Περισσότεροι από 75 εκατ. τόνοι νερού έπεσαν στην Αττική, την Εύβοια και την Ηλεία κατά τη διάρκεια της πρόσφατης κακοκαιρίας «Μπάλλος», εκτίμησε ο καθηγητής Γεωλογίας και Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών του ΕΚΠΑ, κ. Ευθύμιος Λέκκας.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ανέφερε ότι πρόκειται για πρωτοφανές φαινόμενο που άγγιξε τα όρια του «ακραίου».
Για τους πλημμυρισμένους δρόμους στην Αττική, ο κ. Λέκκας εξήγησε ότι η Αττική διαφέρει από την Εύβοια και την Ηλεία. «Η Αττική είναι μια πλήρως αστικοποιημένη περιοχή. Συνεπώς το νερό απορρέει επιφανειακά και συγκεντρώνεται πολύ γρήγορα στους αποδέκτες που στην προκειμένη περίπτωση ήταν ο Ιλισός ποταμός και ο Κηφισός στην εθνική οδό. Γι’ αυτό κι εκεί παρατηρήθηκαν τα οριακά φαινόμενα της πλημμύρας. Αν είχαμε περισσότερες βροχοπτώσεις, θα είχαν πλημμυρίσει και τα δύο ποτάμια», δήλωσε.
Πρόσθεσε ότι αν είχε πλημμυρίσει το ποτάμι του Κηφισού, θα είχε δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα στις απολήξεις του Πειραιά, και συγκεκριμένα «στην περιοχή την Καλλιθέας».
Σε ό,τι αφορά στην Ηλεία και την Εύβοια, ο καθηγητής τόνισε ότι δεν είναι αστικοποιημένες περιοχές, αλλά δασικές, οι οποίες εν μέρει έχουν καεί και άρα δημιουργούνται άλλα προβλήματα. «Εκεί έχουμε να κάνουμε με προβλήματα έντονων διαβρώσεων, κατολισθήσεων, οι κορμοί που έχουν καεί παρασύρονται προς τη θάλασσα και εκατομμύρια τόνοι στάχτης που δημιουργούν μια μάζα με υψηλό οξώδες και γίνεται μια λάσπη με διάφορα αντικείμενα, η οποία όταν φτάνει στα τεχνικά έργα, τα ακυρώνει», όπως επισήμανε.
Ερωτηθείς για τη διαχείριση του φαινομένου και τα μέτρα που ελήφθησαν στην Αττική, απάντησε ότι ήταν επιτυχημένη και χαρακτήρισε σωστή ενέργεια το κλείσιμο του Κηφισού, αλλά και τις στοχευμένες οδηγίες προς τους κατοίκους για να προφυλαχθούν.
«Ήταν ιδιαίτερα σημαντικό που όλες οι δυνάμεις, ακόμα και ο στρατός, τέθηκαν στη διάθεση της Πολιτικής Προστασίας προκειμένου να επέμβουν αν χρειαζόταν», υπογράμμισε ο κ. Λέκκας.
Αντιμέτωπη με το έντονο κύμα κακοκαιρίας βρέθηκε το βράδυ της Παρασκευής η Βόρεια Ελλάδα. Στη Θεσσαλονίκη σημειώθηκαν διακοπές κυκλοφορίας σε κεντρικούς οδικούς άξονες.