Πώς αντιμετωπίσαμε την «Ελπίδα» – Τι λένε στη «Φωνή» οι Δήμαρχοι της Ανατολικής Αττικής και ο Περιφερειάρχης Αττικής

Η κακοκαιρία «Ελπίδα» μπορεί πλέον να έχει φύγει αλλά τα μεγάλα προβλήματα που άφησε πίσω της έρχονται στην επιφάνεια. Η «Φωνή» επικοινώνησε με τον Περιφερειάρχη Αττικής, κύριο Γιώργο Πατούλη και τους Δημάρχους της Ανατολικής Αττικής, προκειμένου να κάνουν μια αποτίμηση για την διαχείριση του φαινομένου.

«Η Περιφέρεια Αττικής δεν θα πληρώσει ευθύνες άλλων, γενόμενη το εξιλαστήριο θύμα», ανέφερε ο Περιφερειάρχης Αττικής, κύριος Πατούλης. «Οι αρμοδιότητες του κάθε φορέα είναι ξεκάθαρες και η Περιφέρεια Αττικής συνέδραμε, και το κάνει μέχρι και σήμερα σε όλους ,ανεξαιρέτως, τους 66 Δήμους της Αττικής. Πράξαμε τα δέοντα σε ό,τι αφορά τις δικές μας αρμοδιότητες και οι Δήμοι οφείλουν να αναλάβουν την ευθύνη για τις δικές του- να καθαρίσουν τους δρόμους ευθύνης τους, να εξασφαλίσουν το απαραίτητο αλάτι και τα μηχανήματα». Τέλος, ο Περιφερειάρχης Αττικής τόνισε πως είναι πάγιο αίτημα της Αυτοδιοίκησης, την οποία υπηρετεί 22 χρόνια, να ενισχυθεί το προσωπικό της, καθώς είναι από τα βασικότερα προβλήματα- η υποστελέχωση- που καλείται να αντιμετωπίσει στη διαχείριση κρίσεων».

«Πράξαμε όσα έπρεπε να πράξουμε», τόνισε ο Δήμαρχος Αχαρνών κ.Βρεττός, ο οποίος κατάφερε να πρωταγωνιστήσει ανάμεσα στους «πρωταθλητές» της διαχείρισης της κακοκαιρίας.

«Το Σαββατοκύριακο πριν την Δευτέρα της 24 ης Ιανουαρίου προμηθευτήκαμε από την Περιφέρεια Αττικής ένα φορτηγό αλάτι, καθώς δεν υπήρχε δυνατότητα για τα τρία που είχαμε ζητήσει, εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών που κατέστησαν μη δυνατό τον εφοδιασμό και της Περιφέρειας με περισσότερους τόνους αλατιού. Προμηθευτήκαμε λοιπόν από εταιρείες της επαρχίας με 150 τόνους για να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο. Παράλληλα, είχαμε ξεκινήσει την προετοιμασία του μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας του Δήμου από την προηγούμενη εβδομάδα. Ήμασταν σε συνεχή επαφή με τον ΔΕΔΔΗΕ από την Παρασκευή -21/1- για την άμεση επίλυση τυχόν προβλημάτων στην ηλεκτροδότηση σε κάποιο σημείο του Δήμου. Είχαμε φροντίσει με την Υπηρεσία Πρασίνου του Δήμου, να κλαδέψουμε όποιο δέντρο θα δημιουργούσε πρόβλημα και αυτό ήταν συνέπεια της εμπειρίας από τη «Μήδεια» και βέβαια είχαμε συνεχή ενημέρωση για την πορεία του φαινομένου, με ευρείες συσκέψεις τόσο με τον Περιφερειάρχη και τους άλλους Δημάρχους, όσο και εγώ με τους συνεργάτες μου.

