Το δέλεαρ του εύκολου κέρδους σε συνδυασμό με ερασιτεχνικά βίντεο-κράχτες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με χρήστες να μετρούν χαρτονομίσματα -τα κέρδη τους από… likes τα οποία ισχυριζόταν ότι πληρώνει αδρά η εταιρεία Wind Media- φαίνεται ότι αποτέλεσε την ιδανική συνταγή επιτυχίας για τους εγκέφαλους της νέας διαδικτυακής απάτης – πυραμίδας. Η πυραμίδα είναι κλασική μέθοδος υφαρπαγής χρημάτων. Ωστόσο, στην εποχή της κυριαρχίας των πληρωμών και συναλλαγών με κρυπτονομίσματα ο εντοπισμός της διαδρομής του χρήματος είναι αδύνατος.
Πυραμίδα, αλλά και πωλήσεις
Τα πληρωμένα likes σε ιστοσελίδες και βίντεο στο YouTube δεν έχουν μόνο την μορφή πυραμίδας, όπου η Wind Media δελέαζε τα υφιστάμενα μέλη με μεγαλύτερα έσοδα εάν κατάφερναν να φέρουν νέα άτομα.
Η Wind Media έκανε και πωλήσεις. Πουλούσε δηλαδή πακέτα που τα αποκαλούσε VIP τα οποία είχαν αξία 100, 300, 600, 1.000 και 3.000 ευρώ. Για παράδειγμα, η Wind Media μέσω της ειδικής πλατφόρμας που είχε δημιουργήσει υποσχόταν σταθερό ετήσιο εισόδημα 16 χιλ. ευρώ, εάν κάποιος πλήρωνε μία φορά 600 ευρώ.
Με το ίδιο πακέτο των 600 ευρώ, κάποιος θα έβγαζε 765 ευρώ το μήνα ή 25,5 ευρώ ανά ημέρα. Προϋπόθεση ήταν η κατάθεση και η ανάληψη να γίνεται μόνο σε κρυπτονόμισματα USDT. Με τον τρόπο αυτό η ανίχνευση της διαδρομής του χρήματος είναι αδύνατη.
«Κέρδισα στη Wind Media, έχασα αλλού»
«Στις πυραμίδες κερδίζουν μόνο οι πρώτοι. Όσο αυξάνονται τα μέλη, τόσο η πυραμίδα κινδυνεύει με κατάρρευση. Στην περίπτωση της Wind Media, οι αρχηγοί της πυραμίδας ήταν εύκολο να βγάλουν λεφτά. Για παράδειγμα, έστω ότι έπειθαν δύο μόνο άτομα να αγοράσουν το πακέτο VIP 2 που κοστίζει 300 ευρώ και υποσχόταν με μόνο 8 likes την ημέρα εισόδημα 12 ευρώ την ημέρα και 360 ευρώ το μήνα.
Σε 24 ώρες η Wind Media θα έπρεπε να πληρώσει τα δύο αυτά νέα μέλη με 24 ευρώ. Αυτό ήταν εύκολη υπόθεση: καθένα από αυτά τα μέλη έφερνε τουλάχιστον 50 ή 100 άτομα σε 24 ώρες που κατέθεταν στην εταιρεία -το καθένα- τουλάχιστον 100 ευρώ – οσο η αξία του φθηνότερου πακέτου. Ήταν σε πλήρη γνώση μου πώς λειτουργεί το σύστημα. Έτσι λειτουργούν οι πυραμίδες. Εγώ κέρδισα αρκετές χιλιάδες ευρώ. Ωστόσο, σε άλλη πλατφόρμα έχασα λεφτά» εξηγεί μιλώντας στο MR, μέσω διαδικτυακής εφαρμογής επικοινωνίας και υπό τον όρο της ανωνυμίας, πρώην μέλος της Wind Media που έχει πλέον… μετακομίσει σε καινούργια ομοειδή πλατφόρμα.
