Ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας είναι ένα από τα βασικά πρόσωπα της τραγωδία στα Τέμπη, όπου συγκρούστηκαν μετωπικά το επιβατικό τρένο Intercity 62 με την εμπορική αμαξοστοιχία.
Ο 59χρονος κρίθηκε προφυλακιστέος μετά και τη μαραθώνια απολογία του το βράδυ της περασμένης Κυριακής (5/3), όπου κατά τη διάρκεια της απολογίας του έβαλε στο «κάδρο» τους άλλους δύο σταθμάρχες, που βρίσκονταν μεν μαζί του, αλλά φέρεται να έφυγαν νωρίτερα από τις βάρδιές τους, ο καθένας προφασιζόμενος διαφορετικούς λόγους.
Ο σταθμάρχης, όπως αναφέρει το Mega και η εκπομπή «Live News», συνελήφθη από τις αστυνομικές Αρχές στις 23:55 και το αλκοτέστ που του έκαναν οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. έγινε μετά μετά από τέσσερις ώρες και 20 λεπτά, δηλαδή στις 04:21 το πρωί της Τετάρτης (1/3). Μετά από 35 λεπτά, δηλαδή στις 04:57 σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, πραγματοποιήθηκε η ουροληψία, ενώ στις 04:45 πραγματοποιήθηκε η αιμοληψία. Η καθυστέρηση στις συγκεκριμένες εξετάσεις, όπως αναφέρεται, δεν μπορούν να προσδιορίσουν αν είχε πιει ο 59χρονος και είχε πιει και κατά πόσο, παρόλο που ήταν «καθαρές».
Εμπειροι αξιωματικοί, μιλώντας για τις σχετικές καθυστερήσεις, υποστήριξαν ότι το χρονικό διάστημα μεταξύ της σύλληψης και του αλκοτέστ είναι αρκετό, για να αλλοιωθεί το ποσοστό του αλκοόλ, αλλά και οποιασδήποτε άλλης ουσίας, που υπάρχει στο αίμα και στον οργανισμό του κάθε ανθρώπου. Υπενθυμίζεται ότι για το μοιραίο σιδηροδρομικό δυστύχημα, όπου έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι, ασκήθηκαν ποινικές διώξεις τόσο στον επιθεωρητή του ΟΣΕ, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τις βάρδιες των σταθμαρχών, όσο και στους δύο σταθμάρχες των προηγούμενων βαρδιών.
Τα επτά λάθη του σταθμάρχη Λάρισας
Επτά λάθη, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που οδήγησαν στην τραγωδία με τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη, φέρεται να πραγματοποίησε το βράδυ της Τρίτης 28/2 ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας. Σύμφωνα με την εκπομπή Live News του Mega, λίγη μόλις ώρα νωρίτερα έβαλε προαστιακή αμαξοστοιχία σε λάθος γραμμή, ενώ στη συνέχεια φέρεται να μην ακολούθησε την προβλεπόμενη διαδικασία.
Τα επτά λάθη στα οποία προχώρησε ο σταθμάρχης είναι:
- Τοποθέτηση προαστιακής αμαξοστοιχίας σε λάθος γραμμή εντός του σταθμού Λάρισας
- Μετά από παρέμβαση του μηχανοδηγού προβαίνει σε οπισθογωνία του τρένου
- «Διώχνει» το Intercity 62 χωρίς υπόδειγμα «1001», δηλαδή χωρίς τη συγκεκριμένη εντολή για το πού και πώς θα κινηθεί το τρένο
- Δεν αναγγέλλει στον μηχανοδηγό τι ακριβώς θα κάνει, ούτε προφορικά ούτε και εγγράφως, ως όφειλε
- «Διώχνει» το Intercity 62 χωρίς να έχει χαράξει από την αρχή τη διαδρομή της αμαξοστοιχίας στον επίμαχο πίνακα, οπότε και θα έκλεινε το σημείο 118Α, βάζοντας το τρένο στη σωστή γραμμή της ανόδου
- Ο μηχανοδηγός αρχικά δεν επικοινώνησε όταν είδε ότι μπαίνει στην κάθοδο, ενώ στη συνέχεια φέρεται να κάλεσε τη Λάρισα ζητώντας διευκρινίσεις χωρίς επιτυχία
- Επί 5 χιλιόμετρα, απόσταση κατά την οποία το μοιραίο Intercity ήταν «ορατό» δεν βλέπει τον πίνακα, άρα και το πού βρίσκεται ακριβώς το τρένο