Η πορεία υλοποίησης των μελετών για την κατασκευή του παραλιακού άξονα που θα ενώσει τον Δήμο Μαραθώνα με τον Δήμο Ωρωπού, ένα έργο υποδομής που θα αλλάξει ριζικά τις μετακινήσεις και θα δώσει νέα πνοή ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή της Βορειοανατολικής Αττικής, βρέθηκε στο επίκεντρο Ημερίδας που διοργάνωσε ο Δήμος Ωρωπού. Στην ημερίδα στην οποία συμμετείχε πλήθος κόσμου κεντρικός ομιλητής ήταν ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης.
Πρόκειται για ένα έργο, η μελέτη του οποίου γίνεται με χρηματοδότηση της Περιφέρειας, με προοπτική ένταξης της χρηματοδότησής του στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Κατά την ομιλία του, ο κος Πατούλης, επισήμανε ότι μπαίνουν τα θεμέλια για την υλοποίηση ενός κομβικού έργου με πολλά οφέλη για τους πολίτες, τονίζοντας ότι: «Η κατασκευή του οδικού άξονα που θα ενώνει την Αγία Μαρίνα με τον Ωρωπό αποτελεί ένα νευραλγικό έργο που θα αναβαθμίσει το παραλιακό μέτωπο της Βορειοανατολικής Αττικής και θα δώσει ισχυρή αναπτυξιακή ώθηση στην περιοχή, ανοίγοντας νέους ορίζοντες και νέες ευκαιρίες. Μέσα από αυτό το σημαντικό έργο, προϋπολογισμού 3,2 εκατ. ευρώ, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε λιγότερο από ενάμιση χρόνο, εξασφαλίζεται πρωτίστως η οδική ασφάλεια, ενώ παράλληλα διευκολύνεται και επιταχύνεται η πρόσβαση σε τουριστικές και αρχαιολογικές περιοχές, προβάλλοντας τον φυσικό και ιστορικό πλούτο της Ανατολικής Αττικής».
Το έργο – σταθμός που θα αλλάξει την εικόνα στην Βορειοανατολική Αττική
Πρόκειται για την κατασκευή ενός παραλιακού οδικού άξονα που θα ενώσει το λιμάνι της Αγίας Μαρίνας Νέας Μάκρης με αυτό των Αγίων Αποστόλων και της Σκάλας Ωρωπού.
Το έργο αφορά στην εκπόνηση συγκοινωνιακών μελετών, καθώς και των απαραίτητων υποστηρικτικών μελετών, για τον σχεδιασμό υπεραστικής οδού σύνδεσης της περιοχής Σούλι Δήμου Μαραθώνα, θέση Αγία Μαρίνα έως τον οικισμό Άγιοι Απόστολοι, θέση Αγκώνα, του Δήμου Ωρωπού Ανατολικής Αττικής.
Παράλληλα, με την κατασκευή του έργου θα γίνει και η ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων του Μαραθώνα, της Ραμνούντας και του Αμφιαράειου, δημιουργώντας μία μοναδική ιστορική-πολιτιστική διαδρομή, η οποία θα λειτουργήσει ως πόλος έλξης για τους τουρίστες.
Επειδή πρόκειται για νέα χάραξη οδού στο μεγαλύτερο μέρος, το σύνολο των μελετών οδοποιίας θα εκπονηθούν σε στάδιο μελέτης προωθημένης αναγνωριστικής, προμελέτης και οριστικής.
Στα πλαίσια της μελέτης θα εκπονηθούν ειδικά ανά κατηγορία:
-Συγκοινωνιακή Μελέτη: Η μελέτη οδοποιίας θα εκπονηθεί στα στάδια της προωθημένης μελέτης αναγνώρισης, προμελέτης και της οριστικής μελέτης. Η μελέτη αναγνώρισης θα περιλαμβάνει δύο εναλλακτικές λύσεις.