Κάναμε το εξής απλό στο Δήμο μας. Χωρίσαμε τομείς, με συγκεκριμένες αρμοδιότητες σε κάθε χειριστή που θα επιχειρούσε με τα μηχανήματα που έχει στη διάθεση του ο Δήμος και με συγκεκριμένη εποπτεία από την διοίκηση. Έτσι λοιπόν καταφέραμε να συντονίσουμε κάθε κομμάτι της περιοχής. Συνολικά επιχείρησαν 21 οχήματα. Την γενική εποπτεία την είχε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας, κύριος Γιώργος Σιδηρόπουλος» Σε ό,τι αφορά την διαχείριση τέτοιων κρίσεων και τις ευθύνες που αναλογούν σε κάθε φορέα, ο κύριος Βρεττός ανέφερε: «Προσωπική μου πεποίθηση είναι ότι πάντα η διαχείριση τέτοιων κρίσεων πρέπει να είναι αποκεντρωμένη. Το είχα πει και στις φωτιές που αντιμετωπίσαμε το περασμένο καλοκαίρι, το λέω και τώρα. Δεν μπορεί ένας μηχανισμός ελέγχου να συντονίζει όλη την Αττική, γιατί δεν μπορεί να έχει εικόνα. Θεωρώ ότι πρέπει να δοθούν περισσότερες αρμοδιότητες στην Περιφέρεια, αλλά και στους Δήμους, με την υποστήριξη και τα μέσα που χρειάζονται. Τόσο η Περιφέρεια, όσο και η ΚΕΔΕ και η ΠΕΔΑ, έχουν θέσει τέτοια αιτήματα προς το αρμόδιο υπουργείο. Πρέπει παράλληλα να αναφέρω ότι ο Περιφερειάρχης Αττικής έχει «μπει στο κάδρο» όλες αυτές τις μέρες χωρίς να έχει την απόλυτη ευθύνη της κατάστασης. Είναι ένας κρίκος της Πολιτικής Προστασίας στον οποίο δεν μπορούμε να χρεώνουμε όλα τα λάθη που έγιναν. Σαφώς, όλοι έχουμε κάνει λάθη, όπως κι εγώ, το θέμα όμως είναι να αντιληφθούμε ποιος πρέπει να έχει την διαχείριση της κρίσης και με ποιον τρόπο πρέπει αυτή να γίνεται».

Ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης αποτέλεσε παράδειγμα προς μίμηση για τους Δήμους της Αττικής στην αποτελεσματική διαχείριση της κακοκαιρίας, με τον κύριο Κωνσταντέλλο, το Δήμαρχο της περιοχής, να τονίζει, μιλώντας στη «Φωνή», την ανάγκη για σωστή προετοιμασία ενόψει οποιουδήποτε έντονου καιρικού φαινομένου ή κρίσης. «Προγραμματίσαμε από νωρίς να έχουμε στη διάθεση μας 5 εκχιονιστικά μηχανήματα αλατιέρες εκ των οποίων ένα μισθωμένο και συγχρόνως ζητήσαμε και πήραμε δύο μικρά μετασκευασμένα εκχιονιστικά από την περιφέρεια, για 1,5 μέρα, για να διατηρήσουμε την Παραλιακή Λεωφόρο, τη Λ. Βουλιαγμένης και τη Λεωφόρο Βάρης-Κορωπίου ( Λ. Ευελπίδων) ανοιχτές και ασφαλείς το οποίο και κάναμε, καταφέρνοντας μάλιστα μετά από 62 ώρες η επιχείρηση εκχιονισμού του τοπικού και εθνικού οδικού δικτύου της πόλης και της ευρύτερης περιοχής να ολοκληρωθεί », και συνέχισε λέγοντας πως «Προσπαθήσαμε με τους συνεργάτες μου αλλά και τους εργαζόμενους του Δήμου μας να προετοιμάσουμε σωστά, να έχουμε στη διάθεση μας τα απαιτούμενα και κατάλληλα μέσα και οργανώσαμε πριν ξεκινήσει η κακοκαιρία ένα πολύ μεθοδικό σχέδιο εκχιονισμού και αποπαγωποίησης της πόλης μας. Ήμασταν σε επιφυλακή, από το Σαββατοκύριακο, για να δράσουμε άμεσα σε κάθε πρόβλημα που θα εμφανιζόταν από την επέλαση του φαινομένου, που φαινόταν ότι θα χτυπούσε ιδιαίτερα δυνατά από την Πεντέλη και νοτιότερα μέχρι και την παραλία. Μέχρι τις 12 το πρωί της Τρίτης είχαμε καθαρό και ασφαλές το 95% του οδικού μας δικτύου και είχαμε απομακρύνει 78 δέντρα ή μεγάλα κλαριά από τους δρόμους μας. Χρειάζονται πάντα σε τέτοιες καταστάσεις 3 πράγματα μέσα, σχέδιο και τους επικεφαλής πάντα στην πρώτη γραμμή». Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης ήταν από τους λίγους Δήμους στην Αττική, που οι βρεφονηπιακοί σταθμοί- που ανήκουν στη διαχείριση των Δήμων- λειτούργησαν από την Πέμπτη 27 Ιανουαρίου. Ο Δήμος για δεύτερη φορά διαχειρίστηκε με εξαιρετικό τρόπο μια απαιτητική κρίση. Η πρώτη πετυχημένη διαχείριση κρίσης είχε να κάνει με την επικίνδυνη πετρελαιοκηλίδα του Αγία Ζώνη ΙΙ τον Σεπτέμβρη του 2017, όπου κατάφερε με γρήγορες και αποφασιστικές ενέργειες να κρατήσει την ρύπανση μακριά από τις ακτές της πόλης.