Αρχικά, η πλατφόρμα της Wind Media ήταν συνεπής στις πληρωμές της. Όσο όμως, τα νέα μέλη αυξάνονταν τόσο πιο δύσκολο ήταν να πληρωθούν όλοι και κυρίως οι νεοεισερχόμενοι. Οι ρυθμοί αύξησης των νέων μελών ήταν αλματώδεις, εάν ληφθεί υπόψη ότι η Wind Media και οι ομόκεντροι κύκλοι της έδιναν κίνητρα, ώστε τα υφιστάμενα μέλη να αναβαθμίσουν τη συνδρομή τους. Για παράδειγμα, τα μέλη παρακινούνταν να αγοράσουν την ακριβή συνδρομή των 3.000 ευρώ εάν, για παράδειγμα, είχαν τη μηδενική συνδρομή που τους απέφερε καθημερινά μόλις 1,5 ευρώ έναντι 3 like ή εάν διέθεταν κάποια από τις φθηνότερες συνδρομές (π.χ. των 100 ευρώ).
Στις 18 Μαΐου η Wind Media ανέφερε με ανακοίνωσή της στα μέλη της: «Αν είστε μέλος VIP5, και προσκαλέσετε L1 μέλος που αναβαθμιστεί από VIP 0 (σ.σ.: με μηδενική συνδρομή) σε VIP5 (σ.σ.: με συνδρομή 3.000 ευρώ), παίρνετε 10 μέρες δωρεάν πρόσβαση στο Cloud Automatic (WindMedia Robot). Το κόστος του Cloud Automatic (WindMedia Robot) ανέρχεται στα 498 ευρώ».
Την ίδια μέρα στις 23:05, η Wind Media ανέφερε:
«Χάρη στη μακροπρόθεσμη υποστήριξη όλων των μελών, η WIND MEDIA αναπτύσσεται ραγδαία στην παγκόσμια αγορά, και σταδιακά προωθεί τη σύγχρονη τεχνολογία του δικτύου στον κόσμο. Ας ωθήσουμε όλους τους αυτοδημιούργητους creators να παίξουν το ρόλο τους στην εποχή αυτή και να κάνουν τη δουλειά που αγαπούν!
Η μακρόχρονη εταιρική κουλτούρα της WIND MEDIA και ο σκοπός της είναι να βοηθήσει περισσότερους ανθρώπους να βρουν θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας και του πολέμου, και να βοηθήσει τους ανθρώπους που υποφέρουν εξαιτίας αυτών να ανακτήσουν την εμπιστοσύνη τους στη ζωή! Για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων των «Earth Star», «Moon Star» και «Sun Star» στο μέγιστο βαθμό, και για να καλλιεργήσει έναν ηγέτη κορυφή και να γίνει νέος περιφερειακός διευθυντής, τα κεντρικά γραφεία της WIND MEDIA ξεκίνησαν μια νέα δραστηριότητα Cashback».
Τα παραπάνω συνόδευαν τη νέα υπηρεσία ανταμοιβής που λάνσαρε η Wind Media κατά τη διάρκεια διαδικτυακής εκδήλωσης από τις 20 έως τις 23 Μαΐου. Εάν τα μέλη της αναβάθμιζαν το επίπεδό τους, κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης εκδήλωσης, θα λάμβαναν, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις ανταμοιβή 10% του ποσού της αναβάθμισης.
Αυτά τα προνόμια είχαν οδηγήσει πολλά μέλη της Wind Media να τρέξουν τις δικές τους εκστρατείες προσέλκυσης όχι μόνο στα social media.
Για παράδειγμα, οδηγός ταξί στις Σέρρες είχε ντύσει το αυτοκίνητο με φωτογραφία-διαφήμιση της Wind Media.
«Σε ένα από τα events των τελευταίων ημερών, προτού η πλατφόρμα καταρρεύσει, είχε πραγματοποιηθεί κλήρωση για 30 iPhone τα οποία διεκδικούσαν όσοι αγόραζαν το πακέτο των 1.000 ευρώ. Οι διοργανωτές εμφάνιζαν δήθεν αριθμούς που κέρδιζαν, πείθοντας, έτσι, ολοένα και περισσότερους να αναβαθμίσουν τη συνδρομή τους» σημειώνει στο MR ο Γ.Δ.
Κατά καιρούς οι ομάδες μελών της Wind Media διοργάνωναν και πάρτι.
Η κατάρρευση
Η ανάπτυξη όμως, της Wind Media δεν ήταν τόσο ραγδαία.
