Τζώρτζης Μονογυιός: Η ταχύτητα που έτρεχε η μοιραία Ferrari- Είχε απενεργοποιηθεί το σύστημα ευστάθειας;

Για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το θανατηφόρο τροχαίο με τη Ferrari που κόστισε τη ζωή στον Τζώρτη Μονογυιό, μίλησε στην ΕΡΤ ο εμπειρογνώμονας Παναγιώτης Μαδιάς.

Ο γνωστός εμπειρογνώμονας τροχαίων δυστυχημάτων, αναλύει τα δεδομένα του δυστυχήματος, αναζητώντας τα αίτια που οδήγησαν στον θάνατο του οδηγού του super car.

«Mέσα σε τρεισήμισι μήνες είχαμε δύο θανατηφόρα ατυχήματα στο σημείο αυτό και λίγο πιο κάτω», είπε και συμπλήρωσε πως: «Μετά τη στροφή που πήρε με επιτυχία και με ταχύτητα 90-100χλμ, μπήκε σε μία ευθεία και μετά έγινε η πρόσκρουση σε δέντρο. Με βάση τις ζημιές στο αυτοκίνητο, αλλά και στον κορμό του δέντρου, δεν πρέπει να ήταν πάνω από 75χλμ την ώρα η ταχύτητα του αυτοκινήτου, ενώ δεν υπήρχαν ίχνη τροχοπέδησης ή πλάγιας ολίσθησης στο οδόστρωμα. Ευελπιστώ όταν γίνει καλά η σύζυγος του θύματος ή όταν προσκομιστεί υλικό βίντεο να απαντηθούν τα ερωτήματα».

Αναφέρθηκε σε παρόμοιο περιστατικό που συνέβη με ίδιο τύπο αυτοκινήτου στην Ολλανδία και χτύπησε σε δένδρο καθώς και σε σημείο που ήταν κοντά στις δεξαμενές καυσίμων και δεν σημειώθηκαν τα ίδια αποτελέσματα.

Αναρωτήθηκε επίσης μήπως είχαν απενεργοποιηθεί από τον οδηγό συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου, γιατί πρόκειται για αυτοκίνητο με πολλά συστήματα ασφαλείας.

Το τιμόνι της Ferrari είναι αυτό που κρύβει σημαντικά στοιχεία για τον θάνατο του Τζώρτζη Μονογυιού. 

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει πέντε θέσεις λειτουργίας στο δεξί μέρος του τιμονιού, που παραπέμπει μάλιστα σε τιμόνι της formula 1.

H τέταρτη και πέμπτη θέση αφορά το traction control system, δηλαδή το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ενώ η πέμπτη σχετίζεται με το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, το γνωστό ESP.

Από τα πρώτα στοιχεία της πραγματογνωμοσύνης προκύπτουν ενδείξεις απενεργοποίησης του συστήματος ευστάθειας (ESP). Η μη λειτουργία του ESP είχε ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να υπερστρέψει σε ένα απότομο πάτημα του γκαζιού.

Σε κάθε περίπτωση, δεδομένου της σφοδρής πρόσκρουσης και καύσης που είχε ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να γίνει συντρίμμια οι ειδικοί δεν είναι σε θέση να απαντήσουν μετά βεβαιότητας ότι το ESP ήταν όντως απενεργοποιημένο ή δείχνει απενεργοποιημένο επειδή ενδεχομένως μετατοπίστηκε ο διακόπτης μετά το δυστύχημα.

Όσον αφορά τη φωτιά, υπάρχουν ενδείξεις ότι ξεκίνησε μετά την πρόσκρουση στο δέντρο, καθώς υπήρξε διαρροή καυσίμου από τη δεξαμενή που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού.

Επίσης, ο πραγματογνώμονας ερευνά και την ποιότητα των ελαστικών του αυτοκινήτου.

 

Recommended For You

About the Author: efoni