Η ανακοίνωση της Περιφέρειας Αττικής αναφέρει ότι το υλικό από τις κάμερες έχει δοθεί ήδη στην Τροχαία, ενώ απαντά και στο δημοσίευμα του carandmotor για την ανάγκη τοποθέτησης προστατευτικής μπαριέρας στο σημείο εκείνο της Παραλιακής.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση γράφει:
«Με αφορμή αναφορές σχετικά με το τραγικό δυστύχημα που συνέβη στις 13.1.2022, στη Βούλα, επί της Λεωφόρου Καραμανλή, επισημαίνουμε τα εξής:
1. Σύμφωνα με το νόμο, από 1.1.2011, η αρμοδιότητα τοποθέτησης, λειτουργίας και συντήρησης των καμερών παρακολούθησης και διαχείρισης της κυκλοφορίας στο πρωτεύον αστικό οδικό δίκτυο Αττικής –στο οποίο περιλαμβάνεται και η άνω Λεωφ. Καραμανλή- ανήκει στην Περιφέρεια Αττικής.
Οι κάμερες παρακολούθησης και διαχείρισης της κυκλοφορίας επί της άνω Λεωφ. Καραμανλή λειτουργούσαν κανονικά κατά το χρόνο του τροχαίου δυστυχήματος και το σχετικό υλικό δόθηκε στην αρμόδια Υπηρεσία Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας, κατόπιν αιτήματός της.
2. Σημειώνεται ότι, η παραλιακή λεωφόρος έχει εξαιρετικό πλάτος, με 3 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα των οχημάτων στο συγκεκριμένο τμήμα που συνέβη το τραγικό αυτό τροχαίο δυστύχημα, έχει περιορισθεί στα 50 χλμ/ώρα.
Η σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής έχει τοποθετήσει στην παραλιακή λεωφόρο σειρά πινακίδων ευαισθητοποίησης των οδηγών, τους οποίους προτρέπει να οδηγούν με ασφάλεια και προσοχή, καθώς και το πρώτο τεχνικό μέσο καταγραφής της παραβίασης φωτεινού σηματοδότη, με στόχο την αποτροπή της επικίνδυνης οδήγησης.
3. Σημειώνεται επίσης πως η τοποθέτηση Συστημάτων Αναχαίτισης Οχημάτων (Οδηγία ΕΝ-1317) γίνεται μετά από την εκπόνηση τεχνικών μελετών βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, με κύρια προτεραιότητα, επί τμημάτων οδικού δικτύου, στα οποία, σύμφωνα με αναφορές των Υπηρεσιών Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας ή/και εκθέσεις της αρμόδιας Δ/νσης της Περιφέρειας Αττικής, προκύπτει συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων, λόγω επικινδυνότητας του οδοστρώματος ή άλλης αιτίας.
Καθίσταται φανερό ότι τα αποτελέσματα των τεχνικών μελετών αξιολογούνται και ακολουθεί ιεράρχησή τους, με βάση την επικινδυνότητα του οδικού δικτύου στο οποίο αφορούν, σε συνδυασμό με τις αναγκαίες δαπάνες.
4. Το οδικό δίκτυο αρμοδιότητας της Περιφέρειας Αττικής εκτείνεται σε 2.000 χλμ, οι Υπηρεσίες της παρακολουθούν επιμελώς τη σημείωση ατυχημάτων και σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες Τροχαίας, ενεργούν για τη λήψη μέτρων περιορισμού τους, όπως αυτό θα ενεργήσουν και σχετικά με το τμήμα του οδικού δικτύου που συνέβη το τραγικό τροχαίο δυστύχημα, την 13.1.2022.
5. Η σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής έχει σε απόλυτη προτεραιότητα την προάσπιση της οδικής ασφάλειας των συμπολιτών μας και στο πλαίσιο αυτό εκτελεί εκατοντάδες χιλιομέτρων ασφαλτοστρώσεις υψηλών τεχνικών προδιαγραφώ, στους οδικούς άξονες ευθύνης της, με ιδιαίτερη φροντίδα και επιμέλεια όσο αφορά στις οδοσημάνσεις, στις διαγραμμίσεις των οδών, στις διαβάσεις πεζών κ.λπ.
Επίσης, η σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής ολοκληρώνει εντός του έτους την τοποθέτηση 28.000 λαμπών LED στην παραλιακή λεωφόρο για την μεγαλύτερη και καλύτερη φωτεινότητα του οδοστρώματος κατά τις νυκτερινές ώρες, ενώ παράλληλα έχει προβεί σε σχετικές πρωτοβουλίες για τη μείωση των ορίων ταχύτητας επί αξόνων αστικών περιοχών.