Ο διαγωνισμός για την κατασκευή του νέου σταθμού του Προαστιακού της Αθήνας στο Κρυονέρι είναι θέμα ημερών για να ξεκινήσει. Με απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ δέσμευσε ποσό 7,3 δισ. ευρώ (με ΦΠΑ) για να προχωρήσει η προκήρυξη του διαγωνισμού ενώ το έργο έχει θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020.
Στόχος είναι να προχωρήσει το καλοκαίρι η δημοπράτηση του έργου και το 2023 να ξεκινήσει η κατασκευή του. Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Κρυονερίου αποτελεί εδώ και χρόνια σταθερό αίτημα των φορέων της περιοχής καθώς με τη λειτουργία του θα εξυπηρετήσει χιλιάδες επιβάτες καθημερινά.
Η εξασφάλιση του απαιτούμενου ποσού χωρίστηκε σε 5 εκατ. ευρώ για το 2023 και 2,3 εκατ. ευρώ για το 2024. Η λειτουργία του σταθμού εκτιμάται ότι θα είναι εφικτή το 2025. Αυτό φυσικά αν δεν υπάρξουν επιπρόσθετες καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού και της κατασκευής του έργου.
Ο σταθμός Κρυονερίου θα ενταχθεί στο προαστιακό δρομολόγιο Πειραιάς-Χαλκίδα και θα κατασκευαστεί ενδιάμεσα στους σταθμούς της Δεκέλειας και του Αγίου Στεφάνου.
Με τον νέο σταθμό ο Δήμος Διονύσου με πληθυσμό 40.000 κατοίκων θα διαθέτει δύο προαστιακούς σταθμούς στα διοικητικά του όρια ενώ θα εξυπηρετεί το σύνολο του Δήμου που στα όρια του είναι επίσης οι περιοχές της Άνοιξης, της Δροσιάς, της Σταμάτας, της Ροδόπολης και του Διονύσου.
Η ΕΡΓΟΣΕ παράλληλα έχει σε μελέτες ένα μεγάλο έργο που αφορά στην αναβάθμιση της υποδομής στο τμήμα ΣΚΑ-ΟΙΝΟΗ. Πρόκειται για μια απαραίτητη παρέμβαση μιας και τα σημερινά χαρακτηριστικά της σιδηροδρομικής γραμμής δεν επιτρέπουν στα διερχόμενα τρένα υψηλές ταχύτητες. Το έργο εντάσσεται στον ευρύτερο προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Στο συγκεκριμένο τμήμα εντοπίζεται πρόβλημα στην υποδομή των γραμμών σε μήκος 52χλμ (από το Μενίδι μέχρι και την Οινόη) με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ανασχέσεις στην ταχύτητα των διερχόμενων επιβατικών και εμπορευματικών τρένων, άρα και συνολικότερα καθυστερήσεις. Να σημειωθεί ότι για την εκτέλεση του έργου δεν απαιτείται η διακοπή της γραμμής.
Σήμερα σύμφωνα με πληροφορίες η ανώτατη ταχύτητα στο τμήμα αυτό είναι μόλις 85χλμ/ώρα.
Βασικό αντικείμενο του έργου είναι:
– η αναβάθμιση και διαπλάτυνση της υφιστάμενης υποδομής, ώστε να βελτιωθεί/αποκατασταθεί η φέρουσα ικανότητα της
– να εξασφαλιστεί ικανό εύρος για την κατασκευή της νέας επιδομής
– να αναβαθμιστεί το περιτύπωμα της σιδηροδρομικής γραμμής σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς και πρότυπα, ώστε να ικανοποιούνται οι απαιτήσεις της Διαλειτουργικότητας.
Επίσης προβλέπεται: δημιουργία νέων γραμμών υπέρβασης -ειδικά για τις εμπορικές αμαξοστοιχίες- με στόχο την αύξηση της χωρητικότητας του δικτύου, σύμφωνα με τις ισχύουσες Τ.Π.Δ. Θα γίνει ανακατασκευή της σήραγγας στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου, ώστε να εξασφαλισθεί το αναγκαίο περιτύπωμα για την κυκλοφορία εμπορευματικών συρμών διευρυμένου εύρους.
Επίσης, προβλέπεται η ανακαίνιση του κομβικού Σ.Σ. Οινόης με αναδιάταξη, ανάπτυξη και εφαρμογή νέας βελτιωμένης γραμμολογίας ενώ θα γίνει μεταφορά της στάσης Οινοφύτων.
Επιπλέον, θα κατασκευαστεί Άνω Οδική Διάβαση πλησίον του Σ.Σ. Αγίου Στεφάνου, νέο εμπορικό κρηπίδωμα εντός του Σ.Σ. Αγ. Στεφάνου. Θα αντικατασταθεί η υφιστάμενη επιδομής στο τμήμα, με στόχο τη βελτίωση της επιχειρησιακής κατάστασης της γραμμής.
Τέλος, προβλέπεται η μελέτη κατασκευής νέας πεζοδιάβασης και Κάτω Οδικής Διάβασης οχημάτων στον υφιστάμενο Σ.Σ. Αλιάρτου (βρίσκεται περί τα 48χλμ. μετά τον Σ.Σ. Οινόης) για τη βελτίωση της ασφάλειας κυκλοφορίας.