Άνοιξαν οι «Τρύπες του Καραμανλή» – Κανονικά η κυκλοφορία

Στην κυκλοφορία δόθηκε το ρεύμα της λεωφόρου Αθηνών -Σουνίου, με κατεύθυνση το Σούνιο, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών στη σήραγγα «Λουμπάρδα» (Τρύπες του Καραμανλή).

Ήταν 10 Οκτωβρίου, όταν στην Διεύθυνση Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής σήμανε συναγερμό.

Μετά την κακοκαιρία «Ιανός», η οποία στο λεκανοπέδιο έπληξε τα ανατολικά προάστια, οι αρμόδιες υπηρεσίες που διενεργούν ελέγχους κάθε δεκαπέντε ημέρες βάσει νόμου, διαπίστωσαν πως μια τριχοειδής ρωγμή στο βράχο είχε βαθύνει επικίνδυνα.

Αμέσως κλήθηκε ειδικός γεωτεχνικός ο οποίος πήγε επι τόπου στη Βάρκιζα και επιβεβαίωσε ότι υπήρχε μεγάλη πιθανότητα ο βράχος να αποκολληθεί. Ο περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης έδωσε εντολή να κλείσει ο δρόμος και να ξεκινήσουν γρήγορα τα έργα.

Την επόμενη μέρα οργανώθηκε έκτακτη σύσκεψη. Εκεί διαπιστώθηκε ότι το εγχείρημα ήταν εξαιρετικά δύσκολο λόγω της μάζας των εκατό τόνων. Αλλά, και διότι το πέτρωμα δεν μπορούσε να αποκοπεί με εκρηκτικά γιατί θα επηρεαζόταν το σύνολο του βράχου και ενδεχομένως να καταστρεφόταν η σήραγγα που άρχισε να κατασκευάζεται το 1954, επί υπουργίας του αείμνηστου Κωνσταντίνου Καραμανλή.

Έτοιμη σε χρόνο… ρεκόρ

Η βραχομάζα καθαιρέθηκε με αδιατάρακτη κοπή και βρέθηκε υγιές τμήμα βράχου το οποίο δεν εγκυμονεί πλέον καμία επικινδυνότητα για τους διερχόμενους οδηγούς. Παράλληλα, διενεργήθηκε αποξήλωση μικρών βραχωδών σχηματισμών γύρω και πάνω από την σήραγγα με κατεύθυνση προς Σούνιο και έλαβε χώρα εκτεταμένη υδροβολή ώστε να καθαριστούν ενδελεχώς τα πρανή.

Επίσης κατασκευάστηκαν συρματοκιβώτια σε μήκος περίπου 70 μέτρων συνολικά και ύψος 4 μέτρων, προκειμένου να ανασχεθεί οποιαδήποτε πιθανή ολίσθηση μικρών βράχων και να δημιουργηθεί η υποδομή για την απορροή των ομβρίων υδάτων σε αποχετευτικό δίκτυο που κατασκευάστηκε. Επιπλέον τοποθετήθηκε πτερυγότοιχος στο επάνω μέρος της σήραγγας, προκειμένου να ανασχεθεί πιθανή ολίσθηση χωμάτων ή μικρών βράχων, λόγω σταδιακής αποσάρθρωσης των πετρωμάτων με την πάροδο του χρόνου.

Τέλος κατασκευάστηκε καινούργιο ασφαλτικό με αντιολισθηρό τάπητα, έγινε προσπάθεια να αποκατασταθεί η ελλιπής κλίση που είχε το οδόστρωμα, τοποθετήθηκαν συστήματα αναχαίτισης οχημάτων, νέα κράσπεδα, διαμορφώθηκαν πεζοδρόμια, εγκαταστάθηκε φωτισμός led εντός και εκτός των σηράγγων. Επιπλέον θα ακολουθήσουν εκτεταμένες εργασίες τοποθέτησης σιδερένιων διχτυών, πριν και μετά τις σήραγγες, καθώς και εντοπισμένες εργασίες καθαίρεσης μικρών τμημάτων βράχου από την άλλη σήραγγα με κατεύθυνση προς Αθήνα ώστε το έργο σε δύο μήνες από τώρα να παραδοθεί ολοκληρωμένο στους πολίτες της Αττικής.

 

Recommended For You

About the Author: efoni