«Καθώς όλο και περισσότερα νέα μέλη εγγράφονται, όλο και περισσότερες εντολές κατάθεσης και ανάληψης πρέπει να διεκπεραιώνονται καθημερινά, επομένως θα χρειαστεί λίγος χρόνος! Οι αναλήψεις των μελών της Wind Media καταβάλλονται στο ανταλλακτήριο πρώτα. […] Η εταιρεία προέτρεψε τους συνεργάτες κρυπτονομισμάτων να επιταχύνουν την επεξεργασία των παραγγελιών. Η διαδικασία ανάληψης θα επιταχυνθεί από 21 Μαΐου έως 22 Μαΐου, κανείς δεν θα χάσει κανένα ευρώ, κάντε υπομονή!
Μην ενοχλείτε την ομάδα, οι αναλήψεις σας θα μπουν σταδιακά στον λογαριασμό σας!» ανέφερε σε μήνυμά της στις 20 Μαΐου η Wind Media, αναγνωρίζοντας ότι οι πληρωμές δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν.
Η πλατφόρμα επανήλθε με νέο μήνυμά της το βράδυ της 20ης Μαΐου :
«Ζητούμε ειλικρινά συγγνώμη για όσα συνέβησαν πρόσφατα. Ένας κύριος λόγος που συμβαίνει αυτό είναι επειδή ένας μεγάλος αριθμός μελών μπήκε πρόσφατα στη WIND MEDIA για να εργαστεί.
Η εταιρεία επεξεργάζεται μεγάλο αριθμό εντολών κατάθεσης και ανάληψης καθημερινά. Λόγω του μεγάλου φόρτου εργασίας, η εταιρεία αποφασίζει ότι η εντολή κατάθεσης θα διεκπεραιωθεί από τα οικονομικά της εταιρείας και η εντολή ανάληψης θα γίνει από το ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων. […]
Λόγω του προβλήματος σύνδεσης του συστήματος, η συναλλαγή καθυστερεί να επεξεργαστεί εντολές ανάληψης, με αποτέλεσμα τη συσσώρευση παραγγελιών και ορισμένα μέλη να μην έχουν λάβει αναλήψεις σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η εταιρεία θα αναβαθμίσει το σύστημα από τις 21 Μαΐου έως τις 22 Μαΐου και θα επανασυνδέσει το σύστημα με το ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων. Μετά την επιτυχή σύνδεση του συστήματος, η ανάληψη θα συνεχιστεί με τη μεγαλύτερη ταχύτητα και όλα τα μέλη θα λάβουν την ανάληψη εντός 30 λεπτών!
Να είστε σίγουροι ότι κανείς δεν έχασε ένα ευρώ και ελπίζω ότι όταν η οικογένεια της WIND MEDIA διοργανώσει μια φιλανθρωπική εκδήλωση, όλοι θα συμμετέχουν ενεργά, αντί να προκαλούν σύγχυση σε όλα τα μέλη λόγω κάποιων μικρών προβλημάτων.
Όταν όλοι βγάζουν κέρδος και ζουν ευτυχισμένοι, κανείς δεν ενδιαφέρεται για αυτό, αλλά οι πράξεις ορισμένων μελών σήμερα με απογοήτευσαν!
Ίσως μια μειοψηφία ανθρώπων θα πρέπει να σκεφτεί ότι όταν πληρώνεστε γρήγορα, δεν λέτε τίποτα και απλώς προκαλείτε σύγχυση όταν καθυστερεί η πληρωμή. Αυτό δεν πρέπει να κάνουν τα μέλη της WIND MEDIA, γιατί πιστεύω ότι κάθε μέλος της WIND MEDIA είναι εξαιρετικό και δεν μπερδεύεται με μικρά, ανούσια πράγματα.»
Για αντίστοιχα προβλήματα στις αναλήψεις μιλούσε η εταιρεία με νέα μηνύματά της, κάτι που έπαψε να κάνει μέχρι τις 23 Μαΐου, οπότε η πλατφόρμα της τέθηκε εκτός λειτουργίας. Εις μάτην περίμεναν τα μέλη της να πληρωθούν επειδή έκαναν likes.
Η ταυτότητα της Wind Media
Ποιοι είναι πίσω από την Wind Media; Το ερώτημα αυτό είναι δύσκολο να απαντηθεί, δεδομένου ότι η επωνυμία Wind Media δεν συνδέεται με συγκεκριμένη νομική οντότητα.
