Με βελτιωμένη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση και ικανοποιητικές πληρότητες, σύμφωνα με τα στοιχεία επικυρώσεων εισιτηρίων των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), υποδέχεται ο ΟΑΣΑ τους νέους περιορισμούς στις μετακινήσεις που τέθηκαν σε ισχύ σήμερα τα ξημερώματα. Τα σχέδια του υπ. Υποδομών για βελτίωση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης έχουν αρχίσει να αποδίδουν, καθώς ήδη με τη δρομολόγηση οχημάτων ΚΤΕΛ στο δίκτυο ΜΜΜ της Αθήνας έχει επιτευχθεί η μείωση των χρονοαποστάσεων σε ορισμένες περιπτώσεις.
Ωστόσο, τα στοιχεία επικυρώσεων εισιτηρίων που κάνουν λόγο για υπέρβαση του ορίου χωρητικότητας 65% εντός των λεωφορείων σε μόνο 3,25% των δρομολογίων αμφισβητούνται από συγκοινωνιολόγους, καθώς η επικύρωση των εισιτηρίων δεν φαίνεται να αποτελεί… προτεραιότητα των επιβατών.
Οι μετρήσεις αφορούν πρωινές ώρες αιχμής, ενώ διαπιστώθηκε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό (δρομολογίων που ξεπέρασαν την πληρότητα) καταγράφηκε κατά τη β΄ εβδομάδα του Οκτωβρίου (4,41%).
Η είσοδος των ΚΤΕΛ στο δίκτυο του ΟΑΣΑ πραγματοποιείται σταδιακά και κινείται προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της κατάστασης. Ειδικότερα από τις αρχές Οκτωβρίου μέχρι και χθες 108 λεωφορεία των ΚΤΕΛ είχαν ενσωματωθεί σε 33 γραμμές του δικτύου αστικών συγκοινωνιών. Κατά το ίδιο διάστημα, ενισχύθηκαν δεκάδες λεωφορειακές γραμμές με μεγαλύτερο αριθμό δρομολογίων. Ο ΟΑΣΑ αναφέρει ότι η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ έχει συμβάλει σε διάστημα ενός μήνα στην εκτέλεση επιπλέον 526 δρομολογίων σε ημερήσια βάση.
Εως το τέλος Νοεμβρίου 200 λεωφορεία των ΚΤΕΛ θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αττικής, αναλαμβάνοντας την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου σε 60 περιφερειακές αστικές γραμμές ευθύνης του ΟΑΣΑ. Σύμφωνα με τη σχετική σύμβαση, η συνεργασία του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ Αττικής είναι διάρκειας δύο ετών, με τις τιμές των εισιτηρίων στις λεωφορειακές γραμμές που θα εξυπηρετούνται από τα ΚΤΕΛ να είναι ίδιες με τις ισχύουσες στο υπόλοιπο συγκοινωνιακό δίκτυο του ΟΑΣΑ.
Βάσει της σύμβασης καθορίζεται ότι τα ΚΤΕΛ για τα επόμενα δύο χρόνια θα αναλάβουν να καλύψουν περίπου 17,11 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα ετησίως, με δυνατότητα απόκλισης 2%. Για την εφαρμογή της σύμβασης η ΚΤΕΛ Αττικής Α.Ε. και οι υπομισθώτριες (ΚΤΕΛ Α.Ε. Κορινθίας, Εύβοιας και Θηβών) παρέχουν 200 αστικού τύπου λεωφορεία εκ των οποίων τα 164 είναι κανονικά (12 μέτρων), 30 αρθρωτά (18 μέτρων) και 6 μικρολεωφορεία (8 μέτρων). Τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ δρομολογούνται σε περιφερειακές γραμμές (Βόρειας, Νότιας, Ανατολικής και Δυτικής Αττικής) προκειμένου να ενισχυθούν τα δρομολόγια στο κέντρο της Αθήνας.
Την ευθύνη για τον σχεδιασμό των γραμμών, των δρομολογίων και των συχνοτήτων αυτών διατηρεί αποκλειστικά ο ΟΑΣΑ. Ωστόσο, η ΚΤΕΛ Αττικής έχει το δικαίωμα προτάσεων για την αλλαγή, συγχώνευση ή και κατάργηση δρομολογίων, που κρίνει ότι συμβάλλουν στην καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Τα ΚΤΕΛ υποχρεούνται να εγκαταστήσουν λογισμικό και εξοπλισμό του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα λεωφορεία που θα δρομολογήσουν καθώς και σύστημα τηλεματικής που θα είναι συμβατά με τα αντίστοιχα των ΟΣΥ.
Πηγή: kathimerini.gr