηγός της επιβατικής) ότι μάλλον δεν πήγαινε σωστά, προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη. Τον κάλεσε, του φώναζε, αλλά εκείνος δεν απαντούσε. Ύστερα άρχισε να ψάχνει να βρει στο τηλέφωνο τους μηχανοδηγούς της εμπορικής για να μάθει ποιος κατεβαίνει από Θεσσαλονίκη και από ποια γραμμή».

Τα σημάδια που έδειχναν ότι κάτι πήγαινε λάθος

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας τα «ΤΑ ΝΕΑ» ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν γνώριζε να χρησιμοποιεί τον πίνακα ελέγχου που είχε μπροστά του, ούτε να «χαράζει» δρομολόγια. Αυτό λένε οι ειδικοί γιατί εάν μπορούσε να διαβάσει τις ενδείξεις, είχε τρία λεπτά, 180 ολόκληρα δευτερόλεπτα, να προχωρήσει στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις για να αποτραπεί η τραγωδία στα Τέμπη.

Από τις 23:04 που έφυγε το μοιραίο τρένο 62 από τον σταθμό της Λάρισας, ως τις 23:07, μια απόσταση 5,5 χλμ. το τοπικό σύστημα σηματοδότησης και ο πίνακας χειρισμού σηματοδότησης που είχε μπροστά του ο σταθμάρχης, τον προειδοποιούσε ότι η πορεία του τρένου είναι λανθασμένη.

Ο μηχανοδηγός του Intercity, χωρίς να έχει την επιβεβαίωση από τον σταθμάρχη της Λάρισας, βασίστηκε στην εμπειρία του. Θεωρώντας σχεδόν βέβαιο λοιπόν, ότι υπάρχει εμπορική αμαξοστοιχία, η οποία έρχεται από Θεσσαλονίκη στην ίδια γραμμή, άρχισε να καλεί τους μηχανοδηγούς του εμπορικού που εκτιμούσε ότι έκαναν το δρομολόγιο εκείνο το βράδυ. Όμως η βάρδια είχε αλλάξει. «Ο μηχανοδηγός του Intercity έπαιρνε τηλέφωνα και αναζητούσε τους μηχανοδηγούς της εμπορικής. Αλλά τα παιδιά είχαν αλλάξει τη βάρδια τους και ήταν άλλοι στη θέση τους. Άλλοι ήταν κανονικά να κάνουν αυτό το δρομολόγιο και άλλοι πήγαν τελικά. Ο Γιώργος (ο μηχανοδηγός του Intercity) προσπάθησε να διαπιστώσει εάν ερχόταν τρένο κατά πάνω του».

«Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης. Αυτό σημαίνει ότι σε κάποια απόσταση πριν και μετά τον σταθμό υπάρχουν φωτοσήματα, αλλαγές και κυκλώματα γραμμής που δείχνουν την παρουσία του τρένου. Είναι ένα σύστημα που λειτουργεί από τον Νοέμβριο του 2022 και το έλεγξα ο ίδιος αμέσως μετά το δυστύχημα».

Η άρση του τηλεφωνικού απορρήτου των κινητών τηλεφώνων όλων των εμπλεκομένων στο δυστύχημα θα αποκαλύψει με ποιους ο οδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας πρόλαβε εκείνο το μοιραίο βράδυ να επικοινωνήσει, τα κρίσιμα εκείνα λεπτά πριν από τη σύγκρουση.

Τι λέει ο σταθμάρχης Λάρισας της προηγούμενης βάρδιας

Παράλληλα, φαίνεται πως δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις και τα αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με την τραγωδία στα Τέμπη. Είναι άξιο αναφοράς πως σύμφωνα με τα όσα κατέθεσε στην απολογία του ο 59χρονος σταθμάρχης έπρεπε να είναι μαζί του άλλοι δύο σταθμάρχες μέχρι τις 23:00 αλλά τελικά είχε μείνει μόνος του στον σταθμό της Λάρισας.

Σύμφωνα με το MEGA, ο σταθμάρχης βάρδιας πριν από τον 59χρονο (βάρδια 14:00 – 23:00), λέει πως:

  • Έκανε επιτυχώς 35 ελιγμούς στη βάρδια του.
  • Ο πρώτος ελιγμός του άπειρου συναδέλφου του (όταν έμεινε μόνος του), προκάλεσε τη μοιραία σύγκρουση.

Επίσης, όπως λέγεται από το περιβάλλον του σταθμάρχη, αυτός σχόλασε στην ώρα του, διαψεύδοντας τα όσα καταμαρτυρεί ο προφυλακισμένος συνάδελφός του.

Recommended For You

About the Author: efoni