Γράφει η Άρτεμις Γκούρλια,
Τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει εντελώς ο τρόπος που ασκείται η πολιτική σε παγκόσμιο επίπεδο. Όπως όλα τα φαινόμενα που χαρακτηρίζουν κάθε εποχή, έτσι και στον τομέα της πολιτικής, η αρχή έγινε από τις ΗΠΑ και ακολούθησαν σιγά σιγά και όλες οι υπόλοιπες χώρες και φυσικά η Ελλάδα. Η αφισοκόλληση στους δρόμους, τα τηλεοπτικά debates, οι προεκλογικές συγκεντρώσεις σε πλατείες αντικαθίστανται από στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες social media.
Υπάρχει όμως μια λεπτή γραμμή στο πώς ο κάθε πολιτικός θα θελήσει να προβάλει τον εαυτό του μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πόσο απαραίτητα είναι τελικά τα εκατομμύρια ή τα χιλιάδες likes για την εκλογή; Αρκεί η διαδραστικότητα για να θεωρείσαι πετυχημένος ή στο βωμό των followers, θυσιάζεται το πραγματικό έργο;
Σε επίπεδο δε της τοπικής αυτοδιοίκησης, ίσως πρέπει οι τοπικοί άρχοντες να αναρωτηθούν εάν τελικά ο ψηφοφόρος θα πειστεί να σηκωθεί από τον καναπέ του για να ψηφίσει από τα έργα ή από τα likes. Δεν πρέπει να ξεχνάμε τον πρωταρχικό ρόλο που έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αυτόν της αυτοπροβολής και κοινωνικής επαφής. Δεν δημιουργήθηκαν για να ασκείται αντιπολίτευση, αλλά δημιουργία εντυπώσεων. Και πόσες εντυπώσεις μπορούν να καλλιεργήσουν τα fake προφίλ. Βέβαια, αυτά τα προφίλ ασκούν, ενίοτε, και αντιπολίτευση, όταν η πραγματική αδυναμεί να το κάνει.
Ναι, η ανωνυμία, τα ανυπόγραφα άρθρα και τα ψευδώνυμα υπήρχαν πάντα και εγείραν σε μεγάλο βαθμό την περιέργεια των αναγνωστών, κυρίως σε στήλες εφημερίδων. Και ναι, δεν αναιρεί κανένας ότι ακόμα και μέσω του facebook, έχουν γίνει τεράστιες αποκαλύψεις με την «δημοσιογραφία» που ασκούν οι ίδιοι οι πολίτες. Πίσω όμως από ανυπόγραφες αναρτήσεις 140 ή περισσοτέρων χαρακτήρων, πώς απαιτούμε σοβαρές προδιαγραφές μια δημόσιας συζήτησης;
Αρκεί να αναρωτηθούμε ποια είναι η πραγματική αιτία δημιουργίας ενός τέτοιου προφίλ και από που πηγάζει κάθε φορά η δημιουργία για την κάθε ανάρτηση.
Μοιάζει άλλωστε με τα διάφορα site, πλέον, που δημιουργούνται κάθε φορά ενόψει εκλογών για να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένα συμφέροντα και προάγουν την τάχα αντικειμενικότητα, που συνοδεύεται με κάποια ευρώ κάτω από το τραπέζι…για μερικά «fake news » …
Αυτό που πρέπει όμως να θυμούνται οι αιρετοί, και πολύ περισσότερο οι τοπικοί της κάθε περιοχής είναι ότι η δημιουργία εντυπώσεων στο βωμό της ψηφοθηρίας, κάποια στιγμή θα απαιτήσει και το πραγματικό έργο, που είναι και η μεγαλύτερη απόδειξη της καταλληλόλητας για τον ψηφοφόρο.
Πηγή: Εφημερίδα «Φωνή της Ανατολικής Αττικής»