Σε ποια δρομολόγια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αλλάζει ο έλεγχος

Ενθαρρυντικά είναι τα αποτελέσματα από τα πιλοτικά δρομολόγια «Μπροστινή Πόρτα» για την ΟΣΥ, στην προσπάθεια αντιμετώπισης του φαινομένου της εισιτηριοδιαφυγής.

Τέλος στην εισιτηριοδιαφυγή επιχειρεί να βάλει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με την πιλοτική εφαρμογή της εισόδου των επιβατών από την εμπρόσθια πόρτα όπου υπάρχουν ο οδηγός αλλά και οι ελεγκτές.

Τα αποτελέσματα μετά από ένα μήνα εφαρμογής της «μπροστινής πόρτας» σε συνδυασμό με τους νέους ελεγκτές που ανέλαβαν καθήκοντα, (οι οποίοι ανέρχονται πλέον σε 135 από 30), και την αύξηση των ελέγχων κατά 125% (72.476 έλεγχοι τον Σεπτέμβριο του 2024 από 163.298 τον Σεπτέμβριο του 2023), είναι ενθαρρυντικά για την εισπραξιμότητα των εισιτηρίων για τον Ο.Α.Σ.Α.

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου για τον λόγο της εισιτηριοδιαφυγής επισκέφθηκε εκ νέου το αμαξοστάσιο της Ο.Σ.Υ. Ανθούσας και συνομίλησε με τους εργαζόμενους. Κατόπιν, συνοδευόμενος από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ο.ΣΥ, Στέφανο Αγιάσογλου και το επιτελείο του, επιβιβάστηκε στο λεωφορείο της γραμμής Α5 από Ανθούσα προς Αγία Παρασκευή και προς Ακαδημία, ώστε να αποκτήσει άμεση εικόνα για τον τρόπο εφαρμογής των πιλοτικών δρομολογίων της εισόδου των επιβατών από την «μπροστινή πόρτα» για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής.

 

Κατά τη διάρκεια του δρομολογίου, 3 ελεγκτές καθοδηγούσαν τους επιβάτες για την ομαλή διεκπεραίωση της διαδικασίας εισόδου, ενώ ταυτόχρονα ήλεγχαν την επικύρωση των εισιτηρίων τους.

Ο κ. Οικονόμου, μετά την αυτοψία δήλωσε: «Τα πιλοτικά δρομολόγια της εισόδου από την «μπροστινή πόρτα» για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, τα οποία εφαρμόζονται ήδη ένα μήνα, δημιουργούν υψηλές προσδοκίες για την αύξηση των εσόδων της Ο.Σ.Υ.. Η πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής αποτελεί κομβικής σημασίας ζητούμενο, καθώς η μη είσπραξη εισιτηρίων αποδυναμώνει την λειτουργία της δημόσιας συγκοινωνίας και είναι άδικη για τους συνεπείς και υπεύθυνους πολίτες».

Στην Αθήνα, είναι ήδη σε εφαρμογή τα παρακάτω πιλοτικά δρομολόγια στις εξής γραμμές:

141 ΣΤ. ΔΑΦΝΗ – ΚΑΛΑΜΑΚΙ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
136 ΑΝΩ Ν. ΣΜΥΡΝΗ Β. – ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
137 ΑΝΩ Ν. ΣΜΥΡΝΗ Α – ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
421 ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ – ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
509 ΖΗΡΙΝΕΙΟ – ΑΓ. ΣΤΕΦΑΝΟΣ – ΚΡΥΟΝΕΡΙ
304 ΣΤ. ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ – ΑΡΤΕΜΙΣ (ΒΡΑΥΡΩΝΑ)
305 ΣΤ. ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ – ΑΡΤΕΜΙΣ (ΑΓ.ΝΙΚΟΛΑΟΣ)
Α5 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΑΝΘΟΥΣΑ
Α1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΒΟΥΛΑ
Α3 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΓΛΥΦΑΔΑ (ΜΕΣΩ Λ. ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ)
909 ΑΓ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ – ΑΓ. ΣΟΦΙΑ – ΚΙΡΑΤ. ΝΙΚΑΙΑΣ
237 ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ – ΣΤ. ΔΑΦΝΗΣ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
164 ΣΤ. ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – Κ. ΗΛ/ΠΟΛΗ – ΑΡΓ/ΠΟΛΗ – ΤΕΡΨΙΘΕΑ
622 ΓΟΥΔΗ – ΑΝΩ ΓΑΛΑΤΣΙ
815 ΓΟΥΔΗ – ΤΑΥΡΟΣ
314 ΣΤ. ΔΟΥΚ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ – ΠΑΛΛΗΝΗ – ΡΑΦΗΝΑ
319 ΣΤ. ΔΟΥΚ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ – ΠΑΛΛΗΝΗ – ΕΚΠΤ. ΧΩΡΙΟ ΣΠΑΤΑ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
841 ΠΕΡΑΜΑ – ΣΤ. ΝΙΚΑΙΑ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
842 ΠΕΡΑΜΑ – ΣΤ. ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ (ΚΥΚΛΙΚΗ)

Αντίστοιχες δράσεις πραγματοποιούνται και στη συμπρωτεύουσα, όπου ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης προχωρά σε:

-Στον πολλαπλασιασμό ελέγχων και προστίμων, με τουλάχιστον 60 επιπλέον ελεγκτές. Στο πλαίσιο αυτό, ο ΟΑΣΘ προχωρά σε δημόσιο ηλεκτρονικό ανοιχτό διαγωνισμό, για την ανάθεση μέρους του έργου ελέγχου κομίστρου σε ανάδοχο. Για την εκτέλεση του έργου, ο ΟΑΣΘ ζητά τουλάχιστον 60 άτομα, τα οποία σε καθημερινή βάση θα διενεργούν ελέγχους, συνδράμοντας το έργο των ελεγκτών του Οργανισμού.

-Στην πιλοτική εφαρμογή του μέτρου της επιβίβασης μόνο από την μπροστινή πόρτα, σε δέκα λεωφορειακές γραμμές (θα ανακοινωθούν τις επόμενες μέρες).

-Στην τοποθέτηση ειδικής σήμανσης σε όλα τα λεωφορεία, η οποία προτρέπει στη χρήση εισιτηρίου και ταυτόχρονα προειδοποιεί για τα πρόστιμα.

-Στην προβολή του προβλήματος σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με στόχο την ευαισθητοποίησή τους και την ενδυνάμωση της κοινωνικής ευθύνης σε νεαρή ηλικία. Για τον λόγο αυτό οργανώνονται ενημερωτικές εκδηλώσεις σε σχολεία.

Recommended For You

About the Author: efoni