Καλοκαιρινές εκπτώσεις: Πότε θα ξεκινήσουν, μέχρι πότε θα διαρκέσουν

Στις 14 Ιουλίου αναμένεται να ξεκινήσουν οι θερινές εκπτώσεις για τα εμπορικά καταστήματα όλης της χώρας.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως τις 31 Αυγούστου ενώ τα καταστήματα μπορούν να παραμείνουν ανοιχτά και την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, δηλαδή στις 20 Ιουλίου.

Το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας για αυτή την ημέρα είναι από 11:00 π.μ. έως 6:00 μ.μ., ωστόσο ενδέχεται να υπάρξουν διαφοροποιήσεις ανάλογα με την περιοχή και την πολιτική των καταστημάτων.

Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, οι καταστηματάρχες υποχρεούνται να αναγράφουν με σαφήνεια την αρχική και τη νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να κάνουν εύκολες συγκρίσεις.

Οδηγός για καταναλωτές στις εκπτώσεις

1. Αναγγελίες Εκπτώσεων:

Τα καταστήματα πρέπει να ενημερώνουν ξεκάθαρα τους πελάτες με αναρτημένες ταμπέλες ότι πραγματοποιούνται εκπτώσεις.

2. Διπλή Τιμή Υποχρεωτική:

Οι τιμές πρέπει να εμφανίζουν και την αρχική (συνήθως διαγραμμένη) και τη νέα, μειωμένη τιμή, σε εμφανή σημεία μέσα στο κατάστημα και πάνω στα εκτιθέμενα προϊόντα.

3. Ποσοστό Έκπτωσης:

Η αναγραφή του ποσοστού έκπτωσης είναι προαιρετική. Αν επιλεγεί, πρέπει να συνοδεύεται από σαφή ένδειξη όπως «30% έκπτωση».

4. Εκπτώσεις vs Προσφορές:

Προσοχή! Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της τρέχουσας σεζόν, ενώ οι προσφορές σχετίζονται συνήθως με παλαιότερα ή παρωχημένα είδη, συχνά με πολύ μεγάλες μειώσεις.

5. Σήμανση Προσφορών:

Οι προσφορές πρέπει να συνοδεύονται από πινακίδα που να το δηλώνει και να αναγράφουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς. Σε αντίθεση με τις εκπτώσεις, το ποσοστό δεν είναι υποχρεωτικό. Στις προσφορές συχνά δεν γίνονται αλλαγές, οπότε να είστε προσεκτικοί!

6. Μεγάλα Ποσοστά σε Ελάχιστα Είδη:

Προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν τεράστιες εκπτώσεις σε λίγα προϊόντα. Αυτό δεν σημαίνει πως όλα τα υπόλοιπα προϊόντα είναι φθηνότερα σε σχέση με άλλα καταστήματα.

7. Αγορές με Δόσεις:

Μην ξεχνάτε να ρωτάτε πάντα για τους όρους και τις λεπτομέρειες των αγορών με δόσεις.

8. Πληροφορίες για Προϊόντα:

Ο πωλητής υποχρεούται να σας δώσει πλήρεις πληροφορίες για την προέλευση και την ποιότητα του προϊόντος πριν την αγορά, σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94.

9. Επιστροφές και Αλλαγές:

Ρωτήστε αν ισχύουν αλλαγές προϊόντων κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Οι έμποροι πρέπει να αντικαθιστούν προϊόντα με ελαττώματα, εκτός αν έχει ξεκάθαρα αναγραφεί το ελάττωμα πριν την αγορά (π.χ. στα είδη προσφοράς).

10. Ζητάτε Απόδειξη:

Η απόδειξη είναι απαραίτητη για να έχετε αποδεικτικό στοιχείο σε περίπτωση προβλήματος με το προϊόν.

Recommended For You

About the Author: efoni