Γιατί κατέρρευσαν τα σπίτια στο Νέο Βουτζά

Σοκ προκάλεσε η κατάρρευση σπιτιού στο Νέο Βουτζά μετά από κατολίσθηση πέντε μέτρων σε απότομη πλαγιά.

Το εν λόγω φαινόμενο όπως όλα δείχνουν οφείλεται σε αρκετούς παράγοντας όπως οι βροχοπτώσεις μέχρι και την κακή τοποθέτηση του σπιτιού. Αυτό που αναδεικνύεται για ακόμη μία φορά είναι η σημασία των γεωλογικών μελετών για την καταλληλότητα μιας περιοχής, κάτι που δεν φαίνεται να είχε γίνει συμβεί όταν η περιοχή εντάχθηκε στο σχέδιο πόλης, πριν από αρκετές δεκαετίες, σύμφωνα με την «Καθημερινή».

Τι φταίει για την κατολίσθηση

Η διπλοκατοικία ξεκίνησε να «ολισθαίνει» στην πλαγιά εδώ και καιρό, όμως μετά τις βροχοπτώσεις των προηγουμένων ημερών το φαινόμενο επιταχύνθηκε, με συνέπεια να έχει πλέον επηρεαστεί και το διπλανό οίκημα.

«Το κτίριο είναι νόμιμο, δεν είναι αυτό το πρόβλημα», λέει ο Βαγγέλης Μπουρνούς, δήμαρχος Ραφήνας, όπου υπάγεται το μεγαλύτερο τμήμα του Νέου Βουτζά. «Η περιοχή μπήκε στο σχέδιο το 1968. Δόθηκε το δικαίωμα να χτιστεί μια περιοχή με κλίση 50%, χωρίς καμία γεωλογική μελέτη. Επιπλέον ο μηχανικός φαίνεται ότι δεν μελέτησε σωστά το κτίριο και γι’ αυτό είχαμε αυτή την κατάληξη».

«Οι αιτίες είναι πολλές. Κατ’ αρχάς, οι βροχοπτώσεις μείωσαν την αντοχή του εδάφους. Η καταστροφή του δάσους στην περιοχή είναι δεδομένο ότι συνέβαλε και αυτή, καθώς είναι πολύ λιγότερο το νερό που συγκρατείται στο έδαφος. Το ρέμα που υπάρχει στη βάση του πρανούς δεν φαίνεται να έπαιξε καθοριστικό ρόλο, καθώς δεν υπάρχουν διαβρώσεις. Ωστόσο, και αυτό με τη σειρά του συνέβαλε, “μουλιάζοντας” το έδαφος. Περαιτέρω, το κτίριο, δηλαδή το φορτίο, είχε τοποθετηθεί στο χείλος του πρανούς, υπήρχε δηλαδή και ευθύνη του σχεδιασμού του».

Η κυριότερη αιτία, όμως, είναι η ακαταλληλότητα των εδαφών στο συγκεκριμένο σημείο. «Από περιστατικά σαν αυτό βλέπουμε πόσο μεγάλη σημασία έχει να προηγηθεί μια σωστή μελέτη γεωλογικής καταλληλότητας. Είναι λάθος να επιτρέπεις να χτιστούν σπίτια σε πρανή με κλίση 50 μοιρών χωρίς να γνωρίζεις το υπέδαφος».

Πηγή: www.kathimerini.gr

Recommended For You

About the Author: efoni