«Από την πρώτη στιγμή ήμασταν στην πρώτη γραμμή για την αντιμετώπιση της κακοκαιρίας.», Δήμαρχος Διονύσου, κ. Καλαφατέλης. «Ο Δήμος διέθεσε συνολικά 52 μηχανήματα έργου της υπηρεσίας και ιδιωτών τα οποία επιμερίστηκαν σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες. Ακόμη είχε προετοιμαστεί κατάλληλα έχοντας προμηθευτεί πάνω από 900 τόνους αντιπαγετικού αλατιού, μέρος του οποίου διέθεσε σε πολλά σημεία του Δήμου (χύμα και σε σακκούλες) για τους δημότες. Προτεραιότητα από την πρώτη στιγμή ήταν η άμεση απελευθέρωση του κεντρικού οδικού δικτύου. Παρόλες τις μεγάλες δυσκολίες που είχαμε να αντιμετωπίσουμε, η διαδικασία αποχιονισμού στο σύνολο των περιπτώσεων ήταν επιτυχής, σε σύγκριση μάλιστα και με άλλους Δήμους οι οποίοι δεν διαθέτουν ούτε τους δικούς μας ορεινούς όγκους ούτε ένα οδικό δίκτυο 500 περίπου χιλιομέτρων που διαθέτει ο Δήμος Διονύσου. Χάρη στις αλλεπάλληλες κοπές δένδρων όλο το προηγούμενο διάστημα, περιορισμένες ήταν φέτος οι διακοπές ηλεκτροδότησης στο Δήμο μας. Σε αυτή την επίπονη προσπάθεια ενδεχομένως να μπορούσαμε να πάμε καλύτερα και σίγουρα δε λειτούργησαν όλα στην εντέλεια, ούτε αποφύγαμε σε κάποιες περιπτώσεις τα λάθη. Επιθυμία μας είναι να γινόμαστε σοφότεροι και χρήσιμοι προς τους πολίτες. Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω προσωπικά όσους έδωσαν, δίνουν και θα συνεχίσουν να δίνουν τη μάχη σε κάθε κακοκαιρία ή οποιοδήποτε άλλο περιστατικό πολιτικής προστασίας.»

«Οι δημότες του Ωρωπού είδαν αυτό που έπρεπε να δουν από τη Διοίκηση στη διαχείριση της σφοδρότατης κακοκαιρίας. Κερδίσαμε το στοίχημα της διαχείρισης, τόνισε ο Δήμαρχος Ωρωπού, κ. Γιασημάκης.

«Οι κεντρικές οδικές αρτηρίες από και προς την Αθήνα και την Βοιωτία καθώς και μεταξύ όλων των χωριών του Δήμου Ωρωπού και προς το Κέντρο Υγείας Καπανδριτίου δεν έκλεισαν ποτέ και αυτό οφείλεται στο αγώνα που έδωσαν νυχθημερόν οι υπάλληλοι του Δήμου, τόσο με τα δικά μας μέσα, όσο και τα μηχανήματα που μας παρείχε η Περιφέρεια- συνολικά επιχείρησαν 46 μηχανήματα- με την οποία είχαμε άρρηκτη συνεργασία όσο διήρκησε το φαινόμενο, όσο και τις επόμενες μέρες. Τόσο πέρσι, όσο και φέτος, ο Δήμος Ωρωπού είχε μεριμνήσει για το κόψιμο των δέντρων και παράλληλα, μετά την «Μήδεια», όπου είχαμε προβλήματα στην ηλεκτροδότηση, λόγω του ΔΕΔΔΗΕ, καταφέραμε με επιμονή και δουλειά να μην έχουμε μεγάλο πρόβλημα με το
ρεύμα» , ανέφερε αρχικά ο κ. Γιασημάκης.

