Βαλτιμόρη – γέφυρα: Αγώνας δρόμου για εντοπισμό των αγνοουμένων

Μια τεράστια επιχείρηση για τον εντοπισμό των ανθρώπων που αγνοούνται μετά την κατάρρευση της γέφυρας, τα ξημερώματα της Τρίτης, είναι σε εξέλιξη στη Βαλτιμόρη, με τους διασώστες να αναζητούν ίχνη στα παγωμένα νερά και στους εκατοντάδες τόνους του μεταλλικού σκελετού που έπεσαν στο ποτάμι.

Παράλληλα οι έρευνες συνεχίζονται για τα αίτια της τραγωδίας και για να δοθεί εξήγηση για το πώς το εμπορικό πλοίο έφτασε να συγκρουστεί με έναν από τους πυλώνες της γέφυρας Francis Scott Key.

Την ώρα της τραγωδίας πάνω στη γέφυρα βρίσκονταν αρκετά αυτοκίνητα καθώς και οκτώ εργάτες για τη συντήρησή της.

bridge-sky1
bridge-sky2

Αναζητούνται έξι άνθρωποι που επιδιόρθωναν το κατάστρωμα της γέφυρας. Δύο άνθρωποι έχουν ανασυρθεί ζωντανοί – ο ένας νοσηλεύεται βαριά τραυματισμένος, αλλά ο δεύτερος δεν έχει τραύματα.

Κίνδυνος υπάρχει από τα κομμάτια που ακόμη μένουν πάνω στον σκελετό της γέφυρας και κινδυνεύουν να πέσουν και αυτά στα νερά, βάζοντας σε κίνδυνο τους διασώστες.

Ακόμη περισσότερο επικίνδυνη είναι η θερμοκρασία του νερού που είναι μόλις εννέα βαθμοί Κελσίου, δυσκολεύοντας την επιβίωση όποιου ανθρώπου βρεθεί στο νερό, πολύ περισσότερο αν ήδη έχει τραύματα.

 

Τι γνωρίζουμε για την τραγωδία

Τα βίντεο από το περιστατικό δείχνουν ότι το πλοίο Dali γύρω στις 01:30 της Τρίτης (τοπική ώρα, 07:30 στην Ελλάδα) συγκρούστηκε με έναν από τους πυλώνες με αποτέλεσμα να καταρρεύσει μονομιάς όλο το κεντρικό τμήμα.

Το Dali είχε αναχωρήσει μόλις μία ώρα νωρίτερα από τη Βαλτιμόρη για τη Σρι Λάνκα. Είχε αναπτύξει ταχύτητα με πορεία να βγει στον ωκεανό, αλλά στις 01:25, λίγο πριν τη σύγκρουση, φάνηκε να επιβραδύνει και να βγαίνει από την πορεία του.

Ξαφνικά όλα τα φώτα του έσβησαν και άρχισε να βγάζει καπνό από το φουγάρο, όπως φαίνεται σε βίντεο. Αμέσως μετά χτύπησε στη γέφυρα με 15 χιλιόμετρα την ώρα, που θεωρείται αρκετά μεγάλη.

Κανένας από το πλήρωμα, που είναι όλοι Ινδοί, και τους δύο πιλότους (που θα έβγαζαν το πλοίο στα ανοιχτά του λιμανιού) δεν τραυματίστηκε. Το πλοίο θα χρειαστεί επισκευές πριν αποπλεύσει.

Δείτε χάρτη με την περιοχή στην οποία σημειώθηκε η κατάρρευση της γέφυρας

xartis-baltimoer

Η ιδιοκτήτρια εταιρεία λέει ότι υπάρχουν αρκετές πιθανές εξηγήσεις για το δυστύχημα, αλλά με δύο πιλότους στο πλοίο φαίνεται ασυνήθιστο περιστατικό. Ειδικοί είπαν στο BBC ότι το δυστύχημα ίσως οφείλεται σε πρόβλημα στη μηχανή ή και στο πηδάλιο, ακόμη και σε μπλακάουτ σε γεννήτρια.

Ένα σήμα κινδύνου που στάλθηκε ελάχιστα πριν από τη σύγκρουση διέκοψε την κυκλοφορία και έσωσε πολλές περισσότερες ζωές.

Μέσα στα νερά υπάρχουν και οχήματα, αν και οι αρχές δεν έχουν αναφέρει κάτι για τους επιβάτες. Δεν είναι σαφές ούτε πόσα αυτοκίνητα ήταν πάνω στη γέφυρα.

Το FBI δηλώνει ότι δεν υπάρχει σχέση του δυστυχήματος με την τρομοκρατία.

Η γέφυρα, που φέρει το όνομα του ποιητή Φράνσις Σκοτ Κι, ο οποίος έγραψε τους στίχους του εθνικού ύμνου των ΗΠΑ, ήταν μία από τις μεγαλύτερες της χώρας. Είχε μήκος 2.632 μέτρα, δηλαδή περίπου το ίδιο με αυτό της γέφυρας του Ρίου (2.880 μέτρα). Άνοιξε για την κυκλοφορία το 1977,

Οι αρχές τονίζουν ότι η γέφυρα ήταν ασφαλής, χωρίς να υπάρχει δομικό πρόβλημα, και ότι είχε περάσει όλους τους ελέγχους.

blatimor
baltimori

Τι θα γίνει από εδώ και πέρα

Αυτό που καταρχάς έχουμε να περιμένουμε από την κατάρρευση είναι σειρά προβλημάτων στο λιμάνι και τη λειτουργία του που θα επιμείνουν για μήνες.

Από τη γέφυρα περνούσαν κάθε χρόνο 11,5 εκατ. οχήματα. Ένα μέρος του θα μπορούσε να περνά από σήραγγα κάτω από το λιμάνι, αν και δεν μπορεί να αντέξει σε τόσο κυκλοφορία. Τα επικίνδυνα φορτία απαγορεύεται να περνούν από τη σήραγγα.

Francis Scott Key: Βίντεο σοκ από την κατάρρευση της γέφυρας μέσα σε 4 δευτερόλεπτα

Το λιμάνι της Βαλτιμόρης είναι το σημαντικότερο λιμάνι των ΗΠΑ όσον αφορά τα φορτία αυτοκινήτων. Μόνο το 2022 πέρασαν από εκεί περισσότερα από 750.000 οχήματα, σύμφωνα με στοιχεία της λιμενικής αρχής. Είναι επίσης ένα από τα μεγαλύτερα σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές άνθρακα.

Το κλείσιμο του λιμανιού θα μπορούσε να διαταράξει την αλυσίδα εφοδιασμού προϊόντων – από αυτοκίνητα μέχρι άνθρακα ή και ζάχαρη, κάτι που σημαίνει ότι θα αυξηθούν οι καθυστερήσεις και το κόστος τους.

Recommended For You

About the Author: efoni