Η αγωνία για χιλιάδες υποψήφιους των Πανελληνίων εξετάσεων πήρε τέλος το μεσημέρι της Τρίτης 28 Ιουνίου. Λίγο πριν τις 13:00 ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα και έτσι οι μαθητές έμαθαν τη βαθμολογία τους και πλέον αρχίζουν τη διαδικασία υπολογισμού των μορίων και της συμπλήρωσης του μηχανογραφικού.
Οι καταστάσεις αναρτήθηκαν στα σχολεία, σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, και περιέχουν μόνο τον κωδικό του κάθε υποψήφιου, και τη βαθμολογία ανά εξεταζόμενο μάθημα, χωρίς τα προσωπικά ονομαστικά στοιχεία του. Παράλληλα, οι υποψήφιοι από σήμερα το μεσημέρι και έπειτα βρίσκουν τη βαθμολογία τους στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον 8ψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους χαρακτήρες.
Επιπλέον, όσοι έχουν κάνει τα σχετικά βήματα και έχουν καταθέσει αίτηση, λαμβάνουν ήδη στα κινητά τους τηλέφωνα με γραπτό μήνυμα SMS τη βαθμολογία τους στις Πανελλήνιες εξετάσεις 2022.
Πανελλήνιες 2022 βαθμολογίες: Οι τρεις τρόποι για να τις δείτε
- Ο πρώτος με την ανάρτηση των βαθμολογιών στα Λύκεια της χώρας
- Ο δεύτερος με γραπτό μήνυμα που θα λάβουν οι τελειόφοιτοι που έχουν καταχωρίσει το κινητό τους τηλέφωνο στη σελίδα του υπουργείου Παιδείας smsresults.minedu.gov.gr ως τις 24 Ιουνίου
- Ο τρίτος μέσω της εφαρμογής του ΥΠΑΙΘ results.it.minedu.gov.gr όπου οι υποψήφιοι μπορούν να μάθουν τους βαθμούς τους πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους και το αρχικό γράμμα από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο, σε κεφαλαίους χαρακτήρες.
Αποτελέσματα Πανελλήνιες 2022: Πώς γίνεται ο υπολογισμός των μορίων
Οι συντελεστές βαρύτητας ανά πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα καθορίστηκαν, για πρώτη φορά φέτος, με απόφαση της Συγκλήτου του οικείου ΑΕΙ για κάθε Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος. Συνεπώς τα ίδια τα ΑΕΙ πλέον συνδιαμορφώνουν την ακαδημαϊκή φυσιογνωμία κάθε Σχολής ή Τμήματος, καθορίζοντας το συντελεστή βαρύτητας κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος για εισαγωγή σε αυτά.
Ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου που συμμετέχει στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2022 και εφεξής για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων, γίνεται ως εξής: ο γραπτός βαθμός σε καθένα από τα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, πολλαπλασιάζεται με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητας, όπως αυτός καθορίστηκε με απόφαση της Συγκλήτου του οικείου ΑΕΙ για κάθε Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος. Τα τέσσερα ανωτέρω γινόμενα προστίθενται και το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται επί 1.000, για να προκύψει ο συνολικός αριθμός μορίων κάθε υποψηφίου.
Δεδομένου του γεγονότος ότι οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων, όπως τέθηκαν από τα Ιδρύματα, σε κάποιες περιπτώσεις διαφέρουν μεταξύ Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων ιδίου γνωστικού αντικειμένου, ενδέχεται να προκύψουν διαφοροποιήσεις στον υπολογισμό των μορίων των υποψηφίων.
Μηχανογραφικό: Τα κλειδιά για τη σωστή συμπλήρωση
Όπως εξήγησε ο μαθηματικός και σύμβουλος σταδιοδρομίας, Στράτος Στρατηγάκης για τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων οι μαθητές θα πρέπει να «κλείσουν τα αυτιά τους» στις σειρήνες της καταστροφολογίας και να εστιάσουν στο πώς θα συμπληρώσουν σωστά το μηχανογραφικό δελτίο τους διαλέγοντας σχολές που τους αρέσουν.