«Την Πέμπτη το πρωί – 27/1-είχαμε καταφέρει να αποχιονίσουμε και τον τελευταίο δρόμο. Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους υπαλλήλους, περισσότεροι από 250, καθώς και τους εθελοντές, που έδωσαν το παρών την ώρα της ‘’μάχης’’, κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι διακομιδές δύο βαριά ασθενών και μιας εγκύου». Τέλος, ο Δήμαρχος Ωρωπού, επεσήμανε πως «πρέπει να υπάρχουν διακριτές αρμοδιότητες στους φορείς και ένα κοινό συντονιστικό μέτωπο, το οποίο να μπορεί να συντονίζει ταυτόχρονα τις επιχειρήσεις και να υπάρχει άμεση ενημέρωση. Δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν κάποιοι, αποφάσεις για το κλείσιμο μεγάλων οδικών αρτηριών, όπως συνέβη στην Νέα Οδό, και να εγκλωβίζονται άνθρωποι σε άλλους Δήμους, μη μπορώντας να φτάσουν στα σπίτια τους. Η υπομονή των ανθρώπων έχει εξαντληθεί, και οφείλουμε να είμαστε δίπλα τους, όπως έπραξε ο Δήμος Ωρωπού».

«Καταφέραμε να μείνει ανοιχτό το οδικό δίκτυο σε όλη την κακοκαιρία», τόνισε μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος Λαυρεωτικής κ. Λουκάς.

«Η Κερατέα είχε 60 πόντους χιόνι και αντιμετώπισε τα μεγαλύτερα προβλήματα, συν 60 οικισμοί. Βγάλαμε πάνω από 20 μηχανήματα εκμισθωμένα από τον Δήμο, συν 5 από την Περιφέρεια, είχαμε πολύ μεγάλη δύναμη στους δρόμους και καταφέραμε να μείνει ανοιχτό το οδικό δίκτυο σε όλη την κακοκαιρία. Το μοναδικό πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε ήταν την πρώτη ημέρα, όπου δίπλωσε μια νταλίκα και αναγκαστικά ο δρόμος έμεινε κλειστός για μια ώρα. Συνολικά, ρίξαμε πάνω από 10 τόνους αλατιού. Εμείς κάνουμε συνεχώς καθαρισμούς δέντρων σε όλη τη σεζόν και μας βγήκε σε καλό, καθώς είχαμε ελάχιστες κλάρες σπασμένες από τα χιόνια. Ανταποκριθήκαμε πάρα πολύ καλά και στο ηλεκτρικό ρεύμα, καθώς όπου υπήρχε πρόβλημα, λυνόταν άμεσα από την ΔΕΔΔΗΕ.»

Ο Δήμαρχος Σπάτων- Αρτέμιδος, κ. Μάρκου σχολίασε την διαχείριση της «Ελπίδας», τονίζοντας το μεγάλο πρόβλημα με την ηλεκτροδότηση.

«Τα πήγαμε αρκετά καλά, καθώς είχαμε πολλές κλαδεύσεις δέντρων νωρίτερα και καταφέραμε και κρατήσαμε το οδικό δίκτυο ανοιχτό, με 8 μηχανήματα. Είχαμε συνολικά 20 τόνους αλατιού, τους οποίους και χρησιμοποιήσαμε, ωστόσο είναι μεγάλο το οδικό δίκτυο. Είχαμε μεγάλο πρόβλημα όμως με την ηλεκτροδότηση. Σε κάποιες περιπτώσεις, αρκετά νοικοκυριά έμειναν μέχρι και τρία 24ώρα χωρίς ρεύμα. Πρόκειται για παλιά γραμμή, όπως μας ενημέρωσε ο ΔΕΔΔΗΕ. Με την Περιφέρεια είχαμε καλή συνεργασία, δεν ζητήσαμε πολλά πράγματα ,η αλήθεια είναι, καθώς είχαμε τα δικά μας μέσα και σε αυτά στηριχτήκαμε.»

Ο Δήμαρχος Μαρκοπούλου Μεσογαίας, κ. Αλλαγιάννης, έκανε ιδιαίτερη μνεία στην πρόληψη του Δήμου του με τον καθαρισμό των δέντρων από το καλοκαίρι.

