Ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας τα αποτελέσματα για την εισαγωγή υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, μέσω πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ – ΕΠΑΛ και μέσω της ειδικής κατηγορίας υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις, καθώς και τα αποτελέσματα για την εισαγωγή υποψηφίων στα Δημόσια ΙΕΚ, μέσω του παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου.
Οι 20 σχολές με τις υψηλότερες βάσεις το 2022
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΑΘΗΝΑ) | 19.285 |
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΑΘΗΝΑ) | 18.800 |
ΣΧΟΛΗ ΔΟΚΙΜΩΝ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ – ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗΣ (Σ.Δ.Σ.Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ.) (ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.) | 18.600 |
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) | 18.550 |
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΠΑΤΡΑ) | 18.505 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΑΘΗΝΑ) | 18.470 |
ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ (ΣΣΑΣ) ΘΕΣ/ΝΙΚΗ | 18.395 |
ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | 18.380 |
ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ (ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΕΣ – ΓΕΝΙΚΗ ΣΕΙΡΑ) | 18.350 |
ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ (ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΕΣ – ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΕΙΔΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ-Α) | 18.300 |
ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ (ΣΣΑΣ) ΘΕΣ/ΝΙΚΗ | 18.280 |
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΙΩΑΝΝΙΝΑ) | 18.275 |
ΔΙΕΘΝΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) | 18.275 |
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΛΑΡΙΣΑ) | 18.200 |
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΑΘΗΝΑ) | 18.196 |
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) | 18.150 |
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ) | 18.075 |
ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) | 18.060 |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΠΑΤΡΑ) | 18.010 |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ (ΣΣΑΣ) ΘΕΣ/ΝΙΚΗ | 17.990 |
Σημαντική πτώση καταγράφηκε στο πεδίο των ανθρωπιστικών επιστημών, ενώ στις ιατρικές σχολές δεν έπεσαν οι βάσεις στον βαθμό που προβλεπόταν. Η αγωνία των υποψηφίων έλαβε τέλος με το μήνυμα που έλαβαν στο κινητό τους, ενώ μπορούσαν και διαδικτυακά, στη σχετική ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας, να δουν τα αποτελέσματα.
Ο αριθμός των εισαχθέντων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση φθάνει στους 61.682, ενώ μεγάλη πτώση καταγράφηκε στη Νομική Αθήνας, η οποία έπεσε κάτω από τα 18.000 μόρια.
Κάτω από τα 18.000 μόρια έπεσε και η Οδοντιατρική Αθήνας. Μικρότερη πτώση από αυτή που αναμενόταν καταγράφηκε στην Ιατρική Αθήνα, ενώ μικρή πτώση παρατηρήθηκε και στο Μαθηματικό Αθήνας.
Από τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, προκύπτει ότι φέτος αυξήθηκε ο συνολικός αριθμός των εισαχθέντων σε ΑΕΙ και Δημόσια ΙΕΚ σε 75.154 φέτος έναντι 71.833 το 2021.
Κατά την ίδια πηγή, το 93% των επιτυχόντων εισάγεται σε Σχολή-Τμήμα μέσα στις πρώτες 10 προτιμήσεις του. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το ποσοστό εισαγωγής στα ΑΕΙ αυξήθηκε στο 62,1%, έναντι 61,1% το 2021. Ο απόλυτος αριθμός εισαχθέντων 2022 σε ΑΕΙ ανέρχεται σε 61.682.
Τι δείχνουν τα αποτελέσματα για το Παράλληλο Μηχανογραφικό
Το ποσοστό εισαγωγής στα Δημόσια ΙΕΚ μέσω παράλληλου μηχανογραφικού αυξήθηκε στο 65,9%, έναντι 37,7% το 2021. Η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης ανέδειξε μια δημόσια εναλλακτική εκπαιδευτική διαδρομή, η οποία ανοίγει δρόμους επαγγελματικής αποκατάστασης σε επιλεγμένες ειδικότητες υψηλής ζήτησης και απορρόφησης, όπως προγραμματιστής ψηφιακών συστημάτων και ιστοσελίδων (web-design), τεχνικός ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και βοηθός νοσηλευτής μεταξύ άλλων. Η ανταπόκριση των υποψηφίων ήταν ευρύτατη: 13.472 υποψήφιοι είναι επιτυχόντες σε Δημόσια ΙΕΚ, ενώ άλλες περίπου 10.000 θέσεις θα δοθούν για πρόσθετες εγγραφές σε Δημόσια ΙΕΚ τον Σεπτέμβριο.
Το 24,8% όσων υπέβαλαν παράλληλο μηχανογραφικό έχει επιλέξει Δημόσιο ΙΕΚ σε διαφορετική περιφέρεια από αυτή του μόνιμου τόπου κατοικίας, γεγονός που υπογραμμίζει περαιτέρω τον αναβαθμισμένο ρόλο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Φέτος, για πρώτη φορά, τα αποτελέσματα των υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις ανακοινώνονται ταυτόχρονα με τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων. Αυτό επετεύχθη, καθώς, επίσης για πρώτη φορά, υπέβαλαν ηλεκτρονικά Μηχανογραφικό Δελτίο για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023, τον μήνα Μάιο αντί για το μήνα Σεπτέμβριο.
1. Βάσεις ΓΕΛ, ΕΠΑΛ
2. Συγκριτικό Βάσεων ΓΕΛ, ΕΠΑΛ
3. Στατιστικά Προτιμήσεων ΓΕΛ, ΕΠΑΛ
4. Βάσεις ΣΟΒΑΡΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ
5. Στατιστικά Προτιμήσεων ΣΟΒΑΡΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ
6. Βάσεις εισαγωγής ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ στα ΔΙΕΚ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ
7. Βάσεις εισαγωγής ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ στα ΔΙΕΚ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ
8. Στατιστικά Προτιμήσεων στα ΔΙΕΚ