«Τα παιδιά να μην πανικοβάλλονται με τους βαθμούς τους. Να ασχοληθούν με το μηχανογραφικό τους πριν από την ανακοίνωση των βαθμολογιών» ήταν η συμβουλή του κ. Στρατηγάκη για τους υποψηφίους των πανελλήνιων εξετάσεων.
Πανελλαδικές 2022: Εκτίμηση για άνοδο των βάσεων λόγω του μειωμένου αριθμού εισακτέων
Ο αριθμός των εισακτέων από τις φετινές πανελλαδικές είναι 68.394 ενώ το 2021 ο αριθμός των εισακτέων ήταν 77.415 από τους οποίους στα Πανεπιστήμια τελικά κατάφεραν να περάσουν σε κάποιο ΑΕΙ οι 60.070. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, αναμένεται άνοδος των βάσεων λόγω της μείωσης του αριθμού εισακτέων, πλην όμως θα παίξουν ρόλο και οι βαθμολογίες των υποψηφίων, που μόλις ανακοινώθηκαν, και τα μόρια που θα συγκεντρώσουν.
Από την ανάλυση του ΦΕΚ με τον αριθμό των εισακτέων από τις πανελλαδικές 2022 προκύπτει ότι σταθερός παραμένει ο αριθμός για τις ιατρικές και νομικές σχολές ενώ στις πολυτεχνικές σχολές καταγράφονται μικρές αυξομειώσεις με τη μείωση να είναι μεγαλύτερη στα τμήματα Πολιτικών Μηχανικών των περιφερειακών ιδρυμάτων αλλά και σε κάποια τμήματα Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.
Στους «χαμένους» των φετινών πανελλαδικών οι Γεωπονικές σχολές με ορισμένες εξ αυτών, όπως καταγράφει ο Ελεύθερος Τύπος, να χάνουν έως και 150 θέσεις εισακτέων. Πρόκειται για μια κατηγορία σχολών που έχει καταγράψει πτώση στις βάσεις εισαγωγής τα τελευταία χρόνια μετά την ίδρυση πολλών ομοειδών τμημάτων το 2019.
Όσον αφορά τα τμήματα Μαθηματικών και Φυσικής έχουν υποστεί μειώσεις σχεδόν στο σύνολο τους μείωση στον αριθμό των εισακτέων ενώ αντίθετα στα τμήματα Πληροφορικής ο αριθμός των εισακτέων παραμένει σταθερός μετά την αύξηση του 2021.
Μικρές απώλειες στα οικονομικά τμήματα με εξαίρεση τα τμήματα Διοίκησης στα οποία υπάρχει μείωση έως και κατά 180 εισακτέους ειδικά στα περιφερειακά ιδρύματα.
Σημειώνεται, δε, ότι σε τρία τμήματα – δύο των ανωτάτων εκκλησιαστικών σχολών και ένα στο πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας (Περιφερειακής και Διασυνοριακής Ανάπτυξης) ο αριθμός εισακτέων είναι μηδενικός.
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, «ο ορισμός και η κατανομή του αριθμού στα επιμέρους Τμήματα έλαβε υπ’ όψη της και τα ακόλουθα κριτήρια με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων σπουδών:
- Τις εισηγήσεις των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων για τον αριθμό των εισακτέων, υπό το πρίσμα και του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου των μετεγγραφών.
- Τον εξορθολογισμό του συστήματος κατανομής εισακτέων μετά την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
- Τη στήριξη σπουδών σε Τμήματα Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων εκεί όπου υπάρχουν δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης, αλλά και με μέριμνα για τις ακριτικές περιοχές (πχ. το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας έχουν μεγαλύτερο μερίδιο εκεί όπου αυξήθηκαν οι θέσεις).
- Τη σύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας σε συνδυασμό με γεωγραφικούς αναπτυξιακούς στόχους για τμήματα με σημαντικές δυνατότητες απορρόφησης των αποφοίτων τους».