«Είχαμε πέντε τόνους αλατιού που για τον Δήμο μας ήταν αρκετά. Είχαμε προνοήσει και είχαμε λίγα προβλήματα. Καταφέραμε να κρατήσουμε τους δρόμους ανοιχτούς, όλους τους κεντρικούς και προς το Κέντρο Υγείας, το οποίο ήταν φυσικά και η προτεραιότητά μας. Οι παράδρομοι ήταν όλοι ανοιχτοί και την δεύτερη ημέρα χωρίς προβλήματα. Παράλληλα, δρώντας με γνώμονα την πρόληψη, είχαμε προχωρήσει σε καθαρισμό των επικίνδυνων δέντρων από το καλοκαίρι ενώ είχαμε εκχιονιστικά μηχανήματα σε ετοιμότητα, με αποτέλεσμα να καταφέρουμε να ανταπεξέλθουμε με επιτυχία.»

Σε ό,τι αφορά το Δήμο Παιανίας και τη διαχείριση της «Ελπίδας», ο Δήμαρχος κ. Μάδης, μιλώντας στη «Φωνή», αναγνώρισε την δικαιολογημένη αγανάκτηση των δημοτών απέναντι στα λάθη που έγιναν. Συγκεκριμένα, ανέφερε πως τόσο ο ίδιος όσο και οι αρμόδιοι των υπηρεσιών «απολογούμαστε για τα λάθη μας». Ακόμη, τόνισε ότι «ο Δήμος Παιανίας λειτούργησε με μειωμένο προσωπικό καθώς πολλοί αδυνατούσαν να μεταβούν στην εργασία τους. Παράλληλα, ο όγκος του χιονιού ήταν πρωτόγνωρος όπως και το γεγονός πως παρέμεινε για αρκετά εικοσιτετράωρα λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών. Ειδικά στη ΔΕ Γλυκών Νερών, η χιονόπτωση ήταν πολλαπλάσια από τη ΔΕ Παιανίας. Οι διακοπές στην ηλεκτροδότηση δεν είναι αρμοδιότητας των ΟΤΑ. Καταβλήθηκε κάθε προσπάθεια ενώ έγιναν άμεσα εργασίες διάνοιξης των οδών στις περιοχές που υπήρξε πρόβλημα ώστε να δοθεί πρόσβαση στον ΔΕΔΔΗΕ». Εξήγησε παράλληλα, πως «από την πρώτη στιγμή και διαπιστώνοντας το πρωτοφανές φαινόμενο έγινε προσπάθεια για ενοικίαση επιπλέον μηχανημάτων.  Δεν είχαμε καμία ανταπόκριση λόγω της μεγάλης
ζήτησης από πολλές περιοχές. Μόλις την Τετάρτη η ΕΡΤΕΚΑ δήλωσε διαθεσιμότητα οπότε και προχωρήσαμε άμεσα σε μίσθωση».

Τέλος, ο κος Μάδης θέλησε να εκφράσει τις ευχαριστίες του στο προσωπικό του Δήμου και τους εθελοντές που βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε ορισμένους, οι οποίοι «έκαναν φτηνή πολιτική του πληκτρολογίου αντί να προσφερθούν για το κοινωνικό σύνολο. «Αυτή η διοίκηση λειτουργεί με διαφάνεια και ειλικρίνεια απέναντι στους δημότες, με μόνο κίνητρο την προσφορά στην πόλη, για αυτό και επιλέξαμε  αντί της αντιπαράθεσης να ρίξουμε το βάρος της στην αντιμετώπιση των σοβαρότατων προβλημάτων», κατέληξε ο κ. Μάδης.

«Οφείλουμε να κάνουμε δημόσιο απολογισμό για όλα τα πεπραγμένα, κυρίως για τους δημότες», επεσήμανε ο Δήμαρχος Ραφήνας- Πικερμίου, κος Ευάγγελος Μπουρνούς στη «Φωνή».