-Στο οδικό έργο που θα προκύψει από την οριστική μελέτη θα γίνει η μελέτη σήμανσης και ασφάλισης σε επίπεδο οριστικής μελέτης
-Τοπογραφική Μελέτη: Για τις ανάγκες εκπόνησης της μελέτης θα γίνει τοπογραφική αποτύπωση της ευρύτερης περιοχής της υπό χάραξης οδού σε κλίμακα 1:1000, καθώς επίσης και η σύνταξη των πράξεων αναλογισμού με βάση την εγκεκριμένη κτηματογράφηση.
-Ηλεκτρομηχανολογική Μελέτη: Στη μελέτη ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, προβλέπεται η μελέτη ηλεκτροφωτισμού σε τρία τμήματα της οδού (οικισμοί Μεγάλο Σέσι, Άγιοι Δημήτριος και Παντελεήμων και βορειοδυτικά αυτού), στους τέσσερεις Ισόπεδους Κόμβους και στις δύο Γέφυρες. Η μελέτη θα εκπονηθεί σε στάδιο οριστικής μελέτης, παραλείποντας το στάδιο της προμελέτης.
-Υδραυλική Μελέτη: Θα μελετηθεί η αποχέτευση–αποστράγγιση του συνόλου των έργων σε επίπεδο προμελέτης και οριστικής μελέτης.
-Στατική Μελέτη: Θα μελετηθούν τα προβλεπόμενα τεχνικά έργα, τα οποία περιλαμβάνουν την κατασκευή 2 γεφυρών, 18 οχετών και ενός τεχνικού CUT & COVER σε επίπεδο προκαταρκτικής επεξεργασίας και προγραμματισμού αναγκαίων ερευνών, προμελέτης και οριστικής μελέτης.
-Γεωτεχνική Μελέτη: Αντικείμενο είναι η σύνταξη τεύχους προγραμματισμού και αξιολόγησης γεωτεχνικών εργασιών (υπαίθρου και εργαστηρίου), η εκτέλεση εργασιών υπαίθρου και εργαστηρίου και η γεωτεχνική μελέτη στις θέσεις υψηλών ορυγμάτων και επιχωμάτων, στις θέσεις τεχνικών και η διαστασιολόγηση οδοστρώματος.
-Γεωλογική Μελέτη: Θα εκπονηθεί οριστική γεωλογική μελέτη σε όλο το μήκος της υπό μελέτης οδού και θα περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία όπως γεωλογική χαρτογράφηση σε κατάλληλη κλίμακα, γεωλογική μηκοτομή, εγκάρσιες γεωλογικές τομές και οποιαδήποτε άλλα στοιχεία προκύπτουν από τις υποχρεώσεις του αναδόχου που μπορούν να επηρεάσουν τα προβλεπόμενα έργα.
Περιβαλλοντική Μελέτη: Προβλέπεται η εκπόνηση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ώστε να γίνει ο καθορισμός των όρων (με έκδοση ΑΕΠΟ) για την προστασία του περιβάλλοντος από την κατασκευή του προτεινόμενου από την παρούσα μελέτη οδικού έργου.
Στην ημερίδα, η οποία πραγματοποιήθηκε μίλησαν επίσης ο Β. Οικονόμου Βουλευτής Ν.Δ. Ανατ. Αττικής, ο Γ. Γιασημάκης Δήμαρχος Ωρωπού και ο Σ. Τσίρκας Δήμαρχος Μαραθώνα, ενώ παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο Γ. Βλάχος Βουλευτής ΝΔ Α. Αττικής, ο Αντιπεριφερειάρχης Ανατ. Αττικής Θ. Αυγερινός, ο Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών Ν. Πέππας, ο Εντεταλμένος Περιφερειακός σύμβουλος τεχνικών υπηρεσιών Θ. Κατσιγιάννης, ο Εντεταλμένος Περιφερειακός σύμβουλος για θέματα της Δ/νσης Βιομηχανίας, Ενέργειας και Φυσικών Πόρων Ν. Παπαγεωργίου και η Εντεταλμένη Περιφερειακή Σύμβουλος Γ. Βλάχου, η Πρόεδρος του Κινήματος «Take Me Home» Α. Τρανούλη, αντιδήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, εκπρόσωποι φορέων, κ.α.