«Η Wind Media ιδρύθηκε στις 16 Απριλίου 2020, με έδρα τη Σιγκαπούρη, διαθέτει πιστοποιητικό εγγραφής εταιρείας νομικού προσώπου και λειτουργεί σύμφωνα με την τοπική νομοθεσία. Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε Ολλανδία, Σιγκαπούρη, Γαλλία, Βέλγιο, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Δανία, Νορβηγία, Ισλανδία, Ηνωμένες Πολιτείες, Καναδά, Μεξικό, Κίνα, Ιαπωνία, Νότια Κορέα, Μαλαισία, σε περισσότερες από 70 χώρες και έχει δημιουργήσει σταθερές συνεργασίες με το Facebook και το YouTube. Είμαστε συνέταιροι της Mediacorp, του μεγαλύτερου πρακτορείου μέσων ενημέρωσης στη Σιγκαπούρη. Έχουμε καθιερώσει σταθερές συνεργασίες με το Facebook και το YouTube, βοηθάμε διασημότητες και άλλα άτομα ή εταιρείες να αυξήσουν την ορατότητα τους στο δίκτυο συνεργατών προωθώντας likes και follow. Η δουλειά μας είναι να κάνουμε like, να ακολουθούμε και να κοινοποιούμε σε πολλούς celebrities, influencers και επιχειρήσεις για να αυξήσουμε την ορατότητα τους, αυτή η δουλειά μπορεί να γίνει σε 5 έως 10 λεπτά την ημέρα» ανέφερε η ίδια η εταιρεία στην ιστοσελίδα της.
Κι ενώ η ιστοσελίδα της ελληνικής Wind Media έχει απενεργοποιηθεί ξαφνικά, δεν συμβαίνει το ίδιο με τη Wind Media που φέρεται να έχει έδρα τη Σιγκαπούρη. Η εν λόγω εταιρεία υποστήριζε ότι είναι εταίρος της Mediacorp που ανήκει στον κρατικό κολοσσό της Σιγκαπούρης Temasek Holdings Ltd.
Ωστόσο, η Mediacorp έχει διαψεύσει ότι σχετίζεται με τη Wind Media Σιγκαπούρης. Έτσι, η τελευταία έχει αφαιρέσει από την επιγραφή «about us» την αναφορά για τη συνεργασία της με την Mediacorp.
Η αναφορά όμως, αυτή αφαιρέθηκε μόνο από την αγγλική έκδοση της ιστοσελίδας της. Αντίθετα, στη γαλλική, την ισπανική, την πολωνική και τη ρωσική έκδοση της ιστοσελίδας της WindMedia έχει παραμείνει η αναφορά της συνεργασίας με τη Mediacorp. Κι αυτό είναι ένα στοιχείο που φανερώνει ερασιτεχνισμό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η MediaCorp έχει κάνει γνωστό με ανακοίνωσή της, τουλάχιστον από τις 12 Μαΐου, περίπου 10 ημέρες προτού καταρρεύσει η πυραμίδα της Wind Media ότι δεν έχει καμία σχέση με τη συγκεκριμένη εταιρεία. Ωστόσο, την λεπτομέρεια αυτή, που μαρτυρά, ίσως, πολλά για το modus operandi της εταιρείας, είχαν παραβλέψει όσοι αγόρασαν κάποιο από τα πακέτα της εταιρείας.
Τα μέλη
Παρά τις ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες που θέλουν η πλατφόρμα να διαθέτει 600.000 μέλη, ο ακριβής προσδιορισμός τους είναι αδύνατος.
Άλλωστε, η πλατφόρμα παθητικού εισοδήματος μετρούσε λιγότερο από 5 μήνες ζωής που σημαίνει ότι θα έπρεπε να αποκτούσε 120.000 μέλη σε μηνιαία βάση. Εκτιμήσεις πιο κοντά στην πραγματικότητα και βασισμένες σε στοιχεία τοποθετούν τον αριθμό των μελών σε ελαφρώς περισσότερα από 12.000.
Εξάλλου, πριν από λίγους μήνες, συνδεδεμένη με την Wind Media ιστοσελίδα τοποθετούσε τον αριθμό των μελών σε 6.500.
Κατ’ επέκταση, το ύψος της ζημιάς είναι αδύνατον να προσδιοριστεί. Για ορισμένα μέλη, με τα οποία συνομίλησε το MR, το ύψος των απωλειών ήταν από μερικές εκατοντάδες ευρώ έως 3.000 ευρώ.