«Βασική και στρατηγική επιλογή ήταν η διατήρηση του κεντρικού οδικού δικτύου προσβάσιμου και λειτουργικού, από την πρώτη στιγμή, επιχειρώντας σε κάθε πληγείσα περιοχή, προσπαθώντας παράλληλα να αποκαταστήσουμε την ηλεκτροδότηση σε πολλά σημεία του Δήμου, πρόβλημα που πήγαζε από το γειτονικό Δήμο Μαραθώνος, ενώ εμείς είχαμε κατά τόπους βλάβες», σχολίασε ο κος Μπουρνούς και συνέχισε λέγοντας, «Εξασφαλίσαμε λοιπόν, τους κεντρικούς δρόμους (Λ. Μαραθώνος και Φλέμινγκ ) και το λιμάνι ανοιχτό καθώς και το δρόμο για το Κέντρο Υγείας και όλους τους κεντρικούς δρόμους των οικισμών, ενώ το Κέντρο Υγείας Ραφήνας, η μόνη δομή υγείας στην ευρύτερη περιοχή μας που παρέμεινε ανοιχτή και λειτουργική, παραδόθηκε πετρέλαιο
για τη γεννήτρια, μεταφορά εμβολίων και γιατρών από και προς τους τόπους διαμονής». Τέλος, ο Δήμαρχος Ραφήνας- Πικερμίου θέλησε να πει ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους συνέβαλαν κατά τη διάρκεια του έντονου καιρικού φαινομένου, αλλά και στους συμπολίτες του, που είναι η παντοτινή μας προτεραιότητα, ενώ δεν αποποιήθηκε καμίας ευθύνης, τονίζοντας πως «Έγιναν λάθη, θα θέλαμε να ήμασταν καλύτεροι και να κάνουμε πιο πολλά από όσα μας ζητήθηκαν από τους δημότες μας. Θέλω όμως να σας διαβεβαιώσω ότι υπερβάλλαμε εαυτόν, δίνοντας το 100% των δυνάμεών μας, ήμασταν όλοι παρόντες και θα αναζητηθούν λύσεις».

«Τα όποια προβλήματα, τα λύσαμε μόνοι μας από την πρώτη στιγμή», τόνισε ο Δήμαρχος Κρωπίας, κος Κιούσης.

«Με επικεφαλής τον αντιδήμαρχο, κύριο Γρίβα, ο οποίος είχε ‘’πέσει’’ στη μάχη από την πρώτη στιγμή, με ρίψη αλατιού και με εκχιονιστικά. Ρίξαμε πάρα πολύ αλάτι στους δρόμους. Πρωτίστως κρατήσαμε ανοιχτούς τους δρόμους για τις υγειονομικές μονάδες, φροντίσαμε τις ευπαθείς ομάδες που είχαν ανάγκη κάλυψης, κρατήσαμε ανοιχτή την Λαυρίου και όλους τους κεντρικούς δρόμους με δικά μας μηχανήματα. Πήραμε την δεύτερη μέρα μηχανήματα της Περιφέρειας και σε 2-3 μέρες, είχαμε ανοιχτούς και τους παρακείμενους δρόμους. Είχαμε πολλά προβλήματα με την ηλεκτροδότηση μέχρι και τέσσερις μέρες. Ευτυχώς υπήρχε ανταπόκριση από τον ΔΕΔΔΗΕ και σταδιακά λύναμε τα προβλήματα που προκύπταν».

«Η πρόσφατη κακοκαιρία ήταν το δυσκολότερο φυσικό φαινόμενο που κλήθηκε να αντιμετωπίσει ο Δήμος Παλλήνης, στη μέχρι σήμερα ενδεκαετή πορεία του», δήλωσε στη «Φωνή» ο Δήμαρχος κος Ζούτσος.

«Αφουγκράζομαι την κριτική και κατανοώ την αγανάκτηση, ιδιαίτερα όσων ταλαιπωρήθηκαν περισσότερο, όμως τα δεδομένα δείχνουν ότι ήταν μία άνιση μάχη για μας, απέναντι σε τριπλάσιο όγκο χιονιού από την περσινή χρονιά, που στα ορεινά σημεία του Δήμου έφτασε και στα 80 εκατοστά, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να επέμβουμε και να αποχιονίσουμε άμεσα τους δρόμους, 250 χλμ, στους οποίους υπήρχαν ακινητοποιημένα αυτοκίνητα και σπασμένα δέντρα.» Ο κος Ζούτσος έκανε αναφορά και στο γεγονός ότι «η Κεντρική Διοίκηση δεν έλαβε την απόφαση να
περιορίσει τις μετακινήσεις από τη Δευτέρα, ενώ η ασυνέπεια του ΔΕΔΔΗΕ, οδήγησε εκατοντάδες νοικοκυριά της περιοχής να μείνουν χωρίς ρεύμα για μέρες, ενώ από την πρώτη στιγμή ο Δήμος Παλλήνης προσπάθησε να βοηθήσει με κάθε δυνατό τρόπο». Ο κος Ζούτσος, θέλησε να ευχαριστήσει δημόσια τους εργαζομένους του Δήμου, αλλά και τους εθελοντές, οι οποίοι, με αυταπάρνηση και αυτοθυσία, προσέφεραν ανιδιοτελώς τις υπηρεσίες τους. Τέλος, επεσήμανε πως «Ο Δήμος Παλλήνης αφουγκράζεται τις ανάγκες που δημιουργεί η κλιματική αλλαγή και μαθαίνοντας από τα λάθη, θα είναι πάντα στο πλευρό των δημοτών».

Σοβαρότατες ζημιές από την κακοκαιρία υπέστη ο Δήμος Μαραθώνος, ο οποίος και κηρύχθηκε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ενώ πριν λίγες μέρες ο υπουργός  Αγροτικής Ανάπτυξης, κος Σπήλιος Λιβανός, επισκέφτηκε την περιοχή προκειμένου να κάνει αυτοψία στα κατεστραμμένα θερμοκήπια και τις καλλιέργειες. Ο Δήμαρχος κος Τσίρκας, μιλώντας στη «Φωνή» έκανε λόγο για περισσότερα από 400 στρέμματα τα οποία έχουν υποστεί ζημιές λόγω της σφοδρής χιονόπτωσης. Όσον αφορά τη διαχείριση της κακοκαιρίας από το Δήμο, ο κος Τσίρκας δήλωσε πως «Εργαστήκαμε ασταμάτητα και χωρίς ωράριο, προκειμένου να καταφέρουμε να ανοίξουμε όλους τους δρόμους και να καταφέρουμε, μετά από πολύ πίεση προς τον αποκλειστικά αρμόδιο ΔΕΔΔΗΕ, να αποκατασταθούν τα προβλήματα που υπήρξαν με την ηλεκτροδότηση. Ευχαριστώ ολόψυχα όλους τους δημοτικούς υπαλλήλους και φυσικά τους εθελοντές που αγωνίστηκαν με όλες τους τις δυνάμεις στους αποχιονισμούς, την κοπή επικίνδυνων δένδρων την μεταφορά φαρμάκων, τροφίμων καθώς και νερού σε εκατοντάδες περιστατικά. Τέλος, επειδή ακούστηκαν και γράφτηκαν πολλά, θα δηλώσω πως πλέον και εγώ και οι συνεργάτες μου, που έχουμε εκλεγεί από την πλειοψηφία των πολιτών, δεν θα δείξουμε καμία ανοχή στους συκοφάντες».

Ο κος Φιλίππου, Δήμαρχος Σαρωνικού, ο οποίος υπέβαλε μηνυτήρια αναφορά προς τον ΔΕΔΔΗΕ, για τις πολυήμερες διακοπές στην ηλεκτροδότηση στο Δήμο του, μίλησε στη «Φωνή» για την αντιμετώπιση της κακοκαιρίας. «Ζητώ να αποδοθούν ευθύνες! Δεν είναι δυνατόν να μένουν χωρίς θέρμανση και ηλεκτρικό, δεκάδες νοικοκυριά, ούτε το Κέντρο Υγείας Καλυβίων! Είναι, φαντάζομαι αντιληπτό σε όλους, ότι ανθρώπινες ζωές τέθηκαν σε κίνδυνο». Παράλληλα, ο κος Φιλίππου τόνισε πως «Ο Δήμος Σαρωνικού από την έναρξη της κακοκαιρίας και της χιονόπτωσης που έπληξε την περιοχή, βρέθηκε στην πρώτη γραμμή αντιμετώπισης των προβλημάτων επιστρατεύοντας προσωπικό και όλα τα μηχανήματα έργου και θεωρώ υποχρέωση μου να ευχαριστήσω όλο το προσωπικό του δήμου που μας στήριξε στις δύσκολες στιγμές, ιδιαίτερα δε την Πολιτική Προστασία, που σήκωσε το βάρος της κρίσης και με παρεμβάσεις έδωσε λύσεις σε σημαντικά προβλήματα. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τους συνεργάτες μου αντιδημάρχους, δημοτικούς συμβούλους και προέδρους κοινοτήτων που όλες τις δύσκολες ημέρες δεν έλειψαν στιγμή από τις θέσεις τους υπηρετώντας τους πολίτες».

Πηγή:  Eφημερίδα « Η Φωνή της Ανατολικής Αττικής»

Recommended For You

About the